How-To: Remrevisie!

05 jan 2011 23:20 #41 door Neet
Beantwoord door Neet in topic How-To: Remrevisie!
Ooowwwww

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 11:42 #42 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic How-To: Remrevisie!

Maar ik wil wel nog even onderstrepen:

Er is dus nog steeds geen uitsluitsel over het juiste aanhaalmoment.


bij twijfel:
"vast is vast" heb ik altijd geleerd en toegepast
en een druppeltje Locktite zal daar zeker bij helpen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 11:47 #43 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic How-To: Remrevisie!

bij twijfel:
"vast is vast" heb ik altijd geleerd en toegepast
en een druppeltje Locktite zal daar zeker bij helpen


ohhhhhhhhh is het zo gemakkelijk, maar als vast vast is dan heb je dus ook geen druppel loctite meer nodig, want dat haalt je vast is vast stelling dan weer zo onderuit...

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 12:38 #44 door Gast
Beantwoord door Gast in topic How-To: Remrevisie!
Beweren de meesten hier dus dat ze alles met een momentsleutel vastzetten??

Ik heb er, jaren geleden, de eerste keer een rem-revisie bij de Honda dealer met de neus bovenop gestaan
(ik wist de weg naar Ad nog niet)
En die 'officiele Honda monteur' heeft echt niets anders dan een dopsleutel in z'n handen gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 17:40 #45 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic How-To: Remrevisie!
waarheen .. leidt de weg..... die wij moeten gaan
zo zeker niet naar How to

het art van nord etc gaat met name over het effekt bij gebruik van hun sluitringen  en borg ringen onder de bout kop

die kom ik niet tegen bij de bouten die aan een honda horen te zitten


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 21:26 #46 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic How-To: Remrevisie!
Ad jij hebt het artikel van Nord goed gelezen, zij praten over smeermiddel.Borgen doen zij met hun borgring. Het artikel was ook bedoelt als onderbouwing voor de stelling van Huib dat momenten wijzigen als smeermiddelen worden gebruikt.

In mijn Buchelli staat 28 - 34 Nm voor de bouten.

De pin waar de remblokken mee vastgezet worden wordt ook genoemd:
De pin 15 - 20 Nm
en het dopje wat met de juiste platte schroevendraaier moet worden vastgezet  2 - 3 Nm.

dit laatste in tegenstelling tot aan het eiind in de HowTo wordt gezegd nl dat de pin  alleen maar lichtjes vastgezet wordt en dat hij wordt geborgd door het dopje.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2011 22:16 #47 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic How-To: Remrevisie!
De meeste die graag aan de remmen sleutelen (wat heet graag) weten dat de pin zich nogal eens erg vast kan gaan zetten .
zeker door de relatieve zachtheid van deze inbus zetten de meeste (waaronder ik) deze pin niet graag vast met 15-20 nm
5-8 nm vindt ik al vast genoeg
ik kies dan liever voor minder om vervolgens het borgboutje met wat loctite 222 vast te zetten.
in dit geval is de aanwijzing van honda dan wel de juiste echter in de praktijk werkt het niet
dus heb ik vrede met de uitleg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2012 01:38 #48 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic How-To: Remrevisie!
Ik heb de How-to aangepast met onder andere bovenstaande kennis. Een beetje jammer dat niemand de moeite nam om een persoonlijk bericht te sturen maar afijn, zelf heb ik ook lopen slapen blijkbaar.

Ik heb nog geen losse bouten gehad bij het onderhoud aan mijn motor.

Een tip tegen het rare "gevoel" met de momentsleutel is om in het geval van een klikmomentsleutel, deze vast te houden op de plek waar je handgereedschap (ratel of steeksleutel) zou eindigen. door de kortere arm zal het plotseling wegvallen" van de voorspanning duidelijk gevoeld worden, wat inhoud dat je bout of het schroefdraad aan het breken is.

Ik zelf zal liever een nieuwe bout kopen of een helicoil plaatsen, dan dat ik de fabriekdspecificaties niet haal omdat een vorige monteur de boel al te vast heeft gehengst, maar dat is mijn visie op de zaak  ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2023 21:42 #49 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic How-To: Remrevisie!
Aanvulling: groeven van de seals kan je mooi schoon maken met kleine borstel in de drempel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: OldtimerHuib@1100PimW
Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden