Je plakdoos!?

30 juli 2010 00:41 #41 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Je plakdoos!?
ondanks dat ieder mee denkt....

bandenzeep  (tja what in a name) heeft als functie te zorgen dat de band zich makkelijker zet in de velgrand
ze is er in 3 soorten
snel drogend, normaal drogend en in vloeibare vorm al dan niet in een spuitbus of tube
doordat het opdroogt verliest het vrij snel zijn gladde werking
dit in tegen stelling tot andere producten zoals genoemd wd 40 etc
je wilt immer voorkomen dat de band rond gaat draaien in de velg
vooral lagere banden spanningen werken dit in de hand met als gevolg onbelans en afgescheurde ventielen als het een binnenband betreft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2010 09:28 #42 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Je plakdoos!?
Nog een tip:
Onder je borgringetje van je ventiel een rubber ring plaatsen, lekker dik.
Houd je de rommel buiten, maar zie je toch of je ventiel scheef gaan staan.

... was ooit lid ...

30 juli 2010 09:32 #43 door crejo
Beantwoord door crejo in topic Je plakdoos!?

Wel handig! Aan de andere kant, ook wel weer iets wat je a.) moet kopen en b.) mee moet nemen.

Met beetje oefenen gaat het met alleen bandenlichters en wat glibber verder ook prima. Vooral op reis geldt: keep it simple..

Grtz, Brm

Heb ik ooit eens gekocht bij hein gericke voor 15 gulden dit zijn tevens banden lepels  ;D ;D ;D

Niks zo fijn als met een AT onderweg te zijn.

22 aug 2012 13:20 #44 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Je plakdoos!?
Tip voor de reiziger.

Margarine gebruiken als glijmiddel.

En neem een setje binnenbanden mee (is al verteld). Ik werd de afgelopen vakantie geconfronteerd met een gebroken ventiel op zaterdag avond. Die avond een oude 16'' binnenband er in gezet. 100 km verder kreeg ik een klapband (niet fijn bij 100km/u). Dat was zondag dus geen motorzaak open. ANWB? geen goeie oplossing maar hij tipte ons wel over een motorzaak waar de eigenaar boven woonde. Dus daar naartoe en weer een 16'' band maar dan nieuw. Na de klapband zat dat niet fijn dus met 90Km/u verder met de helft van de bagage en onderweg zoeken naar een goeie binnenband. Maandag zijn maar weinig motorzaken open en die we wel vonden hadden geen of niet de goeie binnenband. Uiteindelijk op dinsdag bij Nancy een goeie band gevonden. Ik ga dus niet meer op vakantie zonder een setje binnenbanden want het is een hoop gedoe.

Achteraf was ik met de juiste clubtelefoonnrs klaar geweest maar buiten NL? Dan weer niet. Ik had iemand naar Hans Schaap of Ad moeten laten rijden maar Sprundel was wat ver uit de richting en ik wist niet dat Hans zo dicht bij Zwolle zat.

Groeten,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden