conti trailattack 2

19 apr 2013 23:38 #1 door xrvtuur
conti trailattack 2 werd gestart door xrvtuur
De TA 2 is op een KTM 1190 aan stukken gegaan op een vermogenstestbank. De reactie van continental hierop is dat de band hier niet voor is gemaakt en dat hij na een run op een testbank sowieso vervangen moet worden..... hoe vreemd is dat? Wie vervangt in vredesnaam zijn achterband na een testbankrun ::) Dit lijkt mij nog niet echt goeie reclame voor de nieuwe TA2. Doe je een beetje voorzichtig Bernard C:-)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 00:23 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic conti trailattack 2
Alleen van de naam al schiet ik in de lach  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 09:20 #3 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic conti trailattack 2
Of de KTM aan stukken gegegaan ;D

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 10:46 #4 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic conti trailattack 2
Huh, raar verhaal. Continental kan hier toch niet mee wegkomen?

Zelf meegemaakt of ergens gelezen? Plaats in het laatste geval een linkje aub, ik ben erg benieuwd naar het hele verhaal.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 11:22 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic conti trailattack 2
verhaal staat in de test van de nieuwe motoplus, nr8. bij de rijtest van de ktm 1190

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 13:32 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic conti trailattack 2

verhaal staat in de test van de nieuwe motoplus, nr8. bij de rijtest van de ktm 1190


Volgens marketers doet Volkswagen goede zaken met z'n drie letter uitingen, die blijven goed bij de mensen hangen GTI, TSI, GTD, DSG etc etc
Conti zou kunnen gaan voor KUT band ipv TA.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 20:45 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic conti trailattack 2
alle grootte banden fabrikanten verbieden uitdrukkelijk het gebruik van de band dmv een dyno testbank
en wijzen ten gevolgen hiervan ook iedere claim af.
net zoals iedere klant die zijn motorfiets aanbied voor een dyno run dit ook geheel op eigen risico doet .

om nu te gaan roepen dat de band kut is vind ik dan wel erg kort door de bocht.
er is geen enkele praktijk situatie die overeenkomt met de wijze waarop een dyno run uitgevoerd wordt

zo isde rolweerstand is anders alsmede de luchtweerstand
banden gaan stuk als ze gewoonweg te heet worden en dat gebeurt enkel door slip en wrijving

in het verleden is iets dergelijks ook voorgekomen met de pilot power 2 ct en dat had grootte gevolgen al waren de omstandigheden zeer discutabel


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 21:02 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic conti trailattack 2
bekijk de foto eens in Moto+.... het is ook niet zo dat er een klein stukje van de band af is. Als ik een KTM1190 zou hebben dan zou ik me nu toch echt zorgen maken over hoelang je 250 kmpu kan rijden met een conti KUT op zuid italiaans asfalt hartje zomer....

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 21:51 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic conti trailattack 2
Mja ook weer niet zó lang want met 250km/u is je tank natuurlijk ook relatief snel leeg.. :angel:

(niet serieus nemen..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 22:59 #10 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic conti trailattack 2
(ahum) als nieuwbakken ervaringsdeskundige* kan ik iig. melden dat ze in de praktijk errug goede grip hebben op verharde ondergrond  :angel:

*proefrit gemaakt zaterdag en hem aan de tand gevoeld... :-X

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 23:59 #11 door Erik
Beantwoord door Erik in topic conti trailattack 2
Zie ik daar een schaamrand van een cm of 2..  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2013 23:59 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic conti trailattack 2
en? 2inch minder en 50pk meer rijdt dat nog een beetje? (testbanken uitgezonderd)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2013 07:40 #13 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic conti trailattack 2
-ja, dat rijdt als de spreekwoordelijke brandweer maar ik zal hem nooit kopen want het wordt mijn dood. >:D.. zoveel hulpsystemen en hi-tech in een motor is m.i. niet veilig meer: motor rijdt met bestuurder i.p.v. andersom... :-\

p.s. ben een ex-tcn' er en rijd schaamteloos op een LC8  8)

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2013 11:01 - 23 apr 2013 20:34 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic conti trailattack 2

om nu te gaan roepen dat de band kut is vind ik dan wel erg kort door de bocht.


Kom op Ad niet zo zwaar op de hand zeg, is je vakantie verregend of zo?
Ik zeg niet dat het een ... band is, ik doe alleen een voorstel voor een type aanduiding dat goed in het gehoor ligt en blijft hangen  ;) omdat dat bij VW inmiddels bewezen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2013 13:38 #15 door Erik
Beantwoord door Erik in topic conti trailattack 2
Ben meer benieuwd of Conti nu een compound heeft die ook op nat wegdek vertrouwen geeft. Droge grip was nooit een probleem, zowel bij de TA als de RA2.

Ben voorlopig maar overgestapt op Dunlop Roadsmart2, vooral vanwege het bovenstaande.

Dat stuk uit het loopvlak van de TA2.. tja, als je maar gek genoeg doet op een testbank kan je iedere band slopen.. Van de Michelin PR3 zijn ook verhalen bekend van loslatend loopvlak.

En misschien is 150pk toch een maatje teveel voor het grove profiel van de TA2..  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2013 16:50 #16 door arne
Beantwoord door arne in topic conti trailattack 2

(ahum) als nieuwbakken ervaringsdeskundige* kan ik iig. melden dat ze in de praktijk errug goede grip hebben op verharde ondergrond  :angel:

*proefrit gemaakt zaterdag en hem aan de tand gevoeld... :-X


Eens. Ik heb hen afgelopen woensdag getest... Een goede 3 uur met dat ding weggeweest. Wat een monster. Heerlijk. Maar ruim boven budget. Mocht het nog wel eens kunnen, dan staat de KTM hoger op de lijst dan de GS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2013 20:28 - 23 apr 2013 21:19 #17 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic conti trailattack 2

alle grootte banden fabrikanten verbieden uitdrukkelijk het gebruik van de band dmv een dyno testbank
en wijzen ten gevolgen hiervan ook iedere claim af.
net zoals iedere klant die zijn motorfiets aanbied voor een dyno run dit ook geheel op eigen risico doet .

om nu te gaan roepen dat de band kut is vind ik dan wel erg kort door de bocht.
er is geen enkele praktijk situatie die overeenkomt met de wijze waarop een dyno run uitgevoerd wordt

zo isde rolweerstand is anders alsmede de luchtweerstand
banden gaan stuk als ze gewoonweg te heet worden en dat gebeurt enkel door slip en wrijving

in het verleden is iets dergelijks ook voorgekomen met de pilot power 2 ct en dat had grootte gevolgen al waren de omstandigheden zeer discutabel


Klopt. Zelfs de Anakee I, Pilot of Tourance die hier door (heel) veel rijders wordt aanbeden, gaat óók aan gort op de vermogenstestbank. Azijnplassers kunnen zelfs op internet foto's vinden van totaal verschredderde Tourance EXP's na een run op de Dynojet.

Inmiddels de eerste 'glijweer' ervaring met de TA2 gehad (regenachtig tripje van 300 km om 'eventjes' voorvorkhoezen een een nieuwe toeter te laten monteren bij Hans in Elburg  ;D ) en ik heb een rotsvast vertrouwen in deze TA2. De band 'voelt' om één of andere reden 'veiliger' of 'stabieler' dan de TA1 waar ik ook al buitengewoon tevreden over was. Zowel op mijn dero, als op de Carbudero van Karinda.

De ultieme test start volgende week vrijdag, als ik naar Hull vertrek voor 3 weken Engeland, Ierland en Wales. Verslag volgt in de Transaper (beloofd!) en geloof me, als die band écht slechte eigenschappen heeft, steek ik die niet onder stoelen of banken. Lees mijn introductieverslag van de 'nieuwe' varadero uit 2007 er maar ff op na... ;)

bekijk de foto eens in Moto+.... het is ook niet zo dat er een klein stukje van de band af is. Als ik een KTM1190 zou hebben dan zou ik me nu toch echt zorgen maken over hoelang je 250 kmpu kan rijden met een conti KUT op zuid italiaans asfalt hartje zomer....


Hier ga je dus de fout in, 'tuur.  ;D Ik heb KTM LC8's gezien bij Mulders in de werkplaats met n.b. een VERKOOLD luchtfilter omdat de eigenaar dacht dat ie, net als met zijn Honda (Africa Twin) die hij er op had ingeruild, ook wel in één ruk van Oostenrijk naar Nederland terug kon rijden met volle bagage en een kruissnelheid van 150 km/h op de Duitse Autobahn... Nope. Dat kan dus niet zonder problemen. Is daarmee iedere KTM een 'KTM KUT fiets'? Natuurlijk niet. Zoals gesteld... foto's als in de M+ kom je op ieder forum tegen, ook van andere banden:

Michelin Pilot Road (wordt ook door veel Varadero rijders gebruikt)






Als je op andere merken googled, kom je nog meer tegen. Ook over autobanden (maar daar hebben we het hier natuurlijk niet over... ;) )

Mijn dynorun heb ik overigens gedaan op de 'stock' Trailwings. Die gingen toch in de schredder...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2013 22:01 #18 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic conti trailattack 2
Zo'n ''ei'' op het loopvlak hebben wij zelfs een keer gehad met onze 2.0 VW Bus uit '83 met maar liefst 70 peekaa's dus het kan met een auto ook...Bridgestone overigens...band was 9 jaar oud, beetje ''over tijd'' dus :o

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2013 22:38 #19 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic conti trailattack 2
Bernard lees eerst even de voor af gaande berichten dan weet je waarom ik het een conti KUT noem, en als je van bergingsdiensten, werkplaatsen en sleutelen houd is de KTM een wereldfiets dus geen kwaad woord hierover :-*
Maar ik wacht met veel plezier je test af. Gelukkig heb je 50 pk minder dan de 1190.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2013 08:35 #20 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic conti trailattack 2
het genoemde eitje is het meest gevaarlijk van allemaal !!

hierbij is het loopvlak en karkas van elkaar losgekomen doordat er karkas breuken zijn opgetreden

het is een tijdbom
mocht iemand dit meemaken en-of vast stellen onmiddellijk leeg laten lopen

er zijn mensen dodelijk bij omgekomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.235 seconden