TomTom rijders, waar zijn jullie?

05 mei 2009 19:38 #21 door Forum Admin
Beantwoord door Forum Admin in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?
@Herman, meng je ook even in
forum.gps.nl/viewtopic.php?p=191336&sid=...348a4059ccdc8c3f85b7
verwijzen oa. naar:
jrepetto.free.fr/ttmaps/en/index.html
om kaarten te maken voor de TT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2009 20:11 - 05 mei 2009 20:22 #22 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?

Een lid die de route op een ander soort GPS wil gaan rijden moet zelf voor de conversie zorgen.


Nou, Bernard, als tevreden Garmin-bezitter kijk ik daar toch wel wat anders tegenaan. Het geheel valt of staat natuurlijk met de ondersteuning. Op dit moment is het zo dat alle actieve GPS-gebruikers zelf een Garmin hebben. Als de TomTommers nou zelf eens wat actiever werden, dan kun je natuurlijk ook TomTom-routes uitdelen. Tot nu toe was het zo dat William weliswaar een conversie deed, maar met zijn Garmin 276C natuurlijk nooit een controle kon doen. Daarvoor is iemand nodig die zelf een TomTom heeft.
Op zich vind ik dat William behoorlijk zijn best heeft gedaan, want ik weet hoeveel tijd er kan gaan zitten in dit soort zaken.

Maar dat de TomTom ook ondersteund zou moeten worden, dat staat voor mij als een paal boven water, alleen zullen daar de TT-ridders zelf actiever in moeten worden. Daarom vind ik het initiatief van Herman fantastisch. Nu is het wachten op een paar man (m/v) die hem gaat ondersteunen.

Zélf op een roadbook navigeren is schijnbaar voor veel rijders niet (meer?) te doen.


Jawel, dat kan ik prima. Maar ik vind GPS veel relaxter. Na een dag Bolletje-pijltje heb ik hoofdrekenpijn. ;) ;) En vaak zie je dan dezelfde voorrijders die een clubje op sleeptouw nemen. Maar die discussie hebben we al eerder gehad.

Het wachten is op het eerste TCN lid die aan de hand van zijn GPS instructie ergens wel degelijk de sloot in rijdt!


Daar heb ik geen GPS voor nodig en ook geen roadbook :( :(.

Geplaatst door: Forum Admin


Wie is eigenlijk Forum Admin?

Groet,


Ik mis een brul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 00:23 #23 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?

Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel en hoeven niet altijd overeen te komen met...


Danny, jij zet het tenminste onderaan in je profiel, maar bij "forum admin" kan ik me geen persoon voorstellen. Vandaar mijn opmerking. Een forum admin hoort niet mee te discussieren. Hij of zij mag dat natuurlijk wel, maar dan op persoonlijke titel. Het zou ook vreemd zijn als Bernard ondertekende met "De voorzitter".
Maar dit is natuurlijk volkomen off-topic.

Waar het mij om gaat in mijn initiële vraag bij dit topic is helder, hoop ik. De keuze tussen papier of GPS staat niet ter discussie. Voor- en nadelen van de TomTom en Garmin ook niet. Het gaat mij erom om een paar TomTom-rijders te activeren, zodat er in het vervolg ook routes voor de TomTom gemaakt en gedistribueerd kunnen worden.
Even voor alle duidelijkheid: ik doe dit voor de TomTommers. Zelf rijd ik met een Garmin, dus de huidige routes voldoen voor mij prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 02:16 #24 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?
ruujan.

ik ben blij dat je het op pak een vriend van bernard is wel goed in tomtom routes.
deze rijd op een cbr >:D
zal eens een cursus moeten komen voor domme tomtomers ik ben er van overtuigd dat er met 48 punten best een route uitzetten is of 2 keer 48 punten :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 19:00 - 06 mei 2009 21:19 #25 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?
Is het wellicht een idee om e.e.a. op het aanstaande ITT NTT in Moergestel ff op te pakken? Dan hebben we denk ik een aantal praktijk- gebruikers bij elkaar op één camping...


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 19:53 #26 door jasper TA 96
Beantwoord door jasper TA 96 in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?
hier nog een ttr gebruiker die er ook erg van baald dat de gdb bestanden meestal niet, en een enkele keer wel goed kunnen worden geconverteerd.

ik heb tot nu toe alles geprobeerd om van een garmin track en fatsoenlijke ttr track te maken. heb hierbij onlangs nog vaak hulp van william gevraagd en gekregen. Nogmaals ontzettend bedankt!

ik geef het tijdelijk ff op tot dat tomtom een oplossing heeft gevonden voor het aantal waypoints en met name de volgorde die de ttr pakt na het converteren. (das de reden dat de route onbruikbaar is)
en tot die oplossing gevonden is door tomtom, misschien maar ff tijdelijk een garmin zumo ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2009 23:25 #27 door Herman
Beantwoord door Herman in topic TomTom rijders, waar zijn jullie?
Zo, het probeersel is af met korte uitleg 8)

Zal Thiad even mailen, zodat ik een email adres heb
om de dingen naartoe te kunnen mailen, zodat het ter beschikking
gesteld kan worden tezamen met de Garmin track/route.

Groet,

Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden