HET GEHEIM VAN HET GAT

15 sept 2013 11:29 #21 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic HET GEHEIM VAN HET GAT


De meest ludieke oplossingen komen in aanmerking voor deze prijs.

1 de eerste  eigenaar was jantje brinker
2 te weinig smering oververhitting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2013 12:59 #22 door dropken
Beantwoord door dropken in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Gezien het zwart van de foto van de prijs is de prijs net zo geheim als het donkere gat zelf al neem ik direct aan dat Ad wel gelijk zal hebben.
Ben bang dat Marien het nog wel even zal rekken en zichzelf kostelijk amuseert
daarom een foto van een ander gat
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2013 14:09 #23 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic HET GEHEIM VAN HET GAT





Die foto herken ik!
Het is de foto van de filosoof die in een donkere ruimte een zwarte doos zocht met daarin een zwarte kat.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2013 14:25 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Is het alles bij elkaar toch mooi nog een flink gat geworden  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2013 17:09 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Vandaag maar eens een "schoon "klusje op de werkbank.
De carburateur moet door de sidderaal ( ultrasoon reinigenen) en dus gedemonteerd worden.
Ik wil jullie de plaatjes niet onthouden.





Om de rest te zien moet je maar via deze link kijken. Het wordt anders zo druk hier met plaatjes.
Wel leerzaam trouwens.

www.mijnalbum.nl/Album=EFAUPQXE

Wat me wel opvalt is dat er in de ene helft een plaatje onder in de bak zit en aan de andere kant niet.

Deze bedoel ik. Hier rechts onderin


Hier zit hij wel.


En hier niet.


Wie weet waar dat ding er voor inzit ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2013 17:52 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Kunstenaar  :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 08:55 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Jammer dat Ad niet reageert vanaf het Comomeer. Volgens mij zit hij in de stortregen daar  :))

Ik zou graag weten waar dat blikken plaatje onderin de ene carbhelft voor moet dienen.
Misschien om de instroom straal wat te dempen ?????

Wie het weet mag het zeggen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 09:02 #28 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
hallo,

niet alle bouwjaren hebben dat plaatje in de carb zitten

dat weet ik wel maar nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik niet iedere een dag een carb demonteert

mvg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 11:11 #29 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Maar zou het te maken kunnen hebben met de instroom van brandstof, omdat er onder dit klepje een aansluiting zit ?

Het regent zeker niet meer aan het Comomeer  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 11:37 #30 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Marien wat je verondersteldt is correct. De stroom zou de vlotter in theorie iets dieper kunnen laten drijven met als risico een overstromende carburateur. Dergelijke plaatjes zag je vroeger wel vaker bij personenauto die behoorlijk dorstig waren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 12:16 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Deels verklaarbaar Bram, maar waarom in slechts een deel en niet in beide ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2013 14:40 #32 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Beide vlotters zijn met elkaar verbonden. De directe instroom van 1 benzine inlaat beïnvloedt kennelijk het vlotterniveau marginaal tot niets terwijl 2x een directe instroom een beetje te veel van het goede is voor het correcte vlotterniveau. Ik kan er niets anders bij bedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:19 #33 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Mooi project oldie ;)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2013 21:33 #34 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT

Mooi project oldie


Ja klopt Miquel, maar ga je nu valsspelen ?
>:D >:D >:D >:D

Als je het blok van dichtbij hebt gezien mag je niet meer raden natuurlijk
Ik zie je vrijdag. ;) ;)
p.s. breng wat poetsdoeken mee. De Alp kan ook wel wat glans gebruiken  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 20:09 #35 door dropken
Beantwoord door dropken in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Hee Oldtimer dacht dat jij binnenkort tijd genoeg kreeg om zelf te poetsen.
je bent waarschijnlijk een der laatste mohikanen in dit land onder Rutte die nog met pensioen mag gaan op een leeftijd dat je er nog wat aan hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 21:27 #36 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT

een der laatste mohikanen


Tja, 1949 was een goed jaar  8) 8)
Maar verder met het geheim van het gat. Want daar zijn we per slot van rekening mee begonnen.
Even wat picties wegzetten, want ik heb natuurlijk niet stil gezeten.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 22:29 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Na het stevige ontbijt ( dubbele portie eieren met spek en een bakje spinazie)  op naar de werkplaats.
Zwaar klusje om mee te starten. Het blok moet even op de werkbank worden gemikt.
Een paar poetsdoeken er omheen en hoppa. Zo kunnen we tenminste verder


Eerst maar een even kijken of er nog smurrie in het blok zit.


Geen druppel.  Zou het dan toch...............nou ja. Verder kijken dus.
Ook het oliefilter er maar even afdraaien.


Ook hier komt minder olie uit dan ik had verwacht. Eigenlijk staat de boel dus behoorlijk droog.

Verder met de demontage en zien of er bruikbare onderdelen vanaf kunnen komen. Beginnen met de startmotor


Even aan de accu gehouden en ja. Prima ding en doet het dus perfect. Ook het tandwiel heeft geen slijtage


Ook de oliedruk meter even eruit en getest. Werkt prima, dus dat kan geen oorzaak zijn geweest.
( of het lampje misschien kapot was heb ik niet kunnen nagaan. Het zat namelijk niet meer aan het blok vast.)

Dan maar weer een begin maken met de zijdeksels van het blok.
Als eerste is de dynamo kant aan de beurt.
Alle schroefjes eruit. Het deksel kan eraf


Aan de binnenzijde van het deksel zit de alternator, oftewel de dynamo. De bekende 3 gele draden komen hier vandaan.
Het huis waarin ze zitten en wat achter is gebleven aan het blok is de magnetische huls waar het spul in past en wat dus om de alternator heen draait. Op deze manier wordt er electriciteit opgewekt.





Het stekerblokje aan het einde van dit boompje gaat naar de aansluiting van de spanningsregelaar.


De waterpomp moet er ook nog af en we kunnen daarna hopelijk een blik werpen in het binnenste van het blok.


Er ligt een hoop rotzooi in de ruimte achter de waterpomp. Het lijken wel de restanten van een conserve blik, maar dan zwart.



Ziet er in elk geval niet helemaal fris uit daarbinnen.
Intussen is de schone carburateur ook binnen. Terug van de sidderaal. Een kleine blik hoe het is geworden.



Zo, en nu eerst een Heineken.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 22:40 #38 door PimW
Beantwoord door PimW in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Heb je er een inbussleutel in laten vallen? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 22:43 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Grrrrrrrrrrrr. Maar de carb ziet er goed uit, of niet Pim.
Maar wat je denkt te zien is de nok van de waterpomp aandrijving.  :P

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2013 23:11 #40 door PimW
Beantwoord door PimW in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Jazeker ziet er mooi uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden