[Kickstarter] Navigatie project Beeline

16 okt 2020 18:00 #21 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Leuk verslag, zeer interessant, dank voor het delen !

Doe vooral nog meer verslag als je weer meer ervaring opdoet.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2020 06:46 #22 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Dat ga ik zeker doen. Ik denk dat echt uitgebreid testen op de motor pas het voorjaar wordt, ik blijf toch een beetje een mooi weer rijder :P

Maar straks neem ik hem in de auto gewoon lekker mee, ik moet naar de andere kant van het land. Dus kan ik effe wat kilometers ermee maken

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2020 09:40 #23 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Gister even ongeveer 300km snelweg gereden. Ik ben nog steeds blij! :D

Accu van de telefoon verbruikt ongeveer 5% per uur. Dus ongeveer een halve telefoonaccu voor een dag toeren.

De navigatie aanwijzingen zijn gewoon prima. Ik heb wel een van de nadelige eigenschappen al helder.

Wij hebben hier in nuenen (europalaan) een soort ovale rotonden die geen rotonde zijn. Als ik vanuit de wijk kom, en eigenlijk 3kwart moet. Dan geeft de beeline aan opeenvolgend. Rechtsaf met volgende aanwijzing zichtbaar rechtdoor --> daarna krijg je meteen de melding, linksaf (schuin naar achter). maar dan ben je er al voorbij...

Strikt genomen klopt deze aanwijzing 100% echter is het stukje rechtdoor slechts 10meter ofzo. Bij een normaal navigatie systeem heb je meteen op de kaart gezien hoe het zit. Die aanwijzing heb je nu niet. met als risico dat je dus rechtsaf slaat omdat je weet dat de volgende aanwijzing rechtdoor is. dat dat maar 10m is krijg je te kort vooraf door. Dus je gaat rechts, draait het gas open en ziet dan op de beeline dat ie de route kwijt is.

Nu zijn we in nederland natuurlijk de koning in gekke rotondes verzinnen. Maar ik kan me voorstellen dat in meer situaties eigenlijk 1 aanwijzing vooruit kijken te weinig is. Dus ik zal wel wat vaker verkeerd gaan rijden. Boeit mij niet zo veel, ik kan me wel voorstellen dat veel mensen om deze reden het beeline systeem niet kunnen waarderen.

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2020 18:03 - 07 nov 2020 18:06 #24 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline


zo heb ik de beeline op mijn dashboard gezet. Gewoon met de standaard beeline beugel. die zit met dubbelzijdig tape vast. En gek genoeg heb ik hier nog vetrouwen in ook. Was al helemaal aan het bedenken om een mooie bracket te 3d printen. Toen wilde ik gewoon gaan rijden, ik denk ik plak hem gewoon B)

Wel een noodtouwtje erdoorheen gedaan, voor het geval mijn vertrouwen toch niet terecht is :P

Nu al 2 keer even een noodzakelijk ritje gehad. Waarvan ik van de nood een deugd heb gemaakt. In enkele minuten maak je met de app een leuke route, die app werkt toch gemakkelijker als ik eerder dacht! Gewoon wat punten aanklikken waar je langs wilt rijden, en hoppa je hebt een route.

Het rijden gaat soepeltjes. Ik vind het vooral fijn dat het geen dwingende navi is. Hij geeft je gewoon een richting, die kan je volgen. Doe je dat niet, dan maakt ie gewoon een nieuwe richting. Zonder gezeur. En hij blijft je niet oeverloos terugsturen naar de route die je hem had opgedragen.

Ik ben er wel achter dat je hem niet op zijn kop moet monteren. Ding was helemaal raar aan het doen vanochtend. Hij stuurde me steeds precies de andere kant op, ik snapte er werkelijk niks meer van. Toen wist ik 100% zeker dat ik naar links moest, stuurt ie me naar rechts. Toen begreep ik het, ik kijk eens goed, zie het gele knopje beneden zitten (en die wijst de rijrichting aan) kortom, hij dacht dat ik de hele tijd achteruit aan het rijden was :dry: Beetje dom....

soms mis je wel echt cruciale info, ik had een doorgaande weg die de bocht om ging, met zo'n klein weggetje wat dan nog rechtdoorging. Ik moest rechtdoor, wat mij betreft is dat de doorgaande weg volgen. Toch bleek ik het niet doorgaande weggetje rechtdoor te moeten hebben... Soms gebeuren dat soort dingen, normaal zou je op de routekaart zien wat je moet doen. Nu rijd je gewoon verkeerd, en moet je even later even omkeren, of gewoon een nieuwe route vervolgen. No problem, en ik vergeef het mijn beelinetje.

Toch is het me wel duidelijk dat dit echt een navi is voor de lol, niet als je persee ergens om zo en zo laat moet zijn. Dan is hij gewoon niet duidelijk genoeg. Nu rijd ik gewoonlijk motor voor de lol, en niet om stipt op tijd te zijn. Dus het boeit me echt niet :lol:

oja en ook leuk om te vermelden, heb inmiddels al een km of 500 gereden verspreid over een paar weken, en nog niet een keer de beeline opgeladen en de accu is nog 69%

de transalp wordt steeds mooier
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2020 22:56 #25 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Leuk om je verdere ervaringen weer te lezen !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2020 11:21 #26 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Ik heb hier weer wat up te daten. Ik heb een beetje last van corona luiheid (corona was kennelijk een goed excuus om sinds maart geen voet meer in de sportschool te zetten :blink: )

Tijdens de zoveelste boswandeling kwam er weer eens een mountainbike voorbij denderen. en bedacht ik mezelf. Dat is toch mooi. je gaat harder als lopend, moet er flink voor werken. En offroaden vind ik ook leuk. Dus ik heb mezelf een mooie cannondale uit 2001 cadeau gedaan. Beeline op het stuur en 'gas' erop.

Kortom, gister de beeline voor het eerst Offroad gebruikt (dan wel niet op de motor, maar dat boeit niet). Ik volgde deels een bewegwijzerde mtb route. deels de beeline. En dat ging echt perfect.

De app pakt gewoon de waypoints uit een gpx route. en in de offroad stand koppelt hij deze als rechte lijnstukken aan elkaar. Je krijgt dus na ieder waypoint gewoon een pijl die naar het volgende waypoint blijft wijzen, en de afstand tot dat waypoint. Zelf zoek je de paden er tussenin.

Het was een vrij drukke route dus de paden waren duidelijk zichtbaar dat maakte het eenvoudig. Maar ik heb er van genoten. Dit wordt op de motor ook echt fantastisch offroaden.

Je weet waar je heen moet, echter de weg ernaartoe moet je zelf uitzoeken. Als je zelf een route maakt kun je natuurlijk kiezen de waypoints dichter of verder van elkaar te zetten, al naar gelang hoeveel avontuur, of zekerheid je wilt hebben.

de transalp wordt steeds mooier
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2020 11:30 #27 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Gaaf !

Ja fiets-offroaden staat eigenlijk ook nog op mijn lijstje, lijkt me ook heerlijk om te doen.

En met die Beeline lijkt dat zo wel mooi te werken. Zelf gedeeltelijk je pad zoeken is altijd wel leuk, ook op de motor.
Die Beeline ziet er op de fiets ook wel heel mooi uit zo.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2020 08:48 #28 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Jazeker, alleen op de MTB zit je stuur heel laag, waardoor je eigenlijk moeite moet doen om op je stuur te kijken.

Toevallig kwam ik via een alie reclame erachter dat de interface van een garmin edge wel verdacht veel op de beeline interface lijkt. Voor de grap even op alie zo'n beugeltje besteld met een langere poot naar de stuurbuis. Ik ben benieuwd of dat past. Zo ja dan opent dat echt een scala aan cheap ass beugeltjes en montage mogelijkheden. En dan heb ik hem wat beter in het blikveld zitten op de fiets.

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2021 15:15 #29 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic [Kickstarter] Navigatie project Beeline
Ik heb ondertussen mijn garmin edge houdertje binnen. Helaas net niet hetzelfde als de beeline. Wel overduidelijk van het zelfde design, diameters en diktes zijn exact hetzelfde. Lipjes om te blokkeren ook. Alleen de bajonet is van beeline net ietsje anders.

15min huisvlijt heeft dat ook opgelost.





En klaar!


Op mijn motor zat die eigenlijk al wel lekker, en op de fiets nu ook. Nu nog een mooie bracket fiksen voor in de camper.

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.285 seconden