Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .

25 aug 2010 00:27 - 13 juli 2011 00:02 #1 door olaf
PER HEDEN STOP IK MET HET OMBOUWEN VAN DE POMPEN

DE reden is heel simpel , er zijn af en toe problemen , er zijn nu een behoorlijk aantal prints in de omloop voor de AT en 35 stuks geleverd door mijzelf , hier van zijn 5 motoren die niet goed lopen met deze aanpassing (waar ik van weet) .
Een aantal van deze pompen waar  problemen mee waren , heb ik onder mijn eigen AT gezet en ben er mee gaan proefrijden , en wat schets mijn verbazing , geen enkel probleem , geen inhouden stotteren , of te wel geen slag verkeerd .
Een aantal leden hebben mij geholpen met testen maar ik kan het gewoon niet vinden , en volgens de maker Gerben ligt het niet aan de lichtsluis  .
Vandaar ook mijn besluit om er mee op te houden voorlopig .
Het blijkt dus van de motor af te hangen , maar wat is er dan anders of mis .
Shiet mij maar lek inmiddels .



Wil je van je onbetrouwbare contactpunten af , nu is er een oplossing .

De print is beschikbaar voor AFRICA  TWIN & VARADERO (carberateur versie)

HET INBOUWEN EN RIJDEN MET DEZE PRINT IS ECHTER WEL GEHEEL OP EIGEN RISICO !!!!!!

Kosten Nu 50euro voorheen 55 euro voor de print inclusief inbouw , daarbij komen indien nodig 6euro voor retour zenden .
Prijs is per heden (23-05-2011) 5 EURO GEZAKT reden is dat Gerben wat grotere aantallen laat maken en dat is wat voordeliger .

De print is voorzien van een noodloop , dit houd in als de lichtsluis vuil zou zijn geworden en niet meer goed kan zien , gaat hij in een mode met een automatische loop (pompslag) zodat je kunt blijven doorrijden , er blijft dus benzine in de carb stromen , pomp levert dan niet genoeg om volgas te rijden maar 60 km per uur of meer zal zeker lukken .
Bij normaal gebruik zal het niet voorkomen , het is een keer voorgekomen dat de pomp onder water heeft gestaan en de deksel er niet goed op zat , die zat helemaal vol met drap , kwestie van schoonmaken , en hij doet het weer .
De print wordt na de inbouw helemaal afgesloten met een speciale lak, zodat hij vocht bestendig is en blijft .
Dit is voorlopig ook de reden dat ik ze zelf inbouw en niet verstuur , het blijkt dat na het sealen het erg moeilijk wordt om de draadjes te solderen op de printplaat .
Het is geen super moeilijke klus het inbouwen maar er moet geknipt en gesoldeerd worden met de juiste spullen , gebruik je de verkeerde tin dan gaat de boel corroderen .
Nog een paar plaatjes van het geheel , en het is een zeer degelijk geheel , maar de foto's spreken voor zich .
Nog een ding de pomp moet in orginele staat zijn , dat wil zeggen originele bedrading en stekker (andere of aangepaste punten geen probleem ) . en verwijder het rubber van de ophanging van de pomp , kan ik hem niet vergeten terug te sturen .
Is ie niet in orginele staat , kan ook maar in overleg , fout aansluiten ruineert de print namelijk .

Heb je intresse    ojschrama@hotmail.com



Olaf

AT en KTM Adv 990R
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 09:56 #2 door Geart
Yep! Ik graag!

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 10:45 #3 door Two Plugs
Olaf: graag wil ik je vragen om hierover een kort stukje te schrijven voor in de Transalper. Wellicht is er in de komene nog een (klein) plekje. Geld immers voor vrijwel alle Africa twin- en Carbudero rijders. Heb Bram al ff ingelicht; kopijsluiting is al wel geweest dus spoed is gewenst...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 10:58 #4 door Nikotech
Olaf,
Ik neem zomaar even aan dat het weer een soort van ruil systeem wordt ?  Oude pomp inleveren en modern gereviseerde retour?

Heb juist vorige week de,  via jouw Oosterijkse gemodificeerde pomp aan barrels na 24.000, dus ben ik in  de race voor een ge-update reservepomp.


Hoor/lees het wel weer

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 15:38 #5 door frankie
Hoewel nu nog geen problemen  ;D
Wil het wel graag vóór zijn !!

Dus: wil graag meedoen

Groet
Frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2010 17:10 #6 door daandus
Dit is het setje van DrBean neem ik aan ?
Wel heel mooi inderaad.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2010 16:43 #7 door Edxrv
Ik moet de mijne ook reviseren. Ik had daan(dus) al gemaild. Hoe snel kan je een pomp regelen? En als ik hem los haal kan ik dan beide draden los halen? De ene kan ik los halen de andere lijkt in de pomp te lopen. 25 september moet ie weer lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2010 12:05 #8 door miesio
Beste Olaf,

Ik las je topic over de brandstofpomp en een goede modificatie zonder bewegende delen.
Zowaar reed ik van de verkoper op mijn nieuwe AT naar huis met op die rit gelijk een kapotte pomp.
Dus ik zou hem graag aangepast zien.

Jij zie dat eind september de setjes beschikbaar zijn. (of dat het dan begint te lopen)
Ik ben dus geïnteresseerd.  Ik heb dus een originele onaangepaste in de aanbieding

mijn e-mail is: miesio@hotmail.com

met groet,
Michèl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2010 15:43 #9 door Edxrv
Die lichtcel is een benaderingsschakelaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2010 17:37 #11 door Bill
Hier ook een pomp heen svp, Olaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2010 23:08 #12 door Rob
Olaf,

Mijn brandstofpomp begon tijdens de VBAT kuren te vertonen, en afgelopen zondag tijdens de Brabo-rit weer paar keer stilgestaan. Had al een door Daan gemodificeerde pomp, die ik nu heb gemonteerd. Wil wel weer een reserve-exemplaar. Ik begrijp dat jij dan de 'oude-pomp' modificeert op een wijze dat er geen contactpuntjes meer in zitten?
Kortom; ik ben wel geinteresseerd. Neem aan dat op dit topic tzt meer informatie volgt ?

grt Rob

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2010 09:35 #13 door Tommieh
past de pomp ook de Dero?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2010 13:04 - 15 okt 2010 14:30 #14 door olaf
De pomp kan voor nood terug worden gebouwt naar contactpunten , bv tijdens een wereldreis als backup .
De print is nu 1.5 jaar in gebruik , en dit is de nieuwste versie .
Twee keer zij er probelemen geweest , een keer gecorrodeerde aansluitingen , en een vol met drap zoals boven beschreven , maar de print is probleemloos gebleken .
Wat betreft de prijs van de print 55 euro zonder retour verzendkosten , ja er zit een paar euro marge in , dit is voor extra materiaal , lak , tin , verpakkings materiaal en ik ben er 330km voor heen en weer gereden gisteravond (lesje netjes inbouwen van Gerben ), dit kan eigenlijk gewoon niet uit maar het is het beste wat er is denk ik .
Gerben heeft er ook ongelofelijk veel werk van , de printen worden met de hand in elkaar gezet(door Gerben) , maar niet te spreken van de ontwikkeling en het uitzoeken van de juiste componenten .

Groeten Olaf

Wil je er een ,  gebruik mijn EMAIL

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2010 16:05 #15 door Eelke
Ook ik volg dit onderwerp nauwlettend.... Wil een lange reis gaan maken en dan lijkt mij dit een goede modificatie aan mijn motor (hoewel ik net de diode ombouw heb gedaan voor m'n brandstofpomp)

Honda Africa Twin CRF1000L
Honda Africa Twin XRV750
Land Rover Discovery II Td5
Volvo Amazon babyblauw
Isaac Boson

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 09:34 #16 door mototinus
Vorige week donderdag door Olaf mijn pomp laten modificeren, tot nu werkt het prima.

Olaf nogmaals dank voor de topservice.

Gr. Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2011 16:46 #17 door tomtom
Ok dan. Ik heb de pomp van mijn varadero ter beschikking van de wetenschap gesteld :-[ Ik hoop dat e.e.a gaat werken.
Hij is inmiddels onderweg naar de OK.

wordt vervolgd.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2011 12:18 #18 door olaf
Nogmaals dank TOMTOM .
Verwacht in de komende week wel het resultaat te horen , en dan is het ook leverbaar voor de Varadero .


Inmiddels staat de teller op een 9 omgebouwde pompen , en verwacht dat dat wel zal gaan stijgen als de motoren weer van stal worden gehaald .

En voor die gene die al met een print in de pomp rond rijden , laat hier je bevindingen achter .




Grt Olaf


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2011 12:50 #19 door olaf
Had het vorige bericht nog maar net achter gelaten , of kreeg bericht van Gerben .

De PRINT PAST ONVERANDERD OOK IN DE VARADERO POMP .

DUS VANAF HEDEN OOK DE PRINT LEVERBAAR VOOR DE VARADERO .

Tomtom veel plezier met je primeur als eerst verbouwde Varadero pomp .


Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2011 13:57 #20 door tomtom
Bedankt, ik ben benieuwd. Het zal wel even duren voordat ik weer een bericht achterlaat want voorlopig ligt de brommer nog uit elkaar. Gerben heeft trouwens beloofd om te komen duwen mocht ie er toch mee stoppen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.240 seconden