5% bio-brandstof

15 juli 2009 22:29 - 15 dec 2014 21:20 #1 door bobby templier
5% bio-brandstof werd gestart door bobby templier
Vraag uit eerder topic : kan  je zomaar benzine tanken met 5%bio in een oude transalp

Rubbers slangen kunnen gaan vervelen dus niet doen ???
Zal wel ff uit zoeken heb geduld :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2009 07:48 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 5% bio-brandstof
Als je een liefdevolle relatie met Betsie en Dolly onderhoud zou ik gewoon 98+ blijven tanken...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2009 04:37 #3 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic 5% bio-brandstof
Biobrandstof wordt gewonnen uit plantaardige oliën via een eenvoudig chemisch proces. Meestal gebruikt men hiervoor koolzaad. Het voordeel van biobrandstof ten opzichte van bio-ethanol is dat er geen aanpassingen aan de motor (van de wagen) nodig zijn. Echter voor permanent biobrandstofgebruik moeten brandstofleidingen en pakkingen van een materiaal zijn dat zich niet laat aantasten door methanol. Dit vraagt in veel gevallen om aanpassing. Het nadeel is dat de grondstof voor biobrandstof eerst bewerkt moet worden, wat milieubelastend is.


nl.wikipedia.org/wiki/Bio-ethanol#Bio-ethanol

niet zo maar doen ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2009 11:52 #4 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic 5% bio-brandstof
Nederland moest dit in 2010 ook doen toch?  of 7.5% ofzo? ik vraag me wel af hoe gek ze daar kunnen worden.

Willen we de euro?  nee, krijgen we toch
Wilen we een europese grondwet? Nee, krijgen we toch
Willen we een elektronisch patienten dossier? nee? lekker pech!

Eens kijken hoe ze het gaan verkopen dat veel voertuigen hun brandstofsysteem er niet tegen kan. de (niet zo gek) oude brikken moeten dan maar druurdere 98 gaan tanken of hun complete systeem laten aanpassen? word euro 98 daarna geweerd uit grote steden omdat het vervuilender is? of zwaarder belast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2009 04:22 #5 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic 5% bio-brandstof

Nederland moest dit in 2010 ook doen toch?  of 7.5% ofzo? ik vraag me wel af hoe gek ze daar kunnen worden.

Willen we de euro?  nee, krijgen we toch

Ja dus slangen veranderen bezinepomp aanpassen filterjes plaatsen  :'(
Ik zelf zie er niet tegen op meng die zooi bij op mijn cb750k1 uit 1971  :))
Dan krijg ik een hogere octaan /loopt hij zo mooi/hard :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 12:25 #6 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic 5% bio-brandstof
En die aangepaste slangen zijn gewoon in de handel te koop ??

En hoe zit dat dan met de overbekende rubbers tussen carbs en cilinders, en zijn er nog meer dingen die je daarvoor moet vervangen ??

De milieumaffia heeft weer wat verzonnen, en wij mogen weer in de buidel grabbelen  >:(



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2009 10:57 #7 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic 5% bio-brandstof
Vlotter naalden zijn vaak met rubber puntje dus >:D
Branstof pomp ???

als je kan kiezen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2009 12:04 #8 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic 5% bio-brandstof
Sinds wanneer valt er wat te kiezen in NL ??  :( 
Als onze fijne regering besluit dat die troep er moet komen zit het op een dag gewoon in de pomp, en dán kun je kiezen; je tankt het en gaat erop rijden... of niet  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2009 09:16 #9 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic 5% bio-brandstof
Een paar andere benzine slangen op een AT of TA is niet het ding.....
Kost niet zoveel en is relatief snel gedaan.
Wat me meer bezig houd  is de (dure & kwetsbare ) benzine pomp en eventuele rubbere delen van de carbs
en de inlaat rubbers .....  ik snap best dat we wat moeten doen voor het milieu we kunnen niet met zo veel mensen op dit hoge niveau van welvaart leven zeker nu de chinezen en steeds meer Indiërs ook willen gaan mee doen.....
Maar het meeste verontrustende is het gebrek aan democratie.
Zolang geen enkele partij het in het programma zet dat ze wat willen doen aan  3 km bekeuringen en onzinnige boetes door quota's van  politie, en de vormen van onbehoorlijk bestuur door dat veel overheid projecten altijd 2 a 3 x zo duur worden en er nooit mensen vervolgt worden......  en dit soort gedoe slaafs achter de VS aanlopen en allerlei burger privacy opschorten om terreur te kunnen bestrijden, dan zou het politieke landschap helemaal op z'n kop komen te staan , de gevestigde macht kan dan inpakken.. en dat word niet getolereerd.
Als er iemand komt als een Fortuyn of nu Wilders zodra ze gevaarlijk worden, dan worden ze omgelegd of zo tegen gewerkt en middels intriganten van binnen uit gehold zodat het na een paar jaar weer over is.
de ontevreden kiezer een illusie armer is , en dan niet stemt, en het blijft zoals het is.....

Het enig wat we kunnen doen , is niet op de grote partijen stemmen of blanco , blijf in ieder geval niet weg door niet te stemmen......

Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid.

Ik proef gewoon dat men van alles vind in Den Haag en snel wil scoren en het overzicht kwijt is, en 1001 vage advies bureaus met consulenten die alles verklaren wat je maar wild als je maar betaald en heel slim de uiteinderlijke rekening bij de gene die er niks aan kunnen doen of er niet om gevraagd hebben neerleggen

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2009 11:29 #10 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 5% bio-brandstof
Net terug uit Frankrijk/Noordspanje en het viel me op dat de E10 brandstof nagenoeg alleen langs de snelweg wordt verkocht, de kleine pompjes hebben nog gewoon 95 (of de etiketten niet aangepast).

Maar wij hebben met alle motoren (Paneuropean, KLE, TA  en mijn AT) gewoon op 98 gereden om ook maar enig risico van eerder naar huis moeten te voorkomen!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2009 11:53 #11 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic 5% bio-brandstof

Net terug uit Frankrijk/Noordspanje en het viel me op dat de E10 brandstof nagenoeg alleen langs de snelweg wordt verkocht, de kleine pompjes hebben nog gewoon 95 (of de etiketten niet aangepast).

Maar wij hebben met alle motoren (Paneuropean, KLE, TA  en mijn AT) gewoon op 98 gereden om ook maar enig risico van eerder naar huis moeten te voorkomen!


de benzine slangen zijn goedkoop te vervangen , maar wat kosten de rubbere afdichting in de carburateurs ??
en een bestendige benzine pomp voor de AT en Varadero eerste generatie ?

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 23:37 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 5% bio-brandstof
volgens mijn honda instructieboekje mag mijn RD04 met max 10% ethanol door de brandstof rijden, weer niet of er hetzelfde spulletje wordt bedoelt als dat er nu 17 jaar later wordt bij gemengd, maar je zou gaan denken dat die E10 geen probleem is...

grtjs Arthur

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 23:47 #13 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic 5% bio-brandstof
Lees nu al 2x dat mensen met een TA 98 benzine tanken. Ik dacht dat er 95 in kon???
Hoe zit het nou eigenlijk, welke peut moet er nou in? Gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 23:50 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 5% bio-brandstof
er mag zelfs 91 in.... 98 is geld weg gooien

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 00:26 #15 door Timy
Beantwoord door Timy in topic 5% bio-brandstof

Lees nu al 2x dat mensen met een TA 98 benzine tanken. Ik dacht dat er 95 in kon???
Hoe zit het nou eigenlijk, welke peut moet er nou in? Gr. San


Als je de site mag geloven zou de TA ook op euro95 E10 kunnen rijden.
Wij hebben gewoon voor de zekerheid euro98 getankt. Scheelde maar 10cent per liter en daar ga ik geen risico voor nemen.  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 00:50 #16 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic 5% bio-brandstof
Okee, ja dat lijkt mij ook jammer v/h geld. Had ik het toch goed dat er 95 in kon, bedankt!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 09:47 #17 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 5% bio-brandstof
Zoals aangegeven tanken wij uitsluitend 98 (super plus). 91 RON is gelukkig niet leverbaar in Nederland. Tuurlijk kan de motor er op lopen. Net als op 95 RON.

Persoonlijke ervaring: beter starten na langdurige stilstand (zowel op de XRV, XLV, TA als Varadero), beter oppakken, beter doortrekken. En een (iets) zuiniger verbruik; ook al moet je dit wegstrepen tegen de hogere prijs per liter.

Persoonlijk wil ik het tanken van 98 RON geen geldverspilling noemen. Dat zou het zelfde zijn als suggereren dat het tanken van 'mindere' brandstoffen wordt gedaan door niet- motorliefhebbers...  :angel: Wat natuurlijk niet waar is!

Feit is dat een aantal motorproblemen die op het Forum (alsmede ons oude forum en het internationale forum) werden gemeld konden worden opgelost door brandstof met een minimum RON 98 te tanken, of een z.g. 'octanebooster' aan de Euro 95 toe te voegen.

Zolang de aanslag in je uitlaat lekker lichtgrijsbruin van kleur is (ipv zwart of grijs), weet je dat het met de verbranding (en de brandstofkeuze) helemaal goed zit. Zo niet, of een andere brandstof kiezen (geen diesel natuurlijk...  ;D) of de motor opnieuw laten afstellen.

Het blijft hoe dan ook een persoonlijke keuze, gebasseerd op persoonlijke voorkeuren. Net als motorolie of motorbanden!  ;)

Wél heb ik inmiddels ervaren dat onze carburatiefietsen méér gevoelig zijn voor brandstofkeuze(s) dan mijn injectiedero.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 10:20 #18 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic 5% bio-brandstof
Wij zijn ook een voorstander van goed spul (zeker bij olie en banden!)en als blijkt dat 98 benzine beter is wil ik dit zeker gaan vergelijken. Ben trouwens wel benieuwd welke motor-problemen zich voordeden bij het tanken van 95 ten opzichte van 98 (met name bij TA)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 11:03 #19 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic 5% bio-brandstof

Wij zijn ook een voorstander van goed spul (zeker bij olie en banden!)en als blijkt dat 98 benzine beter is wil ik dit zeker gaan vergelijken. Ben trouwens wel benieuwd welke motor-problemen zich voordeden bij het tanken van 95 ten opzichte van 98 (met name bij TA)

U drinkt ook DE koffie?
er is ook AH koffie.
Bezine is in 3 soorten de motor doet het met ron91 maar hoger mag ook  ::)
Word er niet echt zuiniger van. :angel:
Ik laat de leden in hun waarde.
Ik bespaar op olie bezine,en banden  :'(

welkom op dit fora

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 12:24 #20 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic 5% bio-brandstof
Geweldig om te lezen over al die overbezorgdheid voor onze kinders..

Volgens mij zijn AT's ooit ontworpen als de ultieme reisenduro, die door woestijnen, over vlakten en intercontinentaal gebruikt kon worden..
Niet in alle landen gebruikt men dezelfde samenstelling van brandstoffen, en daar is de twin gewoon voor aangepast.. het ding zuipt zo'n beetje alles wat wil branden en een octaangehalte heeft van 91 of hoger, en dan nog zijn er mensen die 95 niet goed genoeg vinden  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden