Bike to bike communicatie

14 mei 2010 18:51 #41 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Bike to bike communicatie

Wij hebben 2 jaar de cobra set gebruikt, naar volle tevredenheid van mijn kant.
bereik is super (enkele kilometers) Verstaanbaarheid zeer goed tot 90 km/uur, daarboven wordt het wel minder maar steeds nog goed verstaanbaar. Boven 120km echt slecht, alleen wat zeggen als het moet.
Nadeel is dat na verloop van tijd de stekkers gaan kraken of helemaal niet meer werken. En dat je een ptt knop aan je stuur moet monteren welke je steeds in moet drukken om te praten.

Nu hebben we een scala rider Q2 en ik moet zeggen dat dit toch heel wat comfortabeler is. Geen kabels, en gewoon tegelijk heen en weer praten. Verstaanbaarheid is veel beter dan de cobra porto, vergelijkbaar met een telefoongesprek.
Bereik is wel veel minder, ongeveer 200meter kraakvrij. Als je mederijder achter een huis/bos/maisveld oid verdwijnt is ook de verbinding ineens veel slechter.

Al met al zijn wij erg tevreden......

Voor de liefhebber heb ik de cobraset nog liggen,

Kost dah..?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2010 16:51 #42 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Bike to bike communicatie
Ik gebruik al jaren de Midland portofoons uit GXT serie. Deze porto's uit de VS hebben 5watt zendvermogen wat dacht ik 10x het normale in Nederland is. Oftewel duidelijk meer dan genoeg bereik als je elkaar kwijt bent op de snelweg in Frankrijk of als je Met de motor alvast bovenop een berg staat en moet wachten op de service bus  ;D.

Hierbij voor elke helm een headset met draad gekocht met een ppt knop. De porto hang ik aan m'n riem en de ppt knop loopt door m'n mouw naar een stukje klittenband op m'n handschoen. Ja het is even onthouden dat je je helm moet uit pluggen als je m afdoet maar dat went snel. Mijn ervaring is dat als je de headsets goed inbouwd, je ook met 120km/uur anderen kan verstaan. Uiteraard is de serie uit te breiden zodat je met een groep van 4 ook prima kan kletsen.

De GXT porto's zijn verkrijgbaar op marktplaats en de AVP H1 en AVP H2 headsets heb ik via ebay in laten vliegen.
Ik was zo rond de 75,- pp klaar.

Als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.

16 mei 2010 19:15 - 16 mei 2010 19:37 #43 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Bike to bike communicatie
Heeft er iemand ervaring met het verbinden van de Zumo 550 via een extra stekker aan de headset van de Cobra of andere PMR's.

Lijkt me handig om Truus van de Zumo te horen via m'n headset....en om af en toe misschien eens naar wat muziek te luisteren  :) 

Edit: Zag zojuist iets van Albrecht (BPA300). Ga eens informeren bij Waypoint of dat gaat werken.

Varadero '99 52.000km

12 apr 2011 14:40 #44 door LadyHeather
Beantwoord door LadyHeather in topic Bike to bike communicatie
via de zoek functie kwam ik in dit oude topic terrecht over bike to bike communicatie. Wij zijn opzoek naar een betaalbare communicatieset die prettig werkt (en niet super snel kapot gaat).

Als ik dit topic doorlees lijkt het alsof er een beetje 2 'kampen' zijn hier Scala rider Q2/cobra.
De belangrijkste kernwoorden bij de populaire sets zijn volgens mij
scala: bluetooth, minder bereik, niet op elkaar wachten met praten, draadloos
cobra: goedkoper, verder bereik, wel op elkaar wachten met praten, ppt knop indrukken om te praten

Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen! (al blijf ik het lastig vinden een goede afweging te maken ;) ) Ik vroeg me alleen nog af of jullie allemaal nog steeds tevreden zijn met jullie set? En of jullie nog extra tips/aandachtspunten hebben om op te letten? (of misschien zelfs een nieuwe set die ineens enorm in populariteit is gestegen?)

12 apr 2011 16:48 #45 door gert
Beantwoord door gert in topic Bike to bike communicatie
wij hebben nog steeds geen spijt dat we voor de cardo hebben gekozen.
geef toe het is niet goedkoop.
heeft afgelopen zaterdag meer dan 14 uur  perfect gewerkt.

Gr, Gert en Edit ;D

13 apr 2011 07:04 #46 door Marie-Louise van der Zwan
Beantwoord door Marie-Louise van der Zwan in topic Bike to bike communicatie
Ik sluit mij aan bij Gert.
Wij gebruiken ook de scala cardo Q2 en zijn er erg tevreden mee.
Bereik is voldoende, geluid is glashelder.
En je kunt gewoon kletsen alsof je naast elkaar staat.
Verder is alles ( navigatie, telefoon en mp3 speler) super eenvoudig aan te sluiten.
Wij hebben nog nooit met en lege accu gestaan, zelfs niet op lange reisdagen tijdens motorvakantie.
Geen draden aan je helm ( bahalve voor je mp3 als je die gebruikt)
Afgelopen zaterdag continu op zenden gehad tijdens de toerrit en geen enkel probleem voor het apparaat.

Hiervoor hebben wij met een pmr gewerkt, je geeft al aan om de beurt praten.
Wij gebruikten de VOX-fuctie, dan moet je na activeren wachten tot je kunt zenden vervolgens moet je even stil zijn dan schakelt hij op ontvangen dan mag de ander zelfde trucje doen en kletsen.
Soms heel frustrerend.
En draden tussen je helm en de pmr.

Als je de kosten van een PMR installatie vergelijkt met die van de scala is het verschil niet zo heel groot denk ik.
De voordelen van de scala zijn dan in mijn beleving doorslaggevend in het voordeel van de scala.

Groet Marie Louise

13 apr 2011 11:10 #47 door midget
Beantwoord door midget in topic Bike to bike communicatie
ik maak sinds een maand gebruik van de interphone bluetooth....
deze is gelinkt aan mijn Garmin en ik kan dus zowel de GPS als de GSM via de bluetooth ontvangen.
Voor de passagier heb ik ook een setje en dit werkt ook erg goed.

Mits....
Je niet sneller rijd dan 60 km/h!
Daarboven hoor ik mijn GPS, GSM en passagier niet meer  >:(

Heb nog niet te maken gehad met linken naar anderen op afstand. Degenen waar ik wel mee samen rij die hebben een Scala....en daar wil de Interphone niet mee communiceren.

elke zonnige dag weer hetzelfde dilemma:
.....cruisen in de MG Midget?
.....kilometers maken op de Varadero?
was het maar weer winter!!

13 apr 2011 12:27 #48 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Bike to bike communicatie
Nog een aanvulling op Marie Louise voor de scala.
Het geluid wordt op de snelweg iets minder maar met wat moeite lukt het nog.
Alles onder de 120 km per uur is zonder meer goed.

Groet Hans

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.297 seconden