Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.

01 aug 2016 12:24 #1 door Mr Blue
Witte plastic delen weer mooi wit krijgen. werd gestart door Mr Blue
In navolging van het voorgaande topic over zwarte plastic delen hier; transalpclub.nl/forum/index.php?topic=14253.0
Dezelfde vraag over de witte plastic delen zoals spatbord en pootbeschermers. Is er een goedje waarmee ik zwarte/grijze vette vegen te lijf kan gaan of moet ik dan eerder denken aan een uiterst fijn schuurmiddeltje zoals Commandant? Welke variatie van dat merk moet ik dan aan denken mocht dat middel raadzaam zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2016 14:01 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.
Dasty ontvetter.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

01 aug 2016 14:46 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.

Mr. Blue bedoelt denk ik wat anders  ;)

01 aug 2016 16:59 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

01 aug 2016 23:16 - 01 aug 2016 23:18 #5 door Mr Blue
Beantwoord door Mr Blue in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.
Mja misschien moet ik Dasty eens uitproberen mocht het hier id buurt verkrijgbaar zijn. Zie het op MotorForum ook vaak voorbij komen. Heb al meermalen een wasbeurt met dat  S100 spul achter de rug maar dat klaart de klus niet. Het gaat vooral om vette vingerafdrukken van monteur of mezelf, dat werk. Het lijkt wel of het na verloop van tijd in het plastic trekt :(  Plastic polish zal een prachtmiddel zijn maar ben bang dat de zwartgrijze vegen er alleen maar mooi van gaan glimmen. Schuursponsje gaat me net effe te ver daarom dacht ik aan polijstpasta. Iemand daar ervaring mee? Andere tips/truuks nog?

02 aug 2016 00:00 #6 door Cas

Mja misschien moet ik Dasty eens uitproberen mocht het hier id buurt verkrijgbaar zijn. Zie het op MotorForum ook vaak voorbij komen. Heb al meermalen een wasbeurt met dat  S100 spul achter de rug maar dat klaart de klus niet. Het gaat vooral om vette vingerafdrukken van monteur of mezelf, dat werk. Het lijkt wel of het na verloop van tijd in het plastic trekt :(  Plastic polish zal een prachtmiddel zijn maar ben bang dat de zwartgrijze vegen er alleen maar mooi van gaan glimmen. Schuursponsje gaat me net effe te ver daarom dacht ik aan polijstpasta. Iemand daar ervaring mee? Andere tips/truuks nog?

Dasty is alleen verkrijgbaar bij de Wibra en kost 2 euro.
Ik heb het jaren geleden, na een tip, aangeschaft om er mijn witte leren racefietsschoenen mee schoon te maken want die bleven smerig. Een beetje Dasty ontvetter erop sproeien, sponsje erover en mooier dan nieuw. Maar ook koffie- en rode wijnvlekken op behang of granol en de meest smerige vlekken in de vloerbedekking zijn zo weg. Ook mijn witte kunststof tuinmeubelen, die zomer en winter buiten staan, gaan dankzij Dasty ontvetter een leven lang mee. Nog steeds als nieuw.
Als je het met Dasty niet schoon krijgt kun je alle andere middeltjes wel vergeten. 

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

02 aug 2016 00:40 #7 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.
Dasty werkt behalve voor vuil op je motor ook goed als je na het werken aan de motor vuile handen hebt!
M'n moeder en haar beste vriendin zijn er echter niet zo'n fan van.. Aangezien die vriendin het op het 1 of ander gebruikte, maar de verf van dat ding af kwam door die Dasty..
Je moet het dus ook niet te lang op je handen hebben, want ik heb het vermoeden dat het een vrij sterke base is (tegenovergestelde van zuur).. En het rottige aan basen is dat je in tegenstelling tot zuren niet voelt dat ze je huid aantasten tot ze bij de onderste huidlaag zijn..
Maar verder een wonderbaarlijk goed spulletje!

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

02 aug 2016 00:46 #8 door Cas
Het is inderdaad een agressief goedje, daarom gebruik ik het ook niet op mijn motor. Eventueel handschoenen aandoen en oppassen met verf. Eventueel kun je het ook verdunnen met water maar dan is de werking minder bij zware klussen.

02 aug 2016 00:54 #9 door kees
Beantwoord door kees in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.

Het is inderdaad een agressief goedje, daarom gebruik ik het ook niet op mijn motor.

Dus raad je het een ander wel aan?  ???

Waar Blue last van heeft is het feit dat de afsluitende toplaag van het plastiek als gevolg van weersinvloeden, UV en vuil veroudert en op den duur gaat verpoeieren. De toplaag word poreus en houdt steeds meer vuil vast.

Vernieuwen is het meest duurzaam. Eruit poetsen met een schuurmiddel kan, maar is veel werk en het komt sneller terug.

Je kunt ook overwegen het met waterproof uit te schuren en in kleur spuiten. Gaat redelijk goed.

Brom

02 aug 2016 00:55 #10 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.
Cas, hardnekkig straatvuil krijg je erg mooi van de onderkant van je blok hoor!
Gewoon dasty erop sproeien, even in laten trekken en dan met water afspoelen.

Overigens zijn handschoenen niet nodig, zolang je water bij de hand hebt en je handen een beetje spoelt als je te veel dasty op je handen krijgt.
Beetje hetzelfde principe als wanneer je accuzuur op je handen krijgt.
De boel zo snel mogelijk verdunnen en de schade zal meevallen.

Ik ben eigenlijk banger voor benzine dan voor Dasty of Accuzuur.
Aangezien benzine kankerverwekkende stoffen bevat, waar accuzuur en Dasty gewoon je huid aantasten..

Mr Blue, probeer het anders gewoon eerst op een klein minder zichtbaar stukje, mocht het dan fout gaan, kan je het altijd nog wegmoffelen.
Al denk ik eerder dat het goed zal gaan dan fout.

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

02 aug 2016 01:02 #11 door Cas

Cas, hardnekkig straatvuil krijg je erg mooi van de onderkant van je blok hoor!
Gewoon dasty erop sproeien, even in laten trekken en dan met water afspoelen.

Overigens zijn handschoenen niet nodig, zolang je water bij de hand hebt en je handen een beetje spoelt als je te veel dasty op je handen krijgt.
Beetje hetzelfde principe als wanneer je accuzuur op je handen krijgt.
De boel zo snel mogelijk verdunnen en de schade zal meevallen.

Ik ben eigenlijk banger voor benzine dan voor Dasty of Accuzuur.
Aangezien benzine kankerverwekkende stoffen bevat, waar accuzuur en Dasty gewoon je huid aantasten..

Mr Blue, probeer het anders gewoon eerst op een klein minder zichtbaar stukje, mocht het dan fout gaan, kan je het altijd nog wegmoffelen.
Al denk ik eerder dat het goed zal gaan dan fout.

Ik heb zelf ook nooit handschoenen aangehad, ik spoel alles weer snel weg. Ook in de keuken is dit belangrijk omdat Dasty ook de siliconen strips aantast.
Je hoeft niet bang te zijn dat Dasty het kunststof aantast, dat gebeurd niet. Ik heb het al op alle ondergronden gebruikt en het is nooit fout gegaan. Niet op verf gebruiken!

07 aug 2016 18:56 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.

Plastic polish zal een prachtmiddel zijn

Haalt gewoon een heel dun laagje weg, dus ook de zwarte vegen ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

26 sept 2024 10:49 #13 door Eric
Beantwoord door Eric in topic Witte plastic delen weer mooi wit krijgen.
www.signeda.nl/accessoires-c3088/onderhoudsmiddelen-c1343 heb ik in ieder geval hier gekocht, ik raad de A.M.G.-lijn aan.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden