HET GEHEIM VAN HET GAT

20 sept 2013 15:19 #41 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Zo, vandaag nog even bezoek gekregen van een "spion". Wat zo'n gaatje toch niet kan veroorzaken  >:D
Maar verder waar we gebleven waren.

Als je je altijd al hebt afgevraagd wat er onder deze dekseltjes boven op het blok zit.



Hier is het antwoord. De kleppen dus, tenminste hetgedeelte waar de kleppen gesteld kunnen worden.





De rest van de bovenkant komt verderop, omdat de distributie ketting niet losgemaakt kan worden omdat de boel muurvast zit.
Hier had Ad dus gelijk waarschijnlijk. Een vastloper, maar of dat zo is zal nog moeten blijken.

De koppelingsdeksel er eerst maar eens af en zoals gewoonlijk zit er altijd wel 1 inbusboutje tegen. Dus ook hier.
Nu ligt het blok binnen het gezichtsveld, dus even met de dremel de kop verbouwen.
Zo kun je met een baco, of steeksleutel meer kracht zetten.


Als de zijdeksel eraf is komen we in het hart van de bediening terecht, het koppelings gedeelte.
De korf, met daarin de koppelingsplaten





Om de hele korf los te kunnen maken moet een borging van de moer worden teruggeduwd.
Hier een goed detail.



Op zich een klusje van niks, maar je moet wel het goede gereedschap hebben. Ik heb een klein scherp beiteltje gebruikt. De moer zat echter muur en muurvast. Vanmorgen dus maar even aan de "spion"voorgelegd, die met brute kracht en een flink stuk pijp de moer wist te verslaan.
Uiteindelijk dus ook de gehele korf gescheiden van het blok.

Verder met de rest van de kop, waarbij de distributie ketting op een zeer ongelukkig punt vast is komen te zitten.
Kan er niet niet bij om het tandwieltje te lossen, zodat de ketting eraf kan.
Dan maar de slijptol erop. En zo geschiede.

Uiteindelijk dan het voorste gedeelte van het blok onthoofd en meteen wordt duidelijk wat er is gebeurt.



Hier wordt je stil van, dus verder zonder commentaar.















Het einde van een sprookje, van een aardig verhaal en van de zwarte handen.

Voor diegene die echt nog wat nodig heeft.
Er is overgebleven:
Een kop zonder schade compleet met kleppen.
Startmotor
Waterpomp
Koppelingsplaten met korf ( platen zijn nog prima)
Alternator compleet (dynamo)
Carburateur, geheel ultrasoon schoon.
Chrom koelbuisjes.
Wat slangen, kabeltjes en klein grut.
Oliedruk voeler, en een handje vol ondefinieerbaar schroot, wat ooit een drijfstang was.

Kun je wat gebruiken, laat het maar weten.
Over de prijs worden we het vast wel eens.

De restanten zijn vandaag in aller stilte ten grave gedragen, met uitzondering van de bruikbare onderdelen.
Het heeft dus geen enkele zin om naar de stoffelijke resten te vragen.
Deze zullen in een andere vorm ooit weer terugkomen.
Misschien wel in een nieuw model Transalp.

Maar ook dat zal wel een sprookje blijven.

Tot slot:

Jammer Tim, ik had graag een pietsie meer positief willen berichten.   :-*


Oldie



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 15:29 #42 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Oh ja, voordat ik het vergeet.

AD. JE HAD GELIJK


Anders krijg ik nooit geen korting meer  >:D

( En natuurlijk een paar anderen ook )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 18:08 #43 door dropken
Beantwoord door dropken in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Marien, bedankt voor deze educatieve les in verhaal vorm compleet met plaatjes.
als je weer wat hebt houden we ons aanbevolen voor weer een dergelijke les.
groet marcel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2013 19:53 #44 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT

als je weer wat hebt houden


In elk geval een berg ouwe onderdelen  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 16:47 #45 door Paul
Beantwoord door Paul in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
leuk gedaan met al die foto's erbij  ;D 8) applaus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 22:34 #46 door Timy
Beantwoord door Timy in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Ik ben trots op je, leuk verhaal met leuke plaatjes!  ;D Dat het blok het niet ging halen mocht duidelijk zijn  ;)
Kan dit in het clubblad als 'verhaal'? Leuk voor de mensen die 't forum niet lezen!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2013 22:37 #47 door Timy
Beantwoord door Timy in topic HET GEHEIM VAN HET GAT

Ik ga binnenkort met pensioen en het natte seizoen komt er aan.
Muziekje erbij en ik vermaak me wel  ;)


Even deze quote erbij gehaald... wat ga je nu in het natte seizoen doen?  :P
Ik heb nog n blok staan maar dat is al in onderdelen  ;D (maar gaat niet weg en is van de cb550f  ;))

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 14:26 #48 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Ik moest even hier aan denken:



Dus hop, restantje drijfstang afslijpen, in elkaar zetten dat ding en gaan  ;D. Met minder dan 450cc mag je nu ook meedoen met de Parijs-Dakar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 17:33 #49 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT

wat ga je nu in het natte seizoen doen?

We houden u op de hoogte.

Maar je moet je niet verwonderen als je me ergens onder een parasol aan een hemelsblauwe zee ziet liggen met een sterretje in de hand. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 17:50 #50 door Cas
Beantwoord door Cas in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
Dat is dan geluk dat je wel kunt kopen Marien!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2013 18:38 #51 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HET GEHEIM VAN HET GAT
;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden