Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
maar er kan wel een onvoorspelbaar hoge stroom gaan lopen van de volste naar de leegste accu.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Twee accu's kan je niet parallel schakelen. Gewoon niet doen.
Dat kan alleen als je twee dezelfde hebt die beide net van de lopende band afrollen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
In theorie kan het wel, maar met verschillende capaciteiten en dus ook de staat van de afzonderlijke accu's is het vragen om problemen. In de praktijk zal de slechtste (lichtste) accu er voor zorgen dat de betere accu door onnodig grote laadstromen in kwaliteit afneemt. In het beste geval merk je pas na een paar jaar dat je accu('s) slecht worden, in het slechtste geval heb je in het voorjaar twee accu's die je motor niet meer kunnen starten. Een druppellader is goedkoper dan een nieuw (gel)accu, dus ik zou gewoon een tweede lader kopen. (Of wisselen...)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Die accu zal dan ook het snelst vol zijn en de laadstroom zal dan afnemen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Deze snap ik ff niet.
De volle accu heeft op dat moment de hoogste inwendige weerstand en is de minder volle accu aan de beurt.
Wat ik niet begrijp is dan waarom de lader dit dan niet zo ervaart volgens jou. De lader "ziet "maar 1 aangesloten object.
De weerstand verandert toch naarmate de laadtoestand is gevorderd, en dat is ook precies dat wat een goede lader moet herkennen. Bij 2 accu's zal de paralelle weerstand dus ook niet gelijk blijven en de minst volle accu bijladen tot het maximale niveau.
Als je niet de juiste lader gebruikt gaat een onderhoudsvrije accu ook kapot!!
LEt er ook op dat de laadstroom niet boven 1/10 deel komt van de capaciteit, dus een 14 AMH accu moet je niet zwaarder laden dan 1,4 ampere.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het kan wel en het gebeurt ook vaak bij het gebruik van startkabels van de ene naar de andere auto. Dat het schadelijk voor de accu's kan zijn, is helaas ook waar.Twee accu's kan je niet parallel schakelen. Gewoon niet doen.
Dat kan alleen als je twee dezelfde hebt die beide net van de lopende band afrollen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het kan wel en het gebeurt ook vaak bij het gebruik van startkabels van de ene naar de andere auto. Dat het schadelijk voor de accu's kan zijn, is helaas ook waar.
Als je een keuze hebt: niet doen dus.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.