Alibaba led lampjes

31 jan 2016 16:03 #1 door xrvtuur
Alibaba led lampjes werd gestart door xrvtuur
Naar aanleiding van een ander topic heb ik ook eens chinese feest verlichting gekocht voor extreem  weinig, spul was nog best snel binnen ook. Maar vraagje, zou het kwaad kunnen als ik de lampjes stroom laat gebruiken van het dimlicht relais. Dus als het dimlicht aanstaat komt er 12 watt bij. Of zou de boel kapot smelten. Ik heb er wel een schakelaar tussen om die chinezen uit te zetten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2016 16:11 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Alibaba led lampjes
Als er een schakelaar tussen zit waarom dan niet gewoon aansluiten op het stadslicht?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

31 jan 2016 16:48 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Alibaba led lampjes
Wat maakt dat voor verschil dan, stadslicht zit volgens mij helemaal niet op een relais, de kans op schade lijkt me dan nog groter

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

31 jan 2016 16:52 #4 door Cas

Wat maakt dat voor verschil dan, stadslicht zit volgens mij helemaal niet op een relais, de kans op schade lijkt me dan nog groter

Welnee, ik heb die lampen altijd aan staan en die verbruiken bijna niets.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

31 jan 2016 16:56 #5 door xrvtuur
Lampjes zijn 6 watt stuk, dus 12 watt vind ik niet niks

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

31 jan 2016 17:06 - 31 jan 2016 17:10 #6 door Cas

Ik heb afgelopen donderdag 408 km gereden met verwarmde handschoenen, sokken, jas en broek van Gerbings Arthur en ook nog mijn lampen aan. Dan heb je het over een veelvoud van 12 watt.
Geen enkel probleem hoor die lampjes.
En dan heb jij er nog een accu in staan van 18A en ik een van 14A.

31 jan 2016 17:10 #7 door xrvtuur
Dat begrijp ik Cas, maar het gaat er natuurlijk om hoe je het aansluit. Ik pak de stroom voor die lampjes dus niet rechtstreeks van de accu maar van de draad naar het dimlicht, en dan na het dimlicht relais, ik belast het relais dus met 12 watt extra, mijn vraag is of dat kwaad kan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

31 jan 2016 17:17 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Alibaba led lampjes
Nee, kan geen kwaad.
12 watt meer is voor het dimlicht relais van de Varadero geen enkel probleem.
Heb daar ooit mistlampen op geschakeld.
Maar ik vraag me af of je nu led verlichting hebt of halogeen oid.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

31 jan 2016 17:23 #9 door xrvtuur
Oke, is led verlichting, de lenzen hebben de grote van een euro muntstuk.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

01 feb 2016 23:19 #10 door STA
Beantwoord door STA in topic Alibaba led lampjes

Ik heb afgelopen donderdag 408 km gereden met verwarmde handschoenen, sokken, jas en broek van Gerbings Arthur en ook nog mijn lampen aan. Dan heb je het over een veelvoud van 12 watt.
Geen enkel probleem hoor die lampjes.
En dan heb jij er nog een accu in staan van 18A en ik een van 14A.

Wat voor een type accu heb je erin zitten dan?

Als ik mn handvat verwarming(orgineel honda) heb aan staan op de 1 na hoogste stand dan gaat na een paar uur alle leds knipperen omdat volgens mij de accu het niet bij geladen krijgt

Groet STA

01 feb 2016 23:21 #11 door Cas
Yuasa 14A

01 feb 2016 23:55 #12 door Cas

de accu het niet bij geladen krijgt

Als je een accu van 14A ziet als een bak water van 14 liter (en een accu van 18A als een bak water van 18 liter) en daar loopt heel langzaam water uit (stroomverbruikers) dan zal er net zoveel water terug in moeten (dynamo) om de bak vol te houden.
Bij jou loopt de bak water langzaam leeg omdat hij niet voldoende wordt bijgevuld, ik zou dan aan de dynamo denken want ik denk niet dat de handvatverwarming (als deze in orde is) zomaar de accu leeg trekt.

04 feb 2016 10:21 #13 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Alibaba led lampjes
Jouw dimlicht is 2x 55W = 110W dat geschakeld wordt door het relais. Die 12W gaat het verschil niet maken.

“Never Stop Exploring”

04 feb 2016 16:03 #14 door STA
Beantwoord door STA in topic Alibaba led lampjes

Als je een accu van 14A ziet als een bak water van 14 liter (en een accu van 18A als een bak water van 18 liter) en daar loopt heel langzaam water uit (stroomverbruikers) dan zal er net zoveel water terug in moeten (dynamo) om de bak vol te houden.
Bij jou loopt de bak water langzaam leeg omdat hij niet voldoende wordt bijgevuld, ik zou dan aan de dynamo denken want ik denk niet dat de handvatverwarming (als deze in orde is) zomaar de accu leeg trekt.

Gisteravond om 18:15 weg gereden van werk(den haag) handvatverwarming aan voluit en vlak voor rotterdam (prins clausplein) begonnen de leds alweer te knipperen. Volgens mij schakelt het zich dan uit ter beveiliging, terwijl de accu op de druppellader heeft gestaan(optimate3+). Is er een manier om na te gaan of de dynamo nog voldoende bij laad tijdens het rijden??

Groet STA

04 feb 2016 16:08 - 04 feb 2016 16:17 #15 door Cas
Er is in ieder geval iets niet in orde, zou mss ook je accu of je regelaar kunnen zijn.
De techneuten zullen wel met een oplossing komen.
Heel handig is overigens een voltmeter monteren, dan kun je altijd de accuspanning zien en ook zien wat er gebeurd als je de handvatverwarming aan en uit zet.

04 feb 2016 17:52 #16 door Cas
Ik heb overigens, na een tip van Waffie, de stekker van de spanningsregelaar die naar de dynamo gaat eraf geknipt en doorgesoldeerd, was ook nodig want die stekker was inmiddels helemaal weggefikt.

Ook heb ik, na een tip van Brombeer, de andere stekker van de spanningsregelaar eraf geknipt, was ook nodig want die was ook helemaal weggefikt, en rechtstreek aangesloten op de accu.

Het resultaat was 0.2 volt meer op de voltmeter en een laadspanning van 14.3 a 4 volt.
Vreemd is wel dat de voltmeter deze waarde aangeeft zowel stationair als bij volgas en dat de spanning altijd boven de 14 V blijft ook met verwarmde kleding.

Ik denk zelf dat er gewoon meer stroom de accu ingaat zonder deze 2 stekkers.

In ieder geval 2 gouden tips!

04 feb 2016 22:41 #17 door xrvtuur
maat van me heeft die originele honda handvatverwarming op een africa twin zitten en ook steeds problemen dat het vanzelf uitschakelt omdat er te weinig stroom zou zijn, volgens mij ligt het meer aan de vreemde beveiliging van de handvatverwaming dan aan je eigen stroomvoorziening.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 feb 2016 08:21 #18 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Alibaba led lampjes
Het is altijd nog mogelijk om de dynamo te upgraden door een iets groter exemplaar te monteren de diameter blijft het zelfde maar de dikte wordt dan iets meer
deze upgrade is standaard bij dienstfietsen met allerlei toeters en bellen

maar bedenk wel dat al die extra stroom verbruikers hun effect hebben
het is namelijk niet zo dat dynamo het in eens niet meer doet, hij wordt gewoon steeds heter door overbelasting

tel anders alles maar eens op aan stroom verbruikers en 80 % van de nominale waarde van de dynamo is de grens(zie WPH)
anders gewoon upgraden.
De accu is een start accu en geen badkuip
als  de accu namelijk te ver ontladen wordt gaat ze veel eerder stuk
en juist daarom zie je steeds meer een beveiliging zitten op oa handvat verwarming

05 feb 2016 11:18 #19 door kees
Beantwoord door kees in topic Alibaba led lampjes

Je remlicht bijv. is 21W en die wordt niet relais geschakeld.

05 feb 2016 11:54 #20 door xrvtuur
Ja das mooi Brom, maar om te beginnen brand je remlicht nooit erg lang en verder was mijn vraag of die 12 watt extra op dat dimlicht relais een probleem kan zijn. Maw kan het relais hier tegen?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden