Led upgrade

12 mei 2017 22:33 #1 door Kansloos
Led upgrade werd gestart door Kansloos
Op verzoek van v-twintig hierbij mijn ervaring over een ledlamp upgraden voor de koplampen. Deze heb ik babar binnen gekregen en zijstraat geïnstalleerd. Ik heb nog geen rij ervaring met deze lampen. Zodra ik er een paar keer mee verdween heb zal ik nog een kort verslag maken.

Hier een aantal foto's van de lampen, de installatie en het licht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2017 22:36 #2 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Led upgrade
Hierbij de lichtopbrengst op mijn schutting.
De eerste foto is met linker lamp led rechter halogeen.  Tweede foto is beide led.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2017 22:44 #3 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Led upgrade
Het kan aan de foto of aan mij liggen maar ik zie niet veel verschil.

Mvg Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2017 22:50 #4 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Led upgrade
Ik zie nu dat ik de foto's verkeerd heb geselecteerd.  De onderste is met 1 led lamp.  De eerste foto is met 2 Led lamp
Je ziet bij de eerste foto dat aan de rechter kant van de strandweer met licht is.
Ik moet zeggen dat mijn rechter koplamp ook niet helemaal klopt.  Ik moet hier nog een andere lens op zetten.  Deze is alleen voor het groot licht eigenlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2017 21:47 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Led upgrade
Kansloos dank voor je posting. Voor een goed foto beeld had je wellicht ff een plaatje moeten plaatsen met de halogeen pitten en LED-pitten. Ik ben benieuwd hoe ze in de praktijk bevallen en of je een opmerkelijk verschil ervaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 11:50 #6 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic Led upgrade
Wat voor lampjes zijn dit en wat kost dat?

Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 13:54 #7 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic Led upgrade
Samen met een ander TCN lid ga ik ook een setje bestellen. Onze ervaringen delen we ook wel in dit topic.

Waarschijnlijk moeten we de reflectoren goed instellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 14:02 #8 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Led upgrade
Waffie heeft dit soort LED voorlampen op vooraad (en per stuk te leveren). Hij heeft me uitgedaagt er een uit te testen, dus heb er eentje aangeschaft toen ik er laatst was.

Ik heb 'm vorige week gemopnteerd, maar nog niet in het donker gereden. Wel al even aan gehad in het donker en, op het eerste oog, een enorme bak licht. Valt me ook op dat ik overdag merk dat de voorlamp aan staat, dat had ik met mijn 100 watt gele Halogeen lampen nooit. Alhoewel dat ook een bak licht is.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 14:57 #9 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Led upgrade

Waffie heeft dit soort LED voorlampen op vooraad (en per stuk te leveren). Hij heeft me uitgedaagt er een uit te testen, dus heb er eentje aangeschaft toen ik er laatst was.

Ik heb 'm vorige week gemopnteerd, maar nog niet in het donker gereden. Wel al even aan gehad in het donker en, op het eerste oog, een enorme bak licht. Valt me ook op dat ik overdag merk dat de voorlamp aan staat, dat had ik met mijn 100 watt gele Halogeen lampen nooit. Alhoewel dat ook een bak licht is.


Eens ik heb nu één keer gereden met licht en ik zie gewoon dat de lampen aan staan.

De lampen heb ik voor 27 euro gekocht via Aliexpress.
Als je interesse hebt kan ik je de link wel geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 14:58 #10 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Led upgrade

Samen met een ander TCN lid ga ik ook een setje bestellen. Onze ervaringen delen we ook wel in dit topic.

Waarschijnlijk moeten we de reflectoren goed instellen.


Ik moet nog even wachten tot ik tijd heb en het fatsoenlijk weer is savonds zodat ik het een keer kan afstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 16:13 #11 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Led upgrade

Eens ik heb nu één keer gereden met licht en ik zie gewoon dat de lampen aan staan.

De lampen heb ik voor 27 euro gekocht via Aliexpress.
Als je interesse hebt kan ik je de link wel geven.


Mijn exemplaar is CE gekeurd en zo. Wel ietsjes duurder, maar kostte ook niet weer de wereld.

Mijn Aliexpress / China ervaringen de laatste tijd zijn wat wisselvallig. En na ooit in het aardedonker een kapotte voorlamp te hebben gehad, neem ik wat minder risico met bepaalde aankopen.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 12:43 #12 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Led upgrade
heb gister rond 2030 over de snelweg gereden. Toen heb ik één keer een sein gehad toen ik iemand had ingehaald en zag ik ook één persoon friemelen aan zijn binnenspiegel toen ik achter hem kwam te rijden.

Conclusie: Lampen verder bijstellen.

Verder heb ik het idee dat er sprake is van veel strooilicht bij deze lampen. (misschien omdat het aliexpress kwaliteit is)

Maar goed. we gaan er verder mee en ik hou jullie op de hoogte.

Het betroffen btw deze lampen: www.aliexpress.com/item/Oslamp-H4-LED-Ca....13010608.0.0.xGPjl4 .

kosten 27 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 14:09 #13 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Led upgrade


Verder heb ik het idee dat er sprake is van veel strooilicht bij deze lampen. (misschien omdat het aliexpress kwaliteit is)


Snap ik ff niet; je reflector bundelt toch het licht? Wat kan het gloeipitje dan bijdragen aan strooilicht?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 14:14 #14 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Led upgrade
Dat is bij mijn weten ook afhankelijk hoe de lamp is geplaatst tov de lens en hierbij dus ook hoe de ledjes onderling zijn geplaatst.

Wat ik er mee wil zeggen is dat ik nu meer licht heb en dat dit ook zichtbaar is naar de zijkanten en bovenkant. Met halogeen licht waren borden in de zijkant nauwelijks extra verlicht toen ik langs reed.  Nu zie ik ze in de verte al oplichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2017 15:12 #15 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Led upgrade
ja nu snap ik het! thnx

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2017 11:18 #16 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic Led upgrade
Hoe plug n play is dit en werkt dit ook voor een Transalp? :)

Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2017 12:34 #17 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Led upgrade
Heb vorige week ook voor het eerst in het pikkedonker gereden (landweggetje). Ik had niet het idee dat ik hetzelfde licht had als met mijn halogeen. Stukken minder eigenlijk.

Groot licht had helemaal geen effect, dan strooide er wat licht in de berm maar in het midden werd het alleen maar donkerder.

Ik weet niet of ik hier in de winter mee ga rijden. Ga 'm in ieder geva; nog een keer 180 graden draaien, want het is mij niet helder wat boven en onder is (terwijl er wel een verschil in layout is).

Wel heel veilig zo'n lamp, je gaat er erg zachtjes van rijden.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 21:39 #18 door TransAlp.se
Beantwoord door TransAlp.se in topic Led upgrade
Wellicht eengoed alternatief voor PD06 eigenaars:
transalpled.eu

Voorbeeld van een zweeds forum:
www.xl-forum.se/viewtopic.php?f=7&t=5495...377&hilit=Led#p61377

Complete reflector met glas en lamp die in plaats van de originele gemonteerd wordt. Staat bij deze op mijn verlanglijstje voor de Kerst!

Happy alping!
Paul
PD06/1990
transalp@plusservices.se

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2017 22:50 #19 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Led upgrade
Mmm, die andere ledlampjes op de site zijn goedkope Chinese. Waren bij mij al kapot voor ze erop zaten. Ik hoop dat de reflector duidelijk van betere kwaliteit is.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2017 10:46 #20 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Led upgrade
als je goed kijkt naar een standaard halogeen lamp zit er op dimlicht een reflector, deze buigt het licht af naar de bovenkant van je koplamp reflector, die het dan weer naar onder op de weg projecteert, groot licht heeft die reflector juist niet waardoor hij de hele reflector van je koplamp gebruikt.

Als je de lamp dus verkeerd monteert (wat eigenlijk niet moet kunnen door de aanwezige nokjes op je peertje) schijn je dus je licht naar boven(via de onderkant van je koplamp)

ik ga er vanuit dat de opstelling van de LED ook zo gemaakt is dat één kant meer licht geeft.




Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden