Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat is een systeem voor mensen die niet met een Garmin toestel overweg kunnen ;DWat is de "Hermanizer"?
Ik heb geprobeert de track na te lopen met de route-knop in mapsource, maar de paden die niet op de kaart van mapsource staan pakt ie niet, er wordt dan een omweg berekend naar het volgende punt ipv het volgen van de track.
als er pad niet op de kaart staat zal je in Mapsource met route direct moet je de route gaan teken of in Base Camp de track om zetten naar een routeIk heb geprobeert de track na te lopen met de route-knop in mapsource, maar de paden die niet op de kaart van mapsource staan pakt ie niet, er wordt dan een omweg berekend naar het volgende punt ipv het volgen van de track.
Wat is de "Hermanizer"?
Helaas de Hermanizer doet niet wat Mike wil.......
Hij wil een track in een exacte route omzetten !
De Hermanizer maakt slechts een track geschikt voor gebruik voor Tomtom,
en blijft als zodanig ook een track op die Tomtom.
je zal alleen het aantal via/route punten moeten verminderen
Dat doet de Hermanizer voor je. Resultaat staat in bestand simplified.gpx
Daarin staan alleen de trackpunten met een koersverandering.
Maar Herman??
Je kunt toch de track bestanden van de Hermanizer gebruiken om met WinGDB ( www.sackman.info ) een route te maken?
Jij........
Waarom nog uitleg geven als alles al bekend is en op het forum terug te vinden is >Maar Bill weet hoe een Garmin precies werkt (hij hebt er nog een) en had het uit kunnen leggen,
maar dat doet ie dus maar niet......
Waarom nog uitleg geven als alles al bekend is en op het forum terug te vinden is >
Het is zo vermoeiend dat eeuwige gezeur over Garmin, TomTom, en Hermanizer. Als je ergens niet uit komt ligt het altijd aan het toestel of kan het apparaat niet overweg met de files.
Er zijn zoveel mogelijkheden om tracks om te zetten naar wat voor bestand dan ook en visa versa.
Wat betreft de vraagstelling; Doe een mapsource training (ook gewoon te vinden op internet) Er is zoveel meer mogelijk dan menigeen denkt.
Herman als jij het verkiest om op track te rijden omdat wanneer je op route rijdt die dame steeds tegen je praat vervelend vindt, zou ik de gebruikers handleiding nog maar eens na lezen want die dame kan je uit schakelen en dan toch gewoon muziek luisteren terwijl je route toch wordt genavigeerd.
back to topic.
Hoi Bill, ik snap niet goed waarom je op mijn vraag reageert als je het allemaal zo vermoeiend vind?! Voor ik de vraag op het forum stelde heb ik heb ik van alles geprobeert in Mapsource en Basecamp, maar ik kwam er niet uit. En om te voorkomen dat ik een wiel aan het uitvinden was die allang door iemand anders is uitgevonden besloot ik de vraag hier te stellen. Jammer dat je je daar aan gestoord hebt.Waarom nog uitleg geven als alles al bekend is en op het forum terug te vinden is >
Het is zo vermoeiend dat eeuwige gezeur over Garmin, TomTom, en Hermanizer. Als je ergens niet uit komt ligt het altijd aan het toestel of kan het apparaat niet overweg met de files.
Er zijn zoveel mogelijkheden om tracks om te zetten naar wat voor bestand dan ook en visa versa.
Wat betreft de vraagstelling; Doe een mapsource training (ook gewoon te vinden op internet) Er is zoveel meer mogelijk dan menigeen denkt.
Herman als jij het verkiest om op track te rijden omdat wanneer je op route rijdt die dame steeds tegen je praat vervelend vindt, zou ik de gebruikers handleiding nog maar eens na lezen want die dame kan je uit schakelen en dan toch gewoon muziek luisteren terwijl je route toch wordt genavigeerd.
back to topic.
Klopt helemaal Bernard ;D Echter moet je dan wel lid zijn van de TCN en Mike is geen lid volgens zijn profielEn ter aanvulling op Bill...
Ook vanuit de TCN worden (incidenteel) Mapsource-trainingen georganiseerd. Die zijn écht buitengewoon leerzaam - zelfs voor een TomTom fanatic als ik! Gewoon ff het GPS deel op ons forum in de gaten blijven houden.
Beste Mike, het is niet direct naar jou toe dat mijn reactie zo is. Bijna op alle vragen over tracks enz. wordt direct verwezen naar de Hermanizer terwijl juist een Garmin bezitter zoveel meer mogelijkheden heeft.Hoi Bill, ik snap niet goed waarom je op mijn vraag reageert als je het allemaal zo vermoeiend vind?! Voor ik de vraag op het forum stelde heb ik heb ik van alles geprobeert in Mapsource en Basecamp, maar ik kwam er niet uit. En om te voorkomen dat ik een wiel aan het uitvinden was die allang door iemand anders is uitgevonden besloot ik de vraag hier te stellen. Jammer dat je je daar aan gestoord hebt.