Even verder zoeken op dit forum en je hebt het antwoord ;D
Een antwoord zou kunnen zijn "koop een Garmin"
Een ander antwoord is gebruik ITNconverter.
Kan je gratis downloaden en dan bestanden omzetten naar het gevraagde format.
Ik doe het niet meer. Wnat het blijkt toch nooit goed te werken :-\
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vandaag heb ik de Veluwerit gereden. Het viel me op dat er heel wat mensen rondreden met een GPS en de routerrol helemaal niet gebruikt hebben. Zelf had ik de route ook op GPS en het reed lekker. De route was verspreid door Bill als GDB-bestand, dus voor de Garmins. Toch heerst er een beetje het idee dat er ook voor de TomTom routes uitgegeven moeten worden. Ik ben het daar helemaal mee eens. Tenslotte is ook TomTom een serieus apparaat dat in staat is een voorgeprogrammeerde route te rijden.
Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat er vanuit de groep TT-bezitters zo weinig actie ondernomen wordt. De Garmin mensen organiseren cursussen, er zijn geocache ritten, er worden routes verspreid voor de clubritten en ga zo maar door. De TomTommers laten het daarbij een beetje afweten. Er wordt slechts gevraagd om kant en klare routes en tips om deze te laden. Maar een actieve deelname op het GPS-gebied is er eigenlijk niet echt. Het beste wat er gebeurt is dat er na het rijden van een geconverteerde route opmerkingen terugkomen over wat er allemaal niet klopte.
Het probleem daarbij is dat het op die manier natuurlijk wel heel moeilijk wordt voor een niet TTR-bezitter om de route ook voor TomTom goed aan te leveren bij toerritten. Eigenlijk denk ik dat dit anders moet. Het zou zo fijn zijn voor de TomTom-rijders als er iemand met een TomTom die conversie doet. Die kan dan ook meteen testen en zijn werkwijze aanpassen als het niet helemaal goed gaat. Dat is de enige manier om ook voor de TomTom-gebruikers een bruikbare kant-en-klare route uit te kunnen geven.
Ik zou het zelf best willen doen, maar ik heb geen TomTom.
Als dit zo blijft, dan ben ik bang dat de TomTom gebruikers straks in de kou staan. Dat is dan geen onwil van de Garmin-bezitters, want ik weet toevallig dat Bill afgelopen week druk bezig is geweest met allerlei conversieprogramma's. Het is meer te wijten aan de passieve houding van de TomTom-bezitters zelf. Daardoor ontbreekt het aan deskundigheid en testmogelijkheden binnen de groep die op dit moment druk bezig is met het verzorgen van GPS-routes.
Daarom wil ik met klem een beroep doen op de TomTommers. Kom in actie, want anders heb je kans dat je TomTom rider straks naast de Video2000 videorecorder de boeken in gaat als technisch perfect, maar toch niet aangeslagen.
....wat is nou eigenlijk precies je punt?
e TTers die nu zeggen wel te willen helpen maar eerst uitleg willen over hoe dat moet.
tomtomrider2 hoor >En daarom mot ik steeds voorop rijden!
Bernard heeft een DomDOm
Bobby heeft een DomDom
Paul heeft een koreans product dat prima navigeert in Korea, maar hier.....
Oké Herman, ik zal me er nog één keer voor inzetten. Ik heb de Track van de Noord Holland rit om mogen zetten naar Route dus is al in mijn bezit. Ik zal deze naar je toe mailen. Laat je wel hier op het forum weten of het gelukt is ???Ha Tomtom gebruikers.......
Ondanks dat ik binnen kort toch een Zumo hoop te kunnen kopen.
Ben ik zelf van mening dat Tomtom veel gebruikers vriendelijker is.
Jammer van de specifieke beperkingen als zijnde de 48 route punten
en de track functie.
Mogelijk is er een redelijke oplossing !!!!
Enz, enz,
Groet,
Herman
Zie ook meteen op sommige punten de afwijking in het kaart materiaal,
sommige bolletjes vallen naast de weg........ maar moet te doen zijn.
Bij het buitenland weekend was de voor rijder bij Auw ook ff de weg krijt )Herman, dat heb ik ook wel eens op de Garmin. Maar ik denk niet dat er mensen zijn die daarom de sloot in rijden ;D ;D.
Maar ik denk niet dat er mensen zijn die daarom de sloot in rijden ;D ;D.