Motorfiets trailer bouwen

17 jan 2019 08:16 #21 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Motorfiets trailer bouwen
Ik vind je laadklep geniaal.  vraag me wel af of hij opengeklapt sterk genoeg is, maar waarschijnlijk makkelijk op te lossen door een ondersteunpootje eraan te maken die je op de grond laat steunen (misschien zit die er al, dat zie ik niet)

Je bent een mooi ding aan het bouwen!!!

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2019 13:17 #22 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Dank je Jasper altijd leuk om te horen  :)

De laad klep is gewoon fijn en veiliger, is niet  voor mij :(de eerst keer dat de motor omvalt  dat je op zo een kleine open ruimten net even je been ander neer moet zetten  om toch  niet in een open ruimte bij het meelopen of even te moeten verstappen  dat die ernaast lag of dat het kantel punt net effen ander uit valt dan wat jij van plan was  ;D en dan gaaaaat die .

nu 2 x gebeurt

De laad klep !----  geen ondersteunde pootjes of uitsteeksels  wil ik niet hij moet het hebben van de rugdekking  dat wil zeggen de vrij ruimte tussen de scharnieren op gevuld is dat die niet door kan  hangen .

Dat deze stuk gaat is zeker  >:D is maar 1 dik de koker en roestig de volgende  die gemaakt word word 2 a 3 mm dik  misschien in  2 keer of 3 vouwbaar  is probeersel  ligt aan de lengt van het op rijden en de hoogte deze is nu 1.40 lang  kijken of het genoeg is zo niet .
of  toch 3 x 50  of  meer  .......en  vanwege de hoogte en zo verder komt tijd komt raad  maar zodra 1 wiel  op de heling staat of op de aanhanger scheelt  het al een heleboel gewicht

Alles is nu een leer proces  net al de inrij goot  of toch maar niet .... word vervolgt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2019 20:34 #23 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
zo kan weer  heb 2 --2de hans banden gekocht  30 euro en die er op gezet met de bekendebanden vet  dat ging redelijk makkelijk .

En 2 underlayment platen  een bewuste keus die zijn stuk goedkoper dan multiplex maar ook wat zachter die gaat in de grond verf
en verf maar eerst verlijmen tot wat groters.

morgen na het drogen met de boven frees de zijkanten rond maken  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 11:13 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motorfiets trailer bouwen
Underlayment ???????
Wel goedkoper maar zeker niet bestand tegen vocht. Al schilder je het nog zo goed, als de boel buiten moet slapen gaat dat geheid rotten.
Voor uiteraard wat meer heb je betontriplex wat absoluut waterbestendig is. 

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2019 20:32 - 24 jan 2019 20:37 #25 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Marien

ja ik had nog niet alles versteld  ;)

Betonplex is plaatmateriaal waarop een epoxy afwerklaag is aangebracht.
underlayment platen die inmiddels geschilderd zijn en later ook  in de Epoxy afwerklaag worden gezet  >:D

nl.wikipedia.org/wiki/Betonplex

www.verdouw.nu/watervast-multiplex-waar-moet-u-op-letten

www.verdouw.nu/de-juiste-underlayment-ki...rschillen-op-een-rij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 13:05 - 25 jan 2019 13:07 #26 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motorfiets trailer bouwen
Als je de epoxy optelt bij de kosten van de underlayment  en vergelijkt met de kosten van betonplex, ben je dan nog goedkoper uit ???

WBT het in/uitladen van de mtorfietsen zou je ook kunnen kijken naar een klein electrisch liertje. Dat was met de zware gereedschaps kar in een bestelbusje waarin je geen ruimte hebt voor een lange oprijplank wel een mooie oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 13:52 #27 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Motorfiets trailer bouwen
Ik kwam laatst deze tegen, vond ik ook wel een leuk idee!

https://youtu.be/fcqR-I41bsU
Al vraag ik me wel af hoe je een beetje stijfheid krijgt in de wielophanging aangezien je geen doorlopende as kan hebben en ook geen torsiestijf kokerprofiel.

Ook zou ik iets mooiers pakken voor dat neuswiel, maar het idee is wel echt leuk!

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 20:41 #28 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Pim

Wat de elektrische lier te maken hebt ongaat me volledig  voor mijn trailer mede dat ik zo een mooi oprij plank heb gemaakt waar het merendeel van de mensen die gebruiken vind je het niet mooi dan  en leg hetmemaarnietuit


En Krijg bijna het gevoel dat ik me moet verantwoorden  ;) voor mijn keuzes  :(maar oké voor de mensen die  nieuwsgierig zijn  de reden is dat ik zo poep kleur .niet mooi vind en ook wat anders wilde en uit ervaring weet ik ook dat moeilijk te schilderen is .

maar das niet te reden Maar voel je vrij om zelf datgene te nemen wat bij je portemonnee past als je zelf aan de slag wilt .

maar als jullie de bovenstaande koppeling hebben door gelezen  kom je er ook achter dat betonplex,het niet zalig maken is ook dat rot door en rond Fresen is ook niet echt makkelijk .

maar als dus  alles berekent en je gaat voor wat anders  kom je dus bij de grote bouw markten
kun je het  mooi berekenen eeehhh vergelijken

Dus

onderlayment  praxis  29.90 per plaat              2 x        =59.80    alles zonder zaag kosten  8)

hornbach    betonplex,                          52,49  2 x        =  104.98

praxis  54.39  wel met voorkeur korting  bon  anders ..... =  108.78

karwei  89.98  2x                                                        =    179.90


wat ik doe  :)

Verf  3 x maal 7 euro  750 ml  blik  action                  = 21 euro
polyester hars  zeg 3 liter A  8 euro  per liter                = 24 euro
underlayement                                                            =  59.80
                                                                                 
                                                                                      104 euro  met de nodig variabelen  waar je het haald

ik denk dat het beter is of net zo goed  in ieder geval ander  en meer mijn  keus en smaak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 21:19 #29 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motorfiets trailer bouwen


ligt aan de lengt van het op rijden en de hoogte deze is nu 1.40 lang  kijken of het genoeg is zo niet .
of  toch 3 x 50  of  meer  .......en  vanwege de hoogte en zo verder komt tijd komt raad  maar zodra 1 wiel  op de heling staat of op de aanhanger scheelt  het al een heleboel gewicht


Hier dacht ik te lezen dat het misschien pittig word om de motor de klep op te drukken en je overweegt hem langer te maken.
Ik weet uit ervaring dat je in die situatie soms veel profijt kan hebben van een kein liertje, scheelt je ook in de balans houden.
Zelfde geldt wbt de betonplex, ik dacht te lezen dat je het enkel om de centen deed en de epoxy doe ik ken is dusdanig duur dat het mij de extra hoeveelheid werk niet waard leek.

Jij moet uiteraard doen wat jij wilt, ik ben gewoon niewsgierig en doe een suggestie. Jouw feestje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2019 22:02 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic Motorfiets trailer bouwen

Ik lees epoxy en polyester. Nah goed, allebei kunstharsen.

Wat ze gemeen hebben is dat ze zonder wapening van vezeldoek vrij breekbaar zijn. Underlayment is vrij zacht materiaal, dus bedenk je dat de ondergrond niet meewerkt met de kunsthars, als je eens een spanratel uit je handen laat schieten.

Je hebt ook epoxy-basis lakken. Maar, dan heb je het niet meer over 7 euro per liter.


Ik moet 2x ook gelijk geven in de zijkanten van zelfs betonplex: als je dat niet fatsoenlijk afwerkt zal het na verloop van tijd van daaruit gaan delamineren.


Geen klein trailertje ook he, 2x?  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 01:25 #31 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Motorfiets trailer bouwen
ieder moet zelf bepalen,
je meest bestendige laadvloer is  gemaakt van hardhout planken 25 mm dik
en aangaande die betonflex...
voor een  aanhangwagen gebruik je een geprofileerde vorm, die andere is veel te glad.....
en dat loslaten op de randen valt in de praktijk echt wel mee,
een lik ijzermenie  op de randen
en die vind je zeker niet bij een hornbach of praxis

en een epoxy hars gaat niet werken op hout want dat gaat breken en scheuren .
je moet iets gebruiken wat flexibel blijft
ik zit dan meer te denken aan een bedliner
maar de tijd zal het leren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 12:22 - 27 jan 2019 19:27 #32 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
In de vele antwoorden schuilen de wijsheid en mijn dank daarvoor ik neem ze tot mij  en overweeg dan .

Maar die verdomde eigenwijs van mij bepaald dat ik niet altijd moet luisterteren  .
waarom als ik altijd zou luisteren word ik bang  zou er geen ruime te meer zijn voor creatieventtijd en de eigen inbreng .

Dus straks of morgen gaat de hars erop met de hagelslag

En aanvaard de consequenties van mijn keus  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 12:33 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motorfiets trailer bouwen
Heel verstandig Frits.
Laat ze maar lullen.?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 13:48 - 27 jan 2019 20:30 #34 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Motorfiets trailer bouwen
;) ;) ;)

Samengevat... je wilt graag tegendraads zijn enkel en alleen omdat je van mening bent dat dit je creativiteit bevorderd  en daarmee hoopt dat het je geest verruimende ontwikkeling ten goede komt, in de hoop dat al die andere het gewoon verkeerd hebben ingeschat.
En jouw doelbewust klein hebben willen houden.
Het is zelfs mogelijk dat die kennis jouw bewust op het verkeerde been gaat zetten.
Immers kennis is macht, en dit is iets wat mensen van nature niet graag wensen te delen met elkaar.
Want afhankelijkheid  is ook het creëren van een machtsmiddel  waarmee we anderen dwingen onderdanig te zijn.
Mits we dit willen  en toelaten.
je hebt nu eenmaal mensen die graag geleid willen worden.
Noem ze maar de  passieve luitjes

Inderdaad... nu begrijp ik je pas.
Mijn oprechte excuses dat wij het als alfa mannetjes totaal niet hebben willen inzien dat  dit bij jouw niet gaat werken,

echter de meeste hebben deze status ook ooit gehad  en later opgegroeid dat wijsheid echt met de jaren komen,
Neemt niet weg
Alle kritiek is goddank nutteloos. De schrijvers zijn te eigenwijs, de lezers te dom om er hun voordeel mee te doen.

(funny modes)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 15:08 #35 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motorfiets trailer bouwen
Haha Ad. Je lult als een bosje uien  ;D :'( ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 15:27 #36 door kees
Beantwoord door kees in topic Motorfiets trailer bouwen

Laat ze maar lullen.?


Mja..  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 17:41 #37 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
  Geen klein trailertje ook he, 2x?    Ja brom vind het wel wat worden hoor  ;)

Toch maar de werk kleding aan getrokken is flut weer mooi om de  plaat even in de tjet te zetten nadat eerst even hand matig schuren
is geschuurd en om ruwer te maken .

Had voor de 1 eerste kant iets teveel aan gemaakt  :-\ jammer  dus Ietjes dikker  nu .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2019 17:42 #38 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
En dit is het geworden  8)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2019 21:01 - 30 jan 2019 21:07 #39 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Vandaag maar eens een stukje verder verder werken en even buiten uitgelaten  ;D en  heb even alles erop gezet om de spatborden te maken en te doen van hout maar .

Daar stap ik toch van af in verband met gewicht en waarschijnlijk scheuren  heb nu een de mal er van gemaakt  om daarover met polyester te doen  daarvan de spatborden te maken .

De mal is klaar en staat nu in de polyester laagje te drogen te  functioneren als grond verf  en dan in de was.

Om morgen daar van een contra mal van te trekken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2019 21:02 #40 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
en een klein beetje nog
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden