Lithium-ion accu

01 mrt 2016 08:52 #21 door arne
Beantwoord door arne in topic Lithium-ion accu

Zal eens contact opnemen met de leverancier.

Dat zou ik dan ook maar even doen. :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2016 11:59 #22 door alain
Beantwoord door alain in topic Lithium-ion accu
Op de twee oude Transalpen heb ik klassieke accu's. De Transalp verbruikt niets in rust, dus diepontlading gebeurt niet zo gauw.

Op mijn GS, te vergelijken met de Varadero qua batterijverbruik in rust, had ik jaren problemen (3 batterijen op 6 jaar)tot ik een gel-batterij monteerde. Die zou minder gevoelig zijn voor diepontlading. Bovendien levert ze meer power voor dezelfde afmetingen.
Sindsdien (> 4 jaar) geen problemen meer hoewel ik sedert de aanschaf van de Transalpen nog weinig met de GS rij.

Moeilijkheid is er een vinden met de juiste afmetingen en aansluitpunten.

Ik vond er één bij Odyssey (voor mijn GS) voor een zeer schappelijke prijs. Voor een Varadero zal dat misschien wat snuisterwerk vergen.


XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2016 18:22 - 01 mrt 2016 18:29 #23 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Lithium-ion accu
Amanda, moet je altijd zolang doorstarten voordat ie aanslaat???
Lijkt er nl meer op dat je choke niet werkt.
Alp en AT slaan, indien goed afgesteld, namelijk met één omwenteling  van de startmotor aan, ook -10.

Jouw 14 Ah (ampère uur) accu is met een startstroom (cca) van 310 Ampère in 3 minuten starten geheel leeg

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2016 21:03 - 01 mrt 2016 21:06 #24 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Lithium-ion accu
Ik heb nog geen ervaring met Lithium accus. Op mijn TA 600, FJ 1100 en Speedtriple zitten gewoon loodaccus. In de winter zet ik zet naast elkaar en doe de druppellader er steeds om en om op. Af en toe als ik in de schuur kom zet ik de druppellader naar de volgende accu. Ik hou niet echt bij hoe lang dst is. Nooit problemen gehad. In het voorjaar zet ik de accus er weer in en starten.

In de Speed triple zit trouwens een Gel accu, maar daar heb ik nog weinig ervaring mee

Als ik hier lees dat je een Lithium in de winter in de nacht aan de lader moet hangen dan lijkt me dat niet echt gebruikersvriendelijk.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 12:47 #25 door AmandaNL
Beantwoord door AmandaNL in topic Lithium-ion accu
Jan, choke idd niet gebruikt. Een nieuw hendeltje en kabel heb ik liggen....
Echter zonder choke zou die ook gewoon prima moeten starten.

Intussen heb ik contact gehad met de leverancier en volgens hem is het belangrijk dat de laadspanning boven de 14V komt.
Als het vanmiddag goed weer is zal ik de oude accu er in zetten om te starten en een multimeter er aan hangen.

Wordt vervolgd....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 19:28 #26 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Lithium-ion accu
Amanda, er is een verschil tussen starten (aanslaan) en rondgaan op de startmotor.
Dat laatste doet je motor wel volgens jouw filmpje.
Na een kleine 3 minuten zal echter je accu leeg zijn als de motor niet aanslaat.
Dit betekend dan niet dat de accu slecht is, de 14 Ah zijn dan gewoon op.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden