12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?

24 nov 2011 07:05 #21 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic 12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?
Heb twee laders van de lidl van iets van 6 euro per stuk, no problem.... (en nu nog maar 1 motor in de garage)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2011 08:42 #22 door giedi
Beantwoord door giedi in topic 12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?
Bij mij heeft een goedkope lader van de LIDL al een accu verwoest door eerst zelf stuk te gaan....

24 nov 2011 16:49 #23 door Neet

Bij mij heeft een goedkope lader van de LIDL al een accu verwoest door eerst zelf stuk te gaan....

;D Tis wel goedkoop maar dat had ik niet verwacht.

25 nov 2011 14:30 #24 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic 12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?
Misschien een domme vraag (maar 'k heb er dan ook niet zo veel verstand van):
Geldt hetzelfde voor baterijen type AA/AAA?
Daar laad je toch ook de batterijen per 2 op met dezelfde lader?

25 nov 2011 15:30 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?

Misschien een domme vraag

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden zoals deze wel.

Ik zou het niet weten. Waarschijnlijk zit het verschil hem in de samenstelling van het materiaal waar de batterij van gemaakt is. Heeft dus ook andere eigenschappen als een accu.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

08 dec 2011 23:47 #26 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic 12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?

Misschien een domme vraag (maar 'k heb er dan ook niet zo veel verstand van):
Geldt hetzelfde voor baterijen type AA/AAA?
Daar laad je toch ook de batterijen per 2 op met dezelfde lader?

Afhankelijk van de lader die je gebruikt, een goede lader laadt de AA of AAA cellen per stuk op.
Heb je een heel goedkope lader en er worden dan twee cellen(batterijen) tegelijkertijd geladen dan ontstaat hetzelfde probleem de cellen zijn dan in serie geschakeld waarbij door de verschillen in capaciteit de ene cel meer capaciteit heeft dan de andere. Uiteindelijk gaan ze sneller defect.
EEn goede lader zal zorgdragen dat de laadstroom wordt beperkt en dus ook de warmte die wordt ontwikkeld.

gr, Martin

28 feb 2012 10:23 - 28 feb 2012 17:30 #27 door swisstool
Beantwoord door swisstool in topic 12v druppellader op 2 motoren tegelijk===kan dat?
Das een tijd geleden ::)

Als je weerstanden parallel verbind: 1/R1 + 1/R2= Rv  Ik neem aan dat een interne weerstand kleiner in dan 1, dus de weerstand zal dan wel toenemen. Ik vraag me wel af hoe de slimme lader zal reageren.  (ff een simpel sommetje: 1/0,2=5 dit twee keer is toch al 10 ohm)

Ik weet niet zo snel wat de interne weerstand van een volle accu is, maar volgens mij sloop je dan de boel.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.068 seconden