Brandstof pomp zonder contactpunten , voor AT & Varadero .

29 aug 2011 21:08 #41 door eggie
duudelijk neet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2011 12:24 #42 door jar
He Olaf, bouw je niks meer om? Jammer volgens mij, maar ook begrijpelijk. Je kunt natuurlijk met eventuele nieuwe liefhebbers gewoon afspreken dat je een omgebouwde pomp levert met de spreekwoordelijke garantie tot aan de deur . . .
Het siert je dat je iedereen wil helpen, maar als de klantenkring groeit wordt dat natuurlijk onmogelijk.
En iedereen kan tenslotte toch zelf een testje doen om te kijken of een onregelmatig lopen aan de benzinepomp ligt of niet?

En naar aanleiding van de laatste opmerkingen: ik heb geen reservepomp bij me, nooit gehad ook trouwens, en ik heb meer vertrouwen in de OlafGerbenPomp dan in het originele spul.

09 sept 2011 13:53 #43 door Edxrv
Op mijn AT van nu zit een nieuwe pomp. Die wil ik natuurlijk voorzien van diode en condensator.
De diode is volgens mij 1N4007 Wie heeft info over de condensator? 30V  ? μF.

11 sept 2011 22:33 #44 door Bill
Voor de liefhebbers heb ik nog een "nieuwe"pomp liggen. Deze komt bij Olaf vandaan maar gaf op de motor van alpelientje niet het gewenste resultaat.
Ligt niet aan de pomp die is goed, waarschijnlijk ligt het aan de boordspanning.
50 euro en ik neem hem over twee weken mee.
roept u maar.

03 okt 2011 23:43 #45 door jar

De originele pomp kan je op tijd reviseren, net als vroeger met auto's, brommers en motoren met contactpunten.

Dat is nou een opmerking die ik eigenlijk wel eerder had willen lezen. Vantweekend kwam ik er pas achter dat je (bv bij Ad) gewoon revisiesetjes kunt kopen voor een paar tientjes, dwz nieuwe contactpuntjes, en daarna weer tigduizend te gaan . . .
eigenlijk heel simpel dus.
Er is al heel wat alternatiefs weggeschreven op dit forum terwijl deze mogelijkheid toch de meest voor de hand liggende is ?

Al het vertrouwen ten spijt heb ik er nu toch ook weer een gewone contactpuntjespomp op zitten. . . en een revisiesetje meteen erbij genomen.

04 okt 2011 00:04 #46 door Edxrv

Voor de liefhebbers heb ik nog een "nieuwe"pomp liggen. Deze komt bij Olaf vandaan

Weet jij wat er op de condensator staat?? Hoeveel uF en V?

05 okt 2011 01:42 #47 door daandus
ik heb een paar honderd van die revisiekitjes door m'n handen gehad,  waarvan de meeste naar AT rijders zijn gegaan....

Nu kun je ze voor 2 tientjes vinden op Ebay, en voor 22 bij Roukema geloof ik... dus hoef ik me d'r niet meer mee bezig te houden.
Ik gooide er dan ook een condensator en diode overheen, en dat werkt prima. Neemt niet weg dat wij op iedere motor een reserve bij ons hebben.... altijd verstandig, 't blijft een AT! ;-)

... was ooit lid ...

05 okt 2011 09:59 #48 door Edxrv
Ben nog steeds op zoek naar gegevens:
Diode is 1N4007.
Condensator: ? uF ?V.

18 mei 2012 22:05 #49 door Edxrv
162434    Siliciumdiode 1N5408 1000V                  0,18  eur
500943    MKT-foliecondensator B32529 1,0µF          0,32  eur

02 mrt 2014 20:38 #50 door appie124
Even een vraag, waar zit de brandstof pomp op een varadero met carburateur?

02 mrt 2014 20:51 #51 door Huib@1100
Hangt haast onder je blok achter je keienvanger... bij twijfel over functioneren kan je hem " bypassen ".
als je wil weten wat ik daar mee bedoel zie..
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10457.0

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden