HISS key chip

04 mei 2016 15:31 #1 door Pla
HISS key chip werd gestart door Pla
Hallo allemaal!

Er is al veel over gezegd, het beruchte HISS systeem van Honda.

Het maken van een nieuwe sleutel kost best wat geld, waarbij het eigenlijk alleen om de chip gaat.
Nou was mijn vraag, kan ik die chip niet gewoon uit mn sleutel halen en ergens rondom de sleutel ingang definitief vast plakken zodat ik "gewoon" een sleutel bij kan laten maken?

Beveiliging technisch snap ik het probleem;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 21:33 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic HISS key chip
Dag Pla,

Ik baseer dit enkel op een specifieke ervaring, maar in principe kan het. Ik heb een poos met een auwe Passat rondgereden en daar was dat ook gedaan. Omdat die sleutels (toen al) over de 200 euro waren. Die chip zat op de zijkant van het contactslot gepalakt.

Of jij die chip er uberhaupt (heel) uit krijgt, is één verhaal, of hoe HISS daarop reageert misschien een ander.

Maar, het wordt dus wel gedaan.

Bromz

04 mei 2016 22:44 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic HISS key chip
ik zou de chip er dan niet uithalen maar het metalen gedeelte (de baard) er af zagen (in gedeeltes zagen ivm warmte) en het kunststof gedeelte tegen de HISS plakken. Met een gewone sleutel in het contact proberen wat de beste plek is om te plakken

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 mei 2016 22:51 - 04 mei 2016 22:53 #4 door kees

Good thinking, Tuur! Ik schakelde het contact idd met een namaak-key.

Je verzekeraar gaat dit uiteraard totaal niet grappig vinden  :)

05 mei 2016 07:23 #5 door alain
Beantwoord door alain in topic HISS key chip
je kunt het kunststofdeel van de originele sleutel tegen de nieuwe sleutel plakken. Blijft dan 1 geheel en vormt geen probleem voor de verzekering. Is gemakkelijk uit te testen met stukje plakband.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

05 mei 2016 09:46 #6 door Damian
Beantwoord door Damian in topic HISS key chip
> kunststofdeel van de originele sleutel tegen de nieuwe sleutel plakken
Test het voor je van huus gaat ;)

Dat dacht ik nl. ook.. maar toen het nodig was op een Franse bergpas  (Xl650V) kreeg ik het in ieder geval zo niet aan de praat  :(
Er zat wel nog wat ijzer van de sleutel omheen maar ik plakte oa het plastic gedeelte met chip op plastic gedeelte van niet geprogrammeerde sleutel.

06 mei 2016 00:14 #7 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic HISS key chip
Ik zou wel testen of de chip niet af en toe weg moet zijn van de sensor.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

06 mei 2016 10:08 #8 door Damian
Misschien moet de chip goed in het midden zitten, en als je twee sleutels op elkaar plakt is dat niet zo .. (?)
Is het al iemand wel al eens op deze manier gelukt om te starten met een clubmotor ?

10 mei 2016 11:21 #9 door Pla
Beantwoord door Pla in topic HISS key chip
Ik ga het wel even testen.
Binnenkort zal ik van mijn originele sleutel een "gewone" kopie maken en kijken of ik de motor aan de praat krijg met de originele sleutel in de buurt van de HISS sensor.

Ik hou jullie op de hoogte!

13 mei 2016 19:57 #10 door Pla
Nou kopie gemaakt en motor start prima met de originele sleutel dicht in de buurt.

Nou was ik bij die sleutel boer en die vertelde mij dat hij de sleutel simpelweg kan kopiëren,  oftwel, niets knutselen aan het hiss systeem van je motor, maar de sleutel zowel "mechanische" als "digitaal" kopiëren.. Ik kwam wat twijfeld over, maar die man zei dat het prima lukt. Ik moest maar terug komen met mijn motor, dan konde we het gelijk testen. Kost me in totaal dan voor een reserve sleutel €60,-. Eerlijk is eerlijk, dat is niet heel veel, goedkoper dan via de "originele" weg.

Maar het probleem is, nergens op internet is deze optie te vinden.. iemand een idee?

14 mei 2016 02:14 #11 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic HISS key chip
Ja ik heb wel een idee. Honda zal de sleutel techniek zo lang mogelijk geheim hebben gehouden maar op een bepald moment us die illusie natuurlijk voorbij. En ongetwijfeld zal er patent of copyright op zitten waardoor je de sleutel niet na MAG maken maar wel na KAN maken. Daarom zal er niet op grote schaal mee geadverteerd worden. Vroegah, lang voordat het lips patent verlopen was, maakte mijn sleutelboer al keso sleutels na. En zelfs octro (of hoe heet dat kreng nu) kan je al zonder certificaat bestellen.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

14 mei 2016 08:14 - 14 mei 2016 08:45 #12 door alain
Beantwoord door alain in topic HISS key chip

Nou kopie gemaakt en motor start prima met de originele sleutel dicht in de buurt.

Pla,
als je je oude sleutel op je sleutelring naast de nieuwe bevestigt aan hetzelfde ringetje is je probleem toch opgelost?

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

14 mei 2016 09:13 #13 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic HISS key chip
Volgens mijn heb ik dit eerder gelezen toen bleek het toch niet te lukken. Maar er is weer wat tijd voorbij. En auto sleutels kunnen ze ook kopiëren

Nou was ik bij die sleutel boer en die vertelde mij dat hij de sleutel simpelweg kan kopiëren,  oftwel, niets knutselen aan het hiss systeem van je motor, maar de sleutel zowel "mechanische" als "digitaal" kopiëren.. Ik kwam wat twijfeld over, maar die man zei dat het prima lukt. Ik moest maar terug komen met mijn motor, dan konde we het gelijk testen. Kost me in totaal dan voor een reserve sleutel €60,-. Eerlijk is eerlijk, dat is niet heel veel, goedkoper dan via de "originele" weg.

Maar het probleem is, nergens op internet is deze optie te vinden.. iemand een idee?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

14 mei 2016 12:44 #14 door Pla

Pla,
als je je oude sleutel op je sleutelring naast de nieuwe bevestigt aan hetzelfde ringetje is je probleem toch opgelost?

Daar heb je helemaal gelijk in, alleen als ik dan mijn sleutelring kwijt raak heb ik ook een probleem.. Dus of ik maak een tweede sleutel met chip of ik maak de chip op mijn motor vast (scheelt me €50, maar is een beetje amateuristisch..)

14 mei 2016 13:09 #15 door Damian
> kopie gemaakt en motor start prima met de originele sleutel dicht in de buurt.
Net even geprobeerd .. en na even pielen voor de juiste positie werkt bij mij nu ook! Argh..ik heb dus gewoon te snel opgegeven toen het niet lukte. Dank voor het testen.

14 mei 2016 13:56 #16 door jeroen emke

still no angel found who flies at the same speed

17 mei 2016 18:29 #17 door Pla
Nou, heb een kopie laten maken van mn sleutel, dus zowel fysiek als electronisch, ging verrassend eenvoudig, niets aan mijn motor gedaan.
Is 1 of ander Italiaans bedrijf die dat doet. Schijnt zelfs de nieuwste Fiat sleutels na te kunnen maken, daarvoor moest hij inloggen op een server..

Oke, misschien niet 100% legaal allemaal, maar totaal heeft het me nu €65,- gekost

17 mei 2016 22:25 #18 door kees
Mooi!

Ik denk de beste oplossing, gewoon een reserve chipsleutel ernaast.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden