Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .

03 mrt 2011 17:17 - 17 mrt 2011 23:42 #21 door jar
Hallo beste allemaal,

Afgelopen dinsdag kreeg ik mn pomp weer terug van Olaf. Wat meteen opviel was dat er niets bijzonders aan te zien was, uiterlijk gewoon de standaard benzinepomp. Er gaat tenslotte niks boven de standaard spullen, behalve dan verbeterde standaard spullen! ha!
Verbeterd door Olaf en Gerben, laten we zeggen de 'OlaGer-pomp'...

Het was wel wat fris vandaag, maar in het zonnetje en uit de wind was het toch aangenaam sleutelen. Met een uurtje of anderhalf zat de vernieuwde originele Olager-pomp weer op zn plaats. Erg mooi om te zien, die vacuumpomp is erg praktisch, maar ontzettend lelijk, maar nu zijn alle slangen, slangetjes, steuntjes en schroefjes weer verwijderd. Heerlijk om die fraaie houder achter de framebuis weer bezet te zien door een échte benzinepomp.
Gelukkig had Olaf de retourzending nog even een vergezeld laten gaan van een mailtje waarin de uitgang en ingang van de twee buisjes op de pomp duidelijk werden aangewezen, dat scheelt weer proefondervindelijk tijd en benzine verknoeien...

Heel geinig Olaf dat je ook de oude contactpuntjes mee terug had gestuurd, waren inderdaad niet meer in beste conditie.

Inmiddels de openingsrit van 13 maart meegereden en het werkt allemaal fantastisch.
Het viel me trouwens op dat je toch nog veel originele benzinepompjes in die frames ziet zitten...of zijn die allemaal aangepast?

groetjes,

Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2011 08:16 #22 door jar
Nou heb ik wel gemerkt dat die pomp een beetje warm wordt onderweg. Het is natuurlijk nog steeds sterreveskouwejattenweer en dan voelt alles warm aan, maar toch...
Is dat normaal dat je benzinepomp warm aanvoelt?
En niet specifiek aan de elektronicakant trouwens, gewoon het hele huis is enigszins warm.
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2011 14:08 #23 door olaf

Nou heb ik wel gemerkt dat die pomp een beetje warm wordt onderweg. Het is natuurlijk nog steeds sterreveskouwejattenweer en dan voelt alles warm aan, maar toch...
Is dat normaal dat je benzinepomp warm aanvoelt?
En niet specifiek aan de elektronicakant trouwens, gewoon het hele huis is enigszins warm.
Jan

Hallo Jan
Duurde even maar heb een testje gedaan(proefopstellng niet aan de motor)  , even de lichtsluis en daarna de contactpunten pomp een 20min vol-uit laten pompen , beide worden warm .
Ook heb ik even bij mijn eigen Twin even de gevoeld ook een beetje warm .
Ook komt er nog wat warme lucht van de motor naar achteren gewaaid dat zal ook nog voor wat extra warmte zorgen .


Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2011 15:42 #24 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Beste olaf,

Tijdje terug meegedaan met de actie via de Oostenrijkse pompbouwer, ging ook via jou geloof ik.
Ik heb een prima gereviseerde pomp teruggekregen, nog geen km mee gereden, is immers reservepomp.
Dit was een pomp voor een AT, en ik ik heb inmiddels een varadero.
Nou is mijn vraag of ik de gereviseerde AT pomp kan omruilen voor een varaderopomp?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er verschillen in zitten......


Gr Rogier

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2011 18:55 #25 door olaf

Beste olaf,

Tijdje terug meegedaan met de actie via de Oostenrijkse pompbouwer, ging ook via jou geloof ik.
Ik heb een prima gereviseerde pomp teruggekregen, nog geen km mee gereden, is immers reservepomp.
Dit was een pomp voor een AT, en ik ik heb inmiddels een varadero.
Nou is mijn vraag of ik de gereviseerde AT pomp kan omruilen voor een varaderopomp?
Ik weet eigenlijk helemaal niet of er verschillen in zitten......
Gr Rogier

Geen verschil(tot nu toe ondekt) , behalve de bedrading is van een andere lengte en het Honda nr is anders , je kunt de bedrading verlengen , maar wel even netjes met een krimpkous , en geen s69 of zo iets gebruiken anders gaat de boel corroderen .
Grt Olaf


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2011 17:17 #26 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .
Dank voor je reactie, misschien kunnen we eens telefonisch overleggen?
Dan kan ik alsnog besluiten of het handig is om deze pomp te modificeren?
Kun je mij als het uitkomt aub je telnr pb'en?

Dank!

Rogier

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2011 09:19 #27 door jar

heb een testje gedaan(proefopstellng niet aan de motor)  , even de lichtsluis en daarna de contactpunten pomp een 20min vol-uit laten pompen , beide worden warm .
Ook heb ik even bij mijn eigen Twin even de gevoeld ook een beetje warm .


Bedankt Olaf! Niks om zorgen te maken dus, dacht ik al hoor...
grtjs,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2011 08:56 #28 door Miquel
Vanaf aankoop (42000 km) check ik af en toe mijn contactpunten van de pomp, bij 52000 waren de punten als nieuw bij 68000 wel iets slijtage. Als het te gek wordt neem ik contact met je op.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2011 22:06 #29 door olaf

Bedankt Olaf! Niks om zorgen te maken dus, dacht ik al hoor...
grtjs,
Jan

Ook nog even Gerben de maker van het geheel contact gehad .

Deze heeft de pomp tot 100 graden C laten warm lopen als test (niet thuis proberen ) pomp werkte nog zonder problemen .

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2011 22:11 #30 door sneekie
He Olaf
Heb de door jou aangepaste pomp nu een 1000km op mijn gereviseerde twin zitten en hij functioneerd uitstekend. Motor is op de testbank geweest en loopt helemaal goed.
Ik houd je op de hoogte
;D
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2011 11:32 #31 door olaf

He Olaf
Heb de door jou aangepaste pomp nu een 1000km op mijn gereviseerde twin zitten en hij functioneerd uitstekend. Motor is op de testbank geweest en loopt helemaal goed.
Ik houd je op de hoogte
;D
Henk


Mooi , zelf nu een 2000km met de aanpassing erop zitten .
Er rijden er nu een 18 stuks van rond binnen de club , dus laat het weten hoeveel km's je erop heb zitten , dat is uiteindelijk waar het om te dioen is .

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 21:06 #32 door olaf
Vandaag even bij Gerben op de koffie geweest , en weer wat nieuwe printjes opgehaald .
De teller staat nu op ruim 80 stuks(inclusief Gerben zijn aandeel ) , waarvan er ook al enkele in het buitenland rondrijden .

Ook is de prijs een 5euro gezakt voor de nieuwe print  , reden is dat Gerben wat grotere aantallen componenten en printjes laat maken dit drukt de kosten .

Nu dus 50euro inplaats van 55euro inclusief inbouw .

Grt Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 21:41 #33 door eggie
afgelopen zaterdag ook de keus gemaakt om  de brandstofpomp om te laten bouwen bij olaf,toen we halverwege waren op de heenreis hield mijn t@ er plots mee op.paniek dus! olaf gebeld met het vermoeden dat mijn pomp de geest had gegeven.wat gemorreld aan de pomp en de benzine kraan en het blokje enigzins wat af laten koelen om het na 10 minuten nog eens te proberen en ja hoor plots weer leven in de brouwerij.kalm aan verder gereden richting olaf. daar aangekomen na een kennismakend gesprekje meteen de koe maar bij de hoorns gevat en de zaak omgebouwd.na een bakje koffie maar weer richting heitelan. duurde echter niet zo lang want na 500 meter gaf hij weer de geest,al steppende maar weer terug naar olaf.alles weer gecheckt en voor de zekerheid de brandstof slangen doorgeblazen en, en, en, en wat bleek geen brandstof meer in de tank.had de tripmaster op trip 2 staan terwijl de werkelijk afgelegde onder trip 1 stonden...kortom een zeer leerzame middag gehad daar in de polder..moet je een keer gebeuren denk ik dan maar.olaf nog bedankt voor de extra moeite en graag tot ziens.
pomp loopt heel best overigens!!                                gegroet eggie.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2011 22:11 #34 door olaf

afgelopen zaterdag ook de keus gemaakt om  de brandstofpomp om te laten bouwen bij olaf,toen we halverwege waren op de heenreis hield mijn t@ er plots mee op.paniek dus! olaf gebeld met het vermoeden dat mijn pomp de geest had gegeven.wat gemorreld aan de pomp en de benzine kraan en het blokje enigzins wat af laten koelen om het na 10 minuten nog eens te proberen en ja hoor plots weer leven in de brouwerij.kalm aan verder gereden richting olaf. daar aangekomen na een kennismakend gesprekje meteen de koe maar bij de hoorns gevat en de zaak omgebouwd.na een bakje koffie maar weer richting heitelan. duurde echter niet zo lang want na 500 meter gaf hij weer de geest,al steppende maar weer terug naar olaf.alles weer gecheckt en voor de zekerheid de brandstof slangen doorgeblazen en, en, en, en wat bleek geen brandstof meer in de tank.had de tripmaster op trip 2 staan terwijl de werkelijk afgelegde onder trip 1 stonden...kortom een zeer leerzame middag gehad daar in de polder..moet je een keer gebeuren denk ik dan maar.olaf nog bedankt voor de extra moeite en graag tot ziens.
pomp loopt heel best overigens!!                                gegroet eggie.....

Tja dat was een mooie bak met die Eggie , ik het zweet op het voorhoofd wat is dit nu .heeft ie geen benzine in de Tank  :o ??? ::)

Het is een beetje een wijsheid wat op een tegeltje hoort , maar eerst effe checken of je wel peut in de tank hebt voordat je de pomp de schuld geeft  C:-)
Grt Olaf


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 08:51 #35 door jar
Inmiddels zo'n 5000km met de home-made-modificatie erop zitten, en ik ben er nog steeds heel blij mee !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2011 20:20 #36 door eggie
vierduizendvijfhonderd kilometer gereden inmiddels en geen enkel probleem gehad met de gemodificeerde pomp!!!              groet eggie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2011 20:34 #37 door kees
Tsja...

Maar eigenlijk, pas als van 1000 motoren met modificatie er 999 probleemloos 80.000km hebben gereden, kun je pas spreken van een succesvolle verbetering.

Nu blijft het toch een beetje je angstgevoel sussen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2011 20:41 #38 door Neet
Nou, inderdaad, ik zou altijd een reservepomp bij me hebben al lijkt het mee best wel een betrouwbaar ontwerp.
(mits goed ingepakt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2011 20:48 #39 door eggie
hoi brombeer, mochten er 999 AT,s  met 80.000 km op de klok rondrijden zonder problemen met de orginele pomp had ik de pomp niet laten modificeren. kans dat de orginele pomp het begeeft is toch zeker aanwezig ,al spreek ik gelukkig niet uit ervaring..en angst gevoelens sussen valt wel mee hoor..geen moment bij "stil gestaan" ;). groet eggie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2011 20:59 #40 door Neet
De originele pomp kan je op tijd reviseren, net als vroeger met auto's, brommers en motoren met contactpunten.
Deze elektronische variant is een heel leuk, totaal ander ontwerp en zal best goed kunnen werken.

Gezien het soort elektronica op het printplaatje zou deze eigenlijk volledig ingeseald moeten zijn net als de cdí's.
(maar dat kan natuurlijk niet ivm de open optocoupler)

Elektronica is nou eenmaal erg gevoelig voor vocht, benzinedampen en in dit geval, ook vuil. Het is ook nog optisch weet je...
Vandaar onze ietsje terughoudendheid. Ik hou het in dit geval ook lekker op oude trouwe tikkende contactpunten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden