Motorfiets trailer bouwen

05 dec 2018 00:25 - 05 dec 2018 00:31 #1 door honda2x
Motorfiets trailer bouwen werd gestart door honda2x
Oké  ik ga toch maar beginnen met de motor trailer  ;) dus  de oude slopen  en de overtollig materialen te verwijderen .

Om hem tijdelijk te stallen  voor het hergebruik  en hem te gebruiken voor een tijdelijk periode
voor dat ik aan de andere zou beginnen zou eerst mijn  ( garage vloer opknappen )

Maar daar moest ik te veel aan verhapstukken  zoals  mistlamp en kenteken verlichting aan brengen en noch wat de andere zaken  om hem voor de wet goed te krijgen . C:-)

Dat vond ik toch te veel werk dus dan maar meteen beginnen , ben ondertussen ook op zoek geweest naar ander aan hangers je weet het nooit of er iets bruikbaar tussen zit maar of het was veel te ver of te rot of complete restauratie  daar komt bij toch wel stevig aan de prijs  waren of weer net te smal  of te kort En hoe is dan de staat van de as ? .

Dus op zoek naar ideeën www af gestruind  en de nodig plaatjes  opgeslagen  en verschillend constructie passeren natuurlijk de  revue  leuk  niet verschrikkelijk moeilijk te maken kost wat meer ijzer maar hou het toch maar simpel  om bij de keuring geen gezeur te krijgen  de verstelbare neer bare  plateau verijst

een korte  as tappen voor de wielen die  wat ik kon vinden maar  konden maar 350 kilo  hebben das effen te weinig
voor een  de zak bare constructie .

Dan toch maar zelf maken  onder tussen  is een splinter nieuwe as  van 750 kilo  en het neus wiel  met klem en de koppeling besteld  en dat moet genoeg zijn voor 2 motoren .

Kon ook nog een as bestellen van 1000 kilo die kost maar 40 euro meer  maar dan zit je weer met
een andere en zwaardere  keuring met oploop rem en een  kenteken .

Dus keep het simpel dacht ik .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2018 00:26 #2 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Het wachten op de spullen dan inmeten voor het staal te kopen .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2018 07:06 #3 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Motorfiets trailer bouwen
Dus de vouwwagen bouw je om tot motoraanhanger begrijp ik. De disselstang vanaf de aanhanger tot de auto is enkel zie ik. Ga je nog 2 stalen balken toevoegen die in V - vorm naar de aanhanger gaan? (Ik weet t ff niet anders te omschrijven...). Lijkt mij stabieler op de een of andere manier.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2018 07:44 - 05 dec 2018 07:48 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Motorfiets trailer bouwen
Voor als het nog wat uit maakt

die van mij wil ik graag verkopen want ik wil iets groter

vraag prijs 500 euri (staal verzinkt met torsieas en een nieuwe vloer met 3 goten en 1 oprijplaat

kan je wel een foto mailen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2018 11:16 #5 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
James bond

Nee dus deze word niet omgebouwd  van deze daar haal ik de stabilisator stangen draaipoten af die worden gebruikt en ?? misschien de wielen

deze zijn 10 inc heb zelf nog 14 inch polo velgen liggen steek 100 kijken wat het beste uitkomt dat moet nog worden bekeken  ;D

en de rest gaat weer in de verkoop !

Waffie

Heb hem al voor bij zien komen mooie car maar is een echte motor trailer .
dat is niet wat ik zoek .

Deze van mij word een soort van bak wagen met de mogelijkheid om alles
te vervoeren van motor fietsen tot verhuizingen en  camping trailer en  afvoer van puin en me open haard hout ophalen .

poging tot een alles kunner  alleen ietsje breder  tot ongeveer 210 cm  afhankelijk van de wielen  et waarde velg
en bak lengte ongeveer 250 ---  totale lengte zal ongeveer  3.60
en een hoogte van  maximaal van  80 cm  omdat die op de zijkant in de steeg moet  en die is 93 cm  een klein beetje zoals op deze foto  effe als voor beeld

  En krijg net door het spul word vandaag afgeleverd  ;D

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2018 20:11 #6 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Motorfiets trailer bouwen
Voor zo'n aanhanger had ik toch een geremde willen hebben wel zo veilig achter de auto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2018 21:20 - 06 dec 2018 21:25 #7 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Dank je wel voor het advies dropken  :D    maar neem het niet mee in deze  bouw

zo het spul is binnen  ;) en de as kan meteen retour  hij is dus te smal  de nieuwe is besteld  heb inmiddels wel het ijzer gehaald .

zo een kleine 25 m  ;D  maar der zal nog wel wat bij komen tzt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2018 22:26 #8 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Zo  ik mag weer de  nieuwe as binnen  en een beetje passen meten om te beginnen  gaten boren ben nu zover dat de boel inmiddels is afgelast .  ;D

mag nu de dissel lengte gaan doen en de dissel hoogt kan gaan aan pakken en nog wat versteviging  aan brengen natuurlijk
er zit een beetje veel flexibiliteit in  :D

ook nog wat versteviging  aan gebracht op de hoeken door delen weg te halen en wat meer in mekaar te laten vallen  en kom ook redelijk uit met velgen dus gaat eigenlijk wel lekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2018 22:27 #9 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
En nog wat
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 08:49 #10 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motorfiets trailer bouwen
Heb je onder de as al een koker die de twee C-profielen met elkaar verbind? Kan niet goed zien op de foto's.
Zo een C-profiel is namelijk niet torsiestijf zoals je al gemerkt hebt, als je die sluit of overdwars met elkaar verbind win je een hoop.

Wat is eigenlijk de reden om voor C-profielen te kiezen en niet koker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 16:36 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Motorfiets trailer bouwen

Ik heb es een klein Alkootje gekregen van iemand, kaal frame met een as. Dat is ook U-profiel. Dat is wel flexi, maar als er een plaat of bak op komt is het door de ontstane samenhang ineens behoorlijk torsiestijf.


Ligt eraan wat er op wilt vervoeren. Tandem-assers zijn vaak wel van kokerprofiel.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2018 17:24 - 12 dec 2018 17:33 #12 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Pim

de reden is het is het zelfde materiaal als mijn  motor hef brug  8 cm  x  5 x 4  ik ga voor een beetje body  lees uiterlijk .
en ook niet onbelangrijk is dat iets makkelijker bij de bouten en moeren kunt  ;)

weet nu ook de trekhaak en dissel hoogte  van mijn auto en toekomstig bus  tussen de  43 cm en  50 cm .
trekstang word  120 cm  schijnt rustig beeld met  achter uit rijden te zijn .

De as is in midden geplaatst van de  2.50 cm  en de wielen staan daardoor dan 13  cm naar achter  schijnt en dat schijnt dan weer  een rustiger beeld met rijden te zijn waardoor die minder snel neiging heeft  heen en weer peddelen  afijn neem het maar aan  ;D

Daar door moest ik de trekstang in  een gat de voor kant  aan brengen  en kon de afstand van de andere  tussen stangen
uitmeten en vast zetten  komt er nog achter 1 bij .

+ bij de  trekstang nog 2 v  u profielen  voor de y  vorm

de banden zullen lager komen  denk aan 14 x 195 /  en dan 65  55 of  lager      band is ongeveer  9 a 10 cm  hoog  van 65  inch

bij het draaien van de trailer frame die steeds zwaarder word  met de bekende artikelen  krijg ik steeds meer moeite  :-\
en als je het op de weegschaal ligt denk  is dat alles .

ik zal wel wat slapper worden in de spieren .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2018 22:33 #13 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
En een stukje verder tegelijk een draaibaar neus wiel gemaakt en de tussen balk en de y vorm er aan gelast en alles afgelast .
begint nu wat te lijken  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2018 22:34 #14 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
beetje de gewichten in de gaten houden .
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2019 20:01 #15 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Zo we mogen weer ging lekker dus als een speer  ;)

extra ijzer gemaakt voor de stabilisatoren als steun
verrijdbare poten gemaakt lekker stabiel maar nog een gevaltje nazorg in en na praktijk
dissel  buisje in gemaakt en gefelst ook voor de neus wiel druk je de buis niet in elkaar
en natuurlijk de spanband houders  al is bij de toekomstige  spatborden  nog de vraag of ik dat goed heb gedaan  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2019 20:03 #16 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Handig szo een magneetje om de boor schilfer en  plaatje eruit te halen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2019 20:04 #17 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
En nog wat  :)  en ouderwets hand kracht voor het laats stukje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 20:50 #18 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
Zo mag weer  ;D  vandaag de oprij plaat of helling  ?  maar een aangepakt  ben nog wel even naar praxis geweest maar de artikelen die ik nodig had werd wel iets duurder dan ik zelf wilde .

Dus dan zelf aan de slag . :)  nou het oude staal van de vouw wagen is stukken dunner  ??? en lekker lassen met roest erop  dat het  meer leek op bakken moet wel even zo de portemonnee  word steeds dunner .

Dus moet maar effe zo , en  kijken of het zo wel bevalt later kan het altijd nog beter en eventueel  veranderd worden .
je bedenkt het wel maar of het in praktijk werk  moet nog blijken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 20:07 - 16 jan 2019 20:18 #19 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
En een stukje verder  ;)  geen zin in verhaaltje  >:D  gaat goed  L-profiel vond ik toch nog even te weinig  dus een buisje
bij geplaatst totaal  8 mm staal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 20:13 - 17 jan 2019 13:36 #20 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Motorfiets trailer bouwen
En even proef gedraaid  op een niet zo beste plank  ;D  maar daar kan ik nu wel langzamerhand aan denken .

zijkant borging was  ook een issue die had ik in mijn denkwijze niet bedacht en meegenomen  maar de oplossing  was eenvoudiger dan ik dacht  avonds in bed komen de ideeën inzetten .

Nu nog wat staal kopen voor de zijkanten  en tevens ook nog voor de tv kast en salon tafel die ook in staal worden gemaakt tussen neus en lippen door tegelijk worden gemaakt.

en dan hout kopen bedrading en achterlichten  kenteken  plaatsing maken
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden