- Berichten: 171
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waarom? Goedkoper? Meer km//ltr?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De compressieverhouding van een dieselmotor is zeker een factor 3 hoger dan bij een benzinemotor. (1:30 vs. 1:10)niet kunnen klopt niet...(...)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De compressieverhouding van een dieselmotor is zeker een factor 3 hoger dan bij een benzinemotor. (1:30 vs. 1:10)
Het hele ontwerp van een dieselmotor is afgestemd op het omgaan met veel hogere compressiedrukken dan bij benzinemotoren. Als het je al lukt de zuigers en drijfstangen te vervangen, dan knalt de lagerophanging van de krukas er binnen de kortste keren uit of breken de tapeinden of bouten die de kop vasthouden als lucifertjes af. Ook de kop zelf staat in no time hartstikke bol, zodat de koppakking gaat lekken....... alleen een gek gaat een benzinemotor ombouwen naar een dieselmotor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kleiner boren gaat niet. Dus dat worden bussen of toch maar nieuwe cilinderblokken. Ook is nog nodig een goed gedimensioneerde brandstofpomp, die iets nauwkeuriger aangedreven wil worden dan met een V-snaartje.(...)kleinere cilinderboringen, nieuwe koppen. (...)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat is dan in het ontwerp al meegenomen, en is het een ander verhaal dan het blok van een TA ombouwen naar diesel.Danny (Streetbikertje) heeft een punt. Volgens mij is b.v. de Volvo D5 5-cilinder in architectuur gebaseerd op de 2,5 liter benzine-vijfcilinder in lijn van de Zweden...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens mij is b.v. de Volvo D5 5-cilinder in architectuur gebaseerd op de 2,5 liter benzine-vijfcilinder in lijn van de Zweden...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vind je het echt idioot duur? Die jongens bouwen zeker geen GOEDKOPE fiets, maar iets wat van voor tot achter kwaliteit uitstraalt en kwaliteit IS. Vind die 17keuro niet heel idioot hoor; als je kijkt wat het kost om een gietmalletje te maken enzo... En die Track met z'n 45pk en variobak is zeker weten veel meer motor dan zo'n idiote Enfield met een Sommer zelfontbrander met 10,5 pk.....
En de Track een alternatief? Srry, mooi concept, maar voor 17.000,- (VANAF!) kan ik toch een fix aantal veel leukere alternatieven bedenken dan een Dieseltje met een variomatic... En met een gezellige dealer op de hoek van de straat. Voor mij essentieel onderdeel van de 'motorbeleving'.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.