Zumo 660 4e keer, onder tussen 5e en 6e keer....retour Garmin !

03 okt 2012 09:18 #21 door Two Plugs
Eerlijk Herman... volg het verhaal al een poosje, maar vind de gang van zaken écht te zot voor woorden. WayPoint was ik overigen nooit liefhebber van... Zoals je terecht aangeeft, vanwege toch een duidelijke (economische) belangenverstrengeling...

Had overigens van Garmin ook een (meer klantvriendelijke) opstelling verwacht, als marktleider...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 09:42 #22 door Oldtimer

Had overigens van Garmin ook een (meer klantvriendelijke) opstelling verwacht, als marktleider...


Misschien wordt het dan tijd om de koppen eens bij elkaar te steken als vereniging.
Niet dat Garmin daar zenuwachtig van wordt maar met het grote aantal gebruikers binnen onze leden kunnen we wel degelijk iets meer druk zetten dan individueel.
Mooie klus voor bestuur om eea te coordineren richting Garmin Nederland.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 11:01 #23 door Two Plugs

Misschien wordt het dan tijd om de koppen eens bij elkaar te steken als vereniging.
Niet dat Garmin daar zenuwachtig van wordt maar met het grote aantal gebruikers binnen onze leden kunnen we wel degelijk iets meer druk zetten dan individueel.
Mooie klus voor bestuur om eea te coordineren richting Garmin Nederland.


Als we eens beginnen door alle Zumo's te vervangen voor een TomTom Rider III, Magelan, Navigon oid maak je al een duidelijk statement... Niet dat ze er bij Garmin wakker van zullen liggen. Denk ook niet dat ons cluppie erg veel in de Garmin-melk te brokkelen heeft.

Helaas is het 'Platform Honda Merkenclubs' ter ziele, ondanks pogingen om dit vanuit de TCN weer nieuw leven in te blazen. Met grote clubs als de Goldwing, Pan en Shadowclub (alle drie met 3.000 tot 5.000 leden) zet je idd wél zoden aan de dijk. Lijkt me nml stug dat de 'problemen' alleen maar voorbehouden zijn aan leden van onze Transalpclub...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 13:41 #24 door Oldtimer
en niks doen lost nog minder op 8)

als er dus iemand het voortouw zou nemen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 18:43 #25 door Herman
Hallo Two plugs & Oldtimer,

Hm neen, om hierin de TCN of leden in te betrekken.
Ik benader en zie de dingen vaak anders als de gangbare mens  :-X.
Dit heeft bijv. tot gevolg dat ik in sommige dingen iets vasthoudender ben.
Vele leggen zich er eerder bij neer, en accepteren de fouten maar gewoon.

Ik dus niet, en geef dus ook alleen maar mijn bevindingen hier weer.
En wat iemand er mee doet is aan deze persoon zelf.

Onder tussen is er al een brief naar Garmin waarin ik weer mijn geld terug vraag.
Hierbij duidelijk aangegeven dat het na 5x welletjes is geweest.
Ben benieuwd of er uberhaupt een reactie komt.
Het zal waarschijnlijk nog wel enkele mailtjes gaan kosten, maar voorlopig
was ik niet van plan al op te geven.

Al bij al, zal het ook niks oplossen, het is als water naar de zee dragen.


Groet,

Herman


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2012 19:01 #26 door Oldtimer
Hoi Herman.
Het is/was zeker niet de bedoeling om alleen jou geval hierin als voorbeeld te stellen.
Het gaat meer om het idee zelf en de actie die je eventueel gezamelijk kunt doen.

Zoals jij het verhaal weergeeft is een voorbeeld zoals het vaak gaat bij de grotere bedrijven en instellingen.
Je moet maar slikken wat ze je voorhouden.
En precies daar gaat het om.
Ik verdom het ook om klakkeloos iets aan te nemen en me erbij neer te leggen als ik belazerd of afgescheept wordt.
Zo heb ik Arag rechtsbijstand ingeschakeld bij de reparatie van een gsm. En met succes.
Het heeft wel 2 jaar geduurd maar ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen. ( ook geen geld terug, maar dat was geen inzet van het verhaal)

Zo zou je ook meerdere klachten kunnen bundelen in de vereniging en een rapport hierover naar de diverse motorbladen sturen.
Plaatsen ze het, is mooi, zo niet, plaatsen wij het wel in andere media.

Suc6 in elk geval met je acties.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2012 08:23 #27 door Two Plugs
Denk dat we hierin (vasthoudendheid) wel gelijk zijn, Herman.

Maar als ik deze sorres zo lees... ben ik extra blij met mijn TomTom rider III en de perfecte service van TomTom.

Zelfs mijn oude Rider I (die al laaaaaaaaaaaaang uit garantie is) werd 2 jaar terug nog kostenloos onder coulance gerepareerd "vanwege de geschiedenis in het klantensysteem met laadproblemen". En a-passant werd het ding ook nog eens gratis voorzien van een nieuwe kast (heb 'm een keertje laten stuiteren waardoor er een miniscuul hoekje van de kast was afgebroken) en nieuwe firmware incl IQ routes.

Dáár maak je vrienden mee. En dat alles (heen-retour) binnen 3 (!) werkdagen.

Oldie: be my guest om het voortouw te nemen. Ik heb immers géén Garmin... maar een GPS navigatieapparaat waarvan de producent z'n klanten wél serieus neemt...  >:D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2012 18:42 #28 door Herman
ik ga eerst de reactie van garmin maar eens afwachten  :)

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2012 22:37 #29 door Herman
ff tussen standje.......... :angel:

Onder tussen al twee keer contact gehad met Garmin Nederland.
De eerste afscheep poging is dat ze het geld niet kunnen terug geven omdat deze niet bij hun gekocht is.
En willen ze vervolgens graag weten met een printscreen welke kaart er gebruikt wordt.....haha.
Men wil zo kijken of dit het wegvallen v/d kaart verklaard......
Lekker onbenullig als ze al een zumo terug gehad hebben van me met oudere kaart versie en ook een met nieuwere kaart versie....

Bij het tweede verzoek mijnerzijds dit samen met mij en de leverancier op te lossen, en aangegeven te hebben dat ander klachten blijven
(geluid en SD kaart probleem blijft) en ik dus mijn geld terug verlang.

Geven ze aan me alleen te kunnen aanbieden nogmaals naar de Zumo te kijken en te zorgen dat ik een goed werkende krijg....
hm ja geloven ze hun eigen sprookje nog steeds,............. foei Herman die woorden kunnen op het forum niet, dus weggehaald... C:-)

En ze willen graag de lifetime update weer juist koppelen, want dat was natuurlijk weer vergeten.....
Kunt U het vorig serie nummer nog even doorgeven......
En graag de Zumo opsturen, doen we de kaart update en wil Garmin het toestel graag testen of de problemen nog bestaan....pffffff

nou ja, ondertussen is de derde poging in gang gezet, verrassend maar de leverancier waar ik de Zumo heb
gekocht gaat zelf contact opnemen met Garmin.......
Gaat me benieuwen hoe dit af gaat lopen.......

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2012 10:35 #30 door Two Plugs
Ga je d'r een boek over schrijven? En een serie, en een speelfilm? Oja, vergeet de 'Koude Douche' van TROS radar niet...  ;D

Keep us posted.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2012 20:43 - 21 okt 2012 17:26 #31 door Herman
un boek  ??? , serie  :(, speelfilm  :o haha
enuh goede kans dat ik de koude douch zelf krijg  :-\

Want als techneut ( ik heb het al eerder gezegd !) is de Zumo 660 een geweldig apparaat,
tenminste als het probleemloos zou werken !
En wat me intrigeert is dat Garmin de problemen niet oplost.
Eigenlijk ook niet vreemd  ::)
En als je de grote meute klagers maar van je af kunt houden, Thanks Waypoint  8)
Kan een enkele klagende gebruiker Garmin weinig in de weg leggen  :)
Breng je gewoon een nieuw exemplaar uit  :D
En business as usual again  ;D

Och sommige kunnen het niet laten, hebben un tik, zijn een beetje vreemd, soms te gedreven
haha ik zou het kunnen wezen...


Tja ut is een feit sinds ik motor rijd ben ik al in de vreemdste dingen beland  ::)
Dit is er schijnbaar ook een.................. Garmin  :P

Herman




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2012 23:04 #32 door Herman
zo email naar Tros Rader is weg en naar ander contact persoon bij Garmin......

weer afwachten nu.....geduld is een schone zaak....maar dat heb ik erg veel  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2012 22:29 #33 door V-Twin
Ik ben zeer benieuwd Herman of Garmin na de brief zich ineens anders  gaat opstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2012 11:27 #34 door jar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2012 20:55 #35 door Herman
Sorry Jan, even je ogen sluiten als je dit niet wilt lezen.

Geen reactie op mijn email naar ander Garmin contact persoon  :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2012 08:08 #36 door Two Plugs

Geen reactie op mijn email naar ander Garmin contact persoon  :(


Klantenservice viert weer hoogtij bij de Amerikanen, das wel duidelijk... Dan idd maar inzetten op RADAR en aanverwante consumentenprogrammas, Herman!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2012 09:03 #37 door jar
Niet meer lezen is een optie, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het verloopt...

Maar wat ik bedoel: ik weet ook hoe ik mn Zumo 550 op tilt kan krijgen, dus die combinatie van knoppen vermijd ik gewoon. En het ding is ook wel eens een enkele keer op blanko gegaan onderweg, zonder aanwijsbare reden. Maar op een gebruiksperiode van ruim 5 jaar ben ik toch heel enthousiast over mn GPS.
En nu zit je iedere keer zonder alstie onderweg is? of heb je verschillende apparaten in gebruik?

Maar je hebt gelijk dat het van de gekke is dat jeje geld niet terug krijgt als je zo ontevreden blijkt !
grtjs, en succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2013 17:55 - 20 jan 2013 19:57 #38 door Herman
Voor diegene die zich hier aan ergeren.... niet lezen dus  ;)










weer even een update.....
Zaterdag 12 jan 2013 de zesde Zumo opgehaald, bij leverancier.
Ik kon uit coulance 400 euro terug krijgen van de leverancier, niet Garmin dus.
Hetgeen betekend dat het mezelf minimaal 200 euro kost !
Niet accoord en de Nieuw Zumo in doos met alle accesoires weer opgehaald.

Gisteren de Zumo weer gebruikt en alweer over het volgende gestruikeld:
-SD kaartje niet herkend.
-Gedeelte van navigatie kaart valt weg.
-Koppelen van telefoon via buetooth lukt uiteraard nog steeds niet.

De zumo staat nu onder test, wil nog screenshot maken van kaart die
gedeeltelijk wegvalt en geluid dat nog uit moet gaan vallen.

Dan weer emailen met Garmin en leverancier...........
De leverancier zijn medewerking kan ik zeker wel verwachten,
nu Garmin nog, kleine stapjes steeds.

Of het me ooit gaat lukken ??????

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2013 20:21 #39 door Herman
triest.......

Behalve de al ruime tijd aanwezige klachten zoals:
-SD kaartje vaak bij opstarten niet herkend !
-Uitval van MP3 muziek geluid !
-of totale uitval van geluid !
-Wegvallen gedeelten navigatie kaart !
-Niet Blue tooth compatible met Samsung Galaxy S
(automatisch koppelen werkt niet,bij koppelen via telefoon regelmatig telefoonboek niet aanwezig op Zumo scherm)

Komen deze ook alle zonder uitzondering voor in Zumo nummero ZES.

Hebben we bij nummer zes nog het volgende nieuwe euvel kado gekregen:
-Hoge pieptoon danwel bromtoon spontaan uit Zumo, en hele Zumo "dood" (al drie keer opgetreden !)

Verder onderscheid deze Zumo zich in negatieve zin t.o.v. zijn 5 voorgangers door:
-SD kaartje wordt vaker NIET dan WEL herkend !!!
-Totale geluid valt erg snel weg, 3 keer vandaag (Zondag 20 januari)  bij drie keer autoritje van nog geen 10 Km per rit !

Uiteraard weer e.e.a. gelogd, nu weer op papier zetten en kan op de post (email) naar Garmin.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2013 00:16 #40 door Bikkel
Ik zou de neiging hebben om op het vliegtuig te stappen
en dat ding door het directie raam van Garmin te keilen.
Dit zou internationaal aan de kaak moeten worden gesteld,
dus begin bij radar en dan verder.
Geen enkel bedrijf mag hier zo maar mee wegkomen, toch?????
er is ook nog zoiets van een Europese wetgeving en die geld ook voor de AMERIKANEN
als ze iets exporteren naar europa.!!!!!!
suc6 met je geduld

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden