laser produro db killer verwijderen

20 jan 2013 21:00 #21 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic laser produro db killer verwijderen
Hee hallo,

Had ook een illegale produro. Nadat ik het gaasje eruit had getikt ( haal een ijzerdraadje door de gaatjes en laat dit naar buiten hangen, dan met een schroevendraaier rondom de rand v/h gaasje en de uitlaatwand tikken tot deze los is, nu met de draad het gaasje eruit trekken) maakte hij niet echt veel meer lawaai dan met gaasje, dus je kunt em net zo goed laten zitten...
Omdat het geluid 'too much' was ben ik ermee naar Catapult (voormalig BSM) gegaan.
Hij bleek compleet versleten te zijn. Ze hebben hem opengezaagd en opnieuw gevuld met uitlaatwol en  voorzien van een decibelkiller en weer mooi dichtgelast.
Maar toch, al met al toch nog behoorlijk veel lawaai... na 3 decennia motorgeweld met open pijpen en altijd veel herrie en gebrul heb ik een prijs moeten betalen: fluiterij in de oren.... :'(...... heb de produro verkocht aan een mede clublid.
Ik kon een duitse hashiru uitlaatdemper (ovale versie, te koop bij polo.de) overnemen en die maakt alsnog een zeer behoorlijke donkerbruine sound, zonder zeikerig te klinken en heeft nog een keurmerk ook, wel zo handig voor tripjes naar Duitsland want ze worden daar steeds strenger en de boetes met name in de eifel zijn niet mals...
Dus voor de liefhebbers zijn er keuzes genoeg

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2013 00:29 #22 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic laser produro db killer verwijderen

Ik kon een duitse hashiru uitlaatdemper (ovale versie, te koop bij polo.de)

volgens mij moet dit zijn polo-motorrad.de ?????
of zit ik er naast

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

21 jan 2013 00:47 #23 door Sandra

volgens mij moet dit zijn polo-motorrad.de ?????
of zit ik er naast

Klopt, je hebt gelijk..!  :-[...

21 jan 2013 01:27 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic laser produro db killer verwijderen

Omdat het geluid 'too much' was ben ik ermee naar Catapult (voormalig BSM) gegaan.
Hij bleek compleet versleten te zijn. Ze hebben hem opengezaagd en opnieuw gevuld met uitlaatwol en  voorzien van een decibelkiller en weer mooi dichtgelast.

Die vraag wilde ik al gaan stellen, want de mijne is 'way beyond too much'. Hij is de demperwol volledig kwijt ben ik bang en gewoon open. Als ik rustig rij gaat het nog wel maar als ik doorrij kijkt IEDEREEN om. Ik dacht ook: gewoon de achterkant eraf zagen, wol erin proppen en weer dichtlassen. Ook wel weer kort door de bocht, maar alles beter dan dit.

NB: toen ik dat gaasje eruit haalde was er echt wel een duidelijk hoorbaar verschil. Maar ja.

21 jan 2013 10:21 #25 door Sandra
Verkoop die versleten produro, dit klinkt voor geen meter(vond ik) en wie weet kun ook jij een 2e hands hashiru op de kop tikken. Of een nieuwe kopen....
Je kunt de produro natuurlijk volproppen met nieuwe wol en er ook een decibel killer in maken maar dan moet je wel RVS kunnen lassen en dan is het nog best  lawaaiig...dat wel...maar altijd veel beter dan 'open'

21 jan 2013 10:25 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic laser produro db killer verwijderen
Brom ik heb nog een laser produro demper (sportversie) liggen, is zonder het voorste gedeelte. is een keer een deuk uitgeslepen en een nieuw stukje rvs ingelast en heeft ongeveer 70000km gelopen, gaasje zit er nog in. Misschien is het nog wat voor je, of als oefenmateriaal. mail me je adres en ik stuur hem naar je toe. heb je nog tegoed van de vorkpoten ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

21 jan 2013 12:02 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic laser produro db killer verwijderen

Verkoop die versleten produro, dit klinkt voor geen meter(

zo San, je wordt bedankt hoor  ;) ;) ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

21 jan 2013 12:13 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic laser produro db killer verwijderen
Maar een rvs lasser heb je zo gevonden.

21 jan 2013 12:43 #29 door Oldtimer
Kaptein! Roodbaard  8) 8) 8) 8)

21 jan 2013 12:50 #30 door Sandra

zo San, je wordt bedankt hoor  ;) ;) ;)

Eehh Oldie, die produro die jij van mij hebt overgenomen is geheel gereviseerd!!  :)
Echter voor mijn oren niet meer geschikt, jij hebt al philips oorbellen toch??  >:D

21 jan 2013 13:26 #31 door Oldtimer
Haha San,
Ik bedoelde ook meer deze.
Nu fluiten mijn oren dus  ;D ;D

fluiterij in de oren.... ...... heb de produro verkocht aan een mede clublid.

21 jan 2013 14:29 #32 door Sandra

Haha San,
Ik bedoelde ook meer deze.
Nu fluiten mijn oren dus  ;D ;D

okee, :-* :-* :-*

21 jan 2013 20:07 #33 door BlackVtwin
Beantwoord door BlackVtwin in topic laser produro db killer verwijderen
Thx voor de reactie 8)
Op men Grote V-twin zitten open akra's, het geluid van de AT valt in het niks :))

De wind herrie komt tijdens het rijden boven de auspuff uit... denk dat ik het er lekkur uit tik :P

De grote V-twin: Yamaha MT-01 Tuning HD

21 jan 2013 20:08 #34 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic laser produro db killer verwijderen

Hee hallo,

Had ook een illegale produro. Nadat ik het gaasje eruit had getikt ( haal een ijzerdraadje door de gaatjes en laat dit naar buiten hangen, dan met een schroevendraaier rondom de rand v/h gaasje en de uitlaatwand tikken tot deze los is, nu met de draad het gaasje eruit trekken) maakte hij niet echt veel meer lawaai dan met gaasje, dus je kunt em net zo goed laten zitten...
Maar toch, al met al toch nog behoorlijk veel lawaai... na 3 decennia motorgeweld met open pijpen en altijd veel herrie en gebrul heb ik een prijs moeten betalen: fluiterij in de oren.... :'(...... heb de produro verkocht aan een mede clublid.
Ik kon een duitse hashiru uitlaatdemper (ovale versie, te koop bij polo.de) overnemen en die maakt alsnog een zeer behoorlijke donkerbruine sound, zonder zeikerig te klinken en heeft nog een keurmerk ook, wel zo handig voor tripjes naar Duitsland want ze worden daar steeds strenger en de boetes met name in de eifel zijn niet mals...
Dus voor de liefhebbers zijn er keuzes genoeg

Hoi Sandra, ik heb onder mijn AT ook een Hashiru zitten, deze heb je vast wel eens gehoord bij een STO. ;)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015

Transalp 600

21 jan 2013 20:50 #35 door Sandra

Hoi Sandra, ik heb onder mijn AT ook een Hashiru zitten, deze heb je vast wel eens gehoord bij een STO. ;)

Hoi Miquel, hij klinkt heel goed! Wist niet dat het ook een hashiru is... goede keus! :)

21 jan 2013 22:47 #36 door kees
Beantwoord door kees in topic laser produro db killer verwijderen

Je kunt de produro natuurlijk volproppen met nieuwe wol en er ook een decibel killer in maken maar dan moet je wel RVS kunnen lassen

Maar een rvs lasser heb je zo gevonden.

Ik ben niet zo kieskeurig, zachtjes electrisch met een rvs-electrode. Ik heb wel een aardig plannetje, want je kunt niet gewoon 1 einde eraf zagen. De binnenste buis krijg je dan nooit meer vast gelast. Er moet een deel van de huid min of meer onzichtbaar af. Wel weer een hoop extra werk erbij..

Brom ik heb nog een laser produro demper (sportversie) liggen, is zonder het voorste gedeelte. is een keer een deuk uitgeslepen en een nieuw stukje rvs ingelast en heeft ongeveer 70000km gelopen, gaasje zit er nog in. Misschien is het nog wat voor je, of als oefenmateriaal. mail me je adres en ik stuur hem naar je toe. heb je nog tegoed van de vorkpoten ;)

Nee joh je bent me niets verschuldigd ben je gek! Maar, ik heb er op zich wel oren naar. Misschien vind ik hem netjes genoeg om te monteren, en anders als lesmateriaal. Maar dan maak ik je op z'n minst de verzendkosten even over <10kg = 6,75. Thanx  ;)

21 jan 2013 23:19 #37 door kaledegrote
Beantwoord door kaledegrote in topic laser produro db killer verwijderen
en als er iemand van zijn (niet standaard) uitlaat afwil dan hou ik mezelf sterk aanbevolen!

ihkv niet geschoten is altijd mis dingetje..............

21 jan 2013 23:21 #38 door PimW
Beantwoord door PimW in topic laser produro db killer verwijderen
Paar cm huid eraf en dan de binnenste buis lassen en daarna de huid weer terug?

Als het echt dun is kun je aan de binnenkant van je lasnaad een strip (zelfde spul als de rest van je demper) maken die je aan één zijde op voorhand hecht. Dan heb je dus achter je lasnaad extra materiaal zitten. Ga je er minder snel doorheen.

RVS electrodes lassen mooi.

22 jan 2013 01:30 #39 door Sandra
Bij Catapult hebben ze de achterkant eraf gehaald en zijn vanaf daar de boel in orde gaan maken, die jongens daar doen niet anders dan uitlaten maken dus...

22 jan 2013 11:38 #40 door boom9
Beantwoord door boom9 in topic laser produro db killer verwijderen
heeft iemand de originele demper aangepast zodat hij iets luidruchtiger wordt? Vraag me af of dit mogelijk is.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden