Tip voor de reiziger.
Margarine gebruiken als glijmiddel.
En neem een setje binnenbanden mee (is al verteld). Ik werd de afgelopen vakantie geconfronteerd met een gebroken ventiel op zaterdag avond. Die avond een oude 16'' binnenband er in gezet. 100 km verder kreeg ik een klapband (niet fijn bij 100km/u). Dat was zondag dus geen motorzaak open. ANWB? geen goeie oplossing maar hij tipte ons wel over een motorzaak waar de eigenaar boven woonde. Dus daar naartoe en weer een 16'' band maar dan nieuw. Na de klapband zat dat niet fijn dus met 90Km/u verder met de helft van de bagage en onderweg zoeken naar een goeie binnenband. Maandag zijn maar weinig motorzaken open en die we wel vonden hadden geen of niet de goeie binnenband. Uiteindelijk op dinsdag bij Nancy een goeie band gevonden. Ik ga dus niet meer op vakantie zonder een setje binnenbanden want het is een hoop gedoe.
Achteraf was ik met de juiste clubtelefoonnrs klaar geweest maar buiten NL? Dan weer niet. Ik had iemand naar Hans Schaap of Ad moeten laten rijden maar Sprundel was wat ver uit de richting en ik wist niet dat Hans zo dicht bij Zwolle zat.
Groeten,
Lennert
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!