kettingspanning

20 aug 2009 17:38 #41 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic kettingspanning
Is het mogenlijk om die geleider te vervangen bij een alp / twin zonder de achterbrug eruit te halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2009 18:39 - 20 aug 2009 18:45 #42 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic kettingspanning
Lui zeker ;)

Denk het niet. Het zou in ieder geval een heel gepiel worden om m zomaar even er tussendoor te krijgen, en dan moet je nog her en der een schroefje vast draaien ook.

Nu vindt ik persoonlijk het loshalen van de achterbrug nog niet eens zo'n lastige klus. Als je dan meteen even je lagers van nieuw vet voorziet, ben je daar ook weer een tijdje van af.
De achterbrug lagers worden nog wel eens vergeten........

EDIT: En even uit mijn hoofd had die van de alp nog een dwars stuk, en dan kan het dus al helemaal niet.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2009 18:54 #43 door Flip
Beantwoord door Flip in topic kettingspanning

Denk het niet. Het zou in ieder geval een heel gepiel worden om m zomaar even er tussendoor te krijgen, en dan moet je nog her en der een schroefje vast draaien ook.

Ja kan wel en ik vond het bij mijn -verhoogde- AT een fluitje....... Destijds 1 besteld bij Ad; ff dat kuntstof kapje voor het tandwiel losschroeven en ik kon die oude er zo tussen uit trekken. Wel eerst ff losschroeven op de achtervork.

CB400N, CBX1000ProLink, GPZ1000RX, GSXR750, GSXR1100w, XRV750, LC8 SE.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2009 19:23 #44 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic kettingspanning

Is het mogenlijk om die geleider te vervangen bij een alp / twin zonder de achterbrug eruit te halen?


Ik ben er niet de hele tijd bijgebleven maar voor zover ik heb kunnen zien is dat niet nodig.
Wel ging het achterwiel los om genoeg kettingspeling te krijgen om de geleider er tussenuit te vissen. Schakelpook en kapje bij voortandwiel gingen er ook even af. Alles bij elkaar dik half uur werk.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden