Extra lampjes voorop tip.

14 nov 2009 21:22 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Extra lampjes voorop tip.
@ Chris
Ben je niet abuis met die aanbieding?
Ik heb ze onlangs ook gekocht maar betaalde uiteindelijk meer, zou de verzendkosten even checken via de mail.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2009 21:40 #22 door Chris
Beantwoord door Chris in topic Extra lampjes voorop tip.
verzendkosten voor 1 paar of 2 paar zijn gelijk (op website klikken op bestellen, dan worden verzendkosten zichtbaar). Maw als je er twee betaald krijg je 2,5 GBP korting op de set én je betaalt in verhouding maar de helft van de verzendkosten.

Voor de volledigheid:
1 White bullet kit: 12.95 + 8.95 (P&P) = 21.90
2 White bullet kits: 22.95 + 8.95 = 31.90 (circa 17,5 per kit)

14 nov 2009 22:44 #23 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Extra lampjes voorop tip.
Hm ik hoop dat het goed gaat. Hij heeft bij mij gewoon 3x verzendkosten gerekend toen ik 3 sets bestelde.

17 nov 2009 20:45 #24 door Pim
Beantwoord door Pim in topic Extra lampjes voorop tip.
Klinkt leuk wel! Ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet op de motor! Wellicht dat je een plaatje kan up-loaden na montage!

Succes!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

18 nov 2009 00:23 - 18 nov 2009 00:24 #25 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Extra lampjes voorop tip.
D'r zijn na aanleiding van de LEDstrips die o.a. AUDI gebruiken ook enkele aftermarket dagrijlampen . Hier zitten "verstraler" , "strip" en andere modellen tussen. Misschien is dit te overwegen als het er niet al te cheap uit ziet? op een nissan micra ziet het er natuurlijk bij voorbaat niet uit, maar op een twin misschien wel...

02 dec 2009 11:39 #26 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Extra lampjes voorop tip.
Ben van plan om ook 1 of 2 setjes te halen ivm aankomende winter mbt zichtbaarheid.

Dus als er iemand interesse heeft om gezamenlijk te bestellen en de kosten te delen?

Ziet er allemaal niet heel spannend uit qua montage enzo....

Vraag me alleen af, op de site zie je vooral veel op knipperlicht montages; klopt het dat de lampjes alleen aangaan als je de bewuste knipper aanzet?

...of trek je continuspanning ergens anders vandaan?

gr, Rogier

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

11 jan 2010 21:02 #27 door MadMan
Beantwoord door MadMan in topic Extra lampjes voorop tip.
Wie heeft er foto's van deze Bikevis lampjes op z'n Dero? En waren ze gemakkelijk te monteren?

25 feb 2010 21:02 #28 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Extra lampjes voorop tip.
Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Wil ze misschien ook bestellen.

Varadero '99 52.000km

26 feb 2010 16:07 - 26 feb 2010 17:39 #29 door Chris
tsja, het heeft ff geduurd -met dank aan Koning Winter-..., maar dan heb je ook wat.

Verzending en de betaling zijn zoals verwacht prima verlopen. Kosten bijna 32 pond voor TWEE setjes.

Hierbij ook wat plaatjes van de lampjes in actie. zoals je kan zien zijn ze gemonteerd ZONDER te boren: draadje gaat tussen de twee kuipdelen door. Lampje zelf zitten met bijgeleverde tape vast.

Voor vragen of meer foto's kan je me pm-en.
Bijlagen:

26 feb 2010 16:36 #30 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Extra lampjes voorop tip.
Netjes,

Heb je ze aangesloten op de bestaande bedrading, of een nieuwe getrokken met een nieuwe schakelaar erbij?

Rogier

opes, ik ize aan de foto dat ze branden tegelijk met je koplampen, kan ik dan aannemen dat ze op de bedrading hiervan zijn gemaakt?

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

26 feb 2010 17:40 #31 door Chris
jep, op bedrading van stadslichten aangesloten met van de blauwe klemmetjes waarvan ik de naam niet weet. de klemmetjes tappen van bestaande bedrading af zonder deze te hoeven splitten.

27 feb 2010 07:32 #32 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Extra lampjes voorop tip.

met van de blauwe klemmetjes waarvan ik de naam niet weet. de klemmetjes tappen van bestaande bedrading af zonder deze te hoeven splitten.

Kabeldiefjes heten die dingen.

27 feb 2010 13:30 #33 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Extra lampjes voorop tip.

Kabeldiefjes heten die dingen.

Zijn idd handige dingen, maar is dit nu een "goede" manier om stroom af te tappen ?  Hoor er toch erg wisselend over.

Of zijn/is

-  "chineese" (?)  stekkertjes zo heten dingen begreep ik. Mannetjes en vrouwtjes. Je hebt ze in rond en plat. Met een oogjes en als kroonsteen stekkertje. blank en geisoleerd, in rood blauw en geel afhankelijk van de draaddiameter jullie weten wel wat ik bedoel.
afijn die dingen die je met een (liefst) speciale tang op je draadje knijpt

- solderen met een krimpkousje eroverheen
- gewoon inelkaar draaien en een stukkie plakband erover, klaar  ;D

Wellicht beter.

Hoor graag jullie mening, ben zelf niet zo'n "draadjes" mens, meer van het sleutelen en metaalbewerken. Maar heb nog wel wat aan te sluiten op/aan mijn fiets en doe dat wel graag verantwoord. Heb geen zin in sluiting en andere ongein. 

Misschien wel een nieuwe topic waard of iets voor de Wiki.

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

27 feb 2010 14:20 #34 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Extra lampjes voorop tip.

Zijn idd handige dingen, maar is dit nu een "goede" manier om stroom af te tappen ?  Hoor er toch erg wisselend over.

Of zijn/is

-  "chineese" (?)  stekkertjes zo heten dingen begreep ik. Mannetjes en vrouwtjes. Je hebt ze in rond en plat. Met een oogjes en als kroonsteen stekkertje. blank en geisoleerd, in rood blauw en geel afhankelijk van de draaddiameter jullie weten wel wat ik bedoel.
afijn die dingen die je met een (liefst) speciale tang op je draadje knijpt

- solderen met een krimpkousje eroverheen
- gewoon inelkaar draaien en een stukkie plakband erover, klaar  ;D

Wellicht beter.

Hoor graag jullie mening, ben zelf niet zo'n "draadjes" mens, meer van het sleutelen en metaalbewerken. Maar heb nog wel wat aan te sluiten op/aan mijn fiets en doe dat wel graag verantwoord. Heb geen zin in sluiting en andere ongein. 

Misschien wel een nieuwe topic waard of iets voor de Wiki.

ik ben persoonlijk ben ik niet zo'n fan van die "kabeldiefjes" uit eigen ervaring weet ik dat hierdoor veel storingen KUNNEN optreden in het elektra gebeurden.

elke verbinding die ik moet leggen soldeer is. stukje draad kaal maken. eerst s39 erop dan vertinnen. daarna vast solderen. waar het kan een krimpkous en anders speciale isolatietape. kost paar centen maar is het wel perfect.

ik hou namelijk niet van half werk 8)

gr danny

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

27 feb 2010 16:09 #35 door Nikotech

ik ben persoonlijk ben ik niet zo'n fan van die "kabeldiefjes" uit eigen ervaring weet ik dat hierdoor veel storingen KUNNEN optreden in het elektra gebeurden.

elke verbinding die ik moet leggen soldeer is. stukje draad kaal maken. eerst s39 erop dan vertinnen. daarna vast solderen. waar het kan een krimpkous en anders speciale isolatietape. kost paar centen maar is het wel perfect.

ik hou namelijk niet van half werk 8)

gr danny

Dat is dus één van de geluiden die ikk ook hoor.
Maar van elektonica solderen MET S-39 heb ik ook altijd begrepen dat dat NIET goed is en men daarvoor juist harskern soldeer voor moet gebruiken. ( S-39 is leuk voor je koperen waterleiding )
Nadeel van solderen is dat het een permanente verbinding is. Dus voor b.v. extra verlichting kan het wel eens handig zijn om een stekkertje te gebruiken wanneer je bv je kuipwerk wilt verwijderen.

Afijn hoe en met welke middelen  lossen jullie dat op  ???   

Bijlage:

27 feb 2010 16:16 #36 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic Extra lampjes voorop tip.

Dat is dus één van de geluiden die ikk ook hoor.
Maar van elektonica solderen MET S-39 heb ik ook altijd begrepen dat dat NIET goed is en men daarvoor juist harskern soldeer voor moet gebruiken. ( S-39 is leuk voor je koperen waterleiding )
Nadeel van solderen is dat het een permanente verbinding is. Dus voor b.v. extra verlichting kan het wel eens handig zijn om een stekkertje te gebruiken wanneer je bv je kuipwerk wilt verwijderen.

Afijn hoe en met welke middelen  lossen jullie dat op  ??? 

mocht je een stekker verbinding willen dan raad ik je aan om anp-stekkers te grbuiken. ze zijn er ook met krimpkous aan het einde.

eventueel afsealen met isotape..

Gr danny

ps ik gebruik s39 alleen bij oude vervuilde kabels..

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

27 feb 2010 17:40 #37 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Extra lampjes voorop tip.

Geen S-39 gebruiken. Dat is zuur en tast je bedrading op langer termijn aan.

Kabelschoentjes met een echte kabelschoentang (is makkelijk als je weer wil demonteren maar hoeft niet), krimpkous gebruiken en solderen met normaal soldeertin met harskern. Desnoods afplakken met isolatietape.
Tegenwoordig is het soldeertin loodvrij en iets lastiger te solderen. Bestaande draad doorknippen, strippen en de nieuwe draad samen met de twee andere draden lekker in elkaar draaien. Heet stoken met soldeerbout en je tin er tegen aan laten vloeien totdat het is ingetrokken. Niet blijven bakken en braden. Desnoods even oefenen met oude draden uit je schuur. Vergeet niet voordat je gaat solderen je krimpkous over je draden te schuiven.
Als je geen mogelijkheid hebt om de dikke draad met met een dik stuk krimpkous netjes af te maken, dan de hele boel omwikkelen met isolatietape.

27 feb 2010 22:18 #38 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Extra lampjes voorop tip.
Anp stekkers met de juiste krimp tang , wordt fabriek af door bijna elke fabrikant gebruikt , daarna een krimpkous eroverheen , waterdicht , krimkous koop je per meter in verschillende maten ,kan je jaren mee voort .

Bij conrad touratech zijn ze ook te koop , maar dan water stof dicht , superseal heten die dingen , daar sluit ik al mijn electronica mee aan , zodat ik het ook weer makkelijk kan verwijderen , zijn wel aan de prijs deze stekkers .

Vaste verbindingen solderen .

Ben het helemaal met Danny eens .

Al die ander knijp dingen , niks anders dan ellende , is mijn ervaring en heb in de jaren heel wat kabelbomen in de hand gehad .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

27 feb 2010 22:36 #39 door Nikotech
Nou snap ik er helemaal niets meer van ??? ??? ??? :( :(

aNp stekker zijn niet te vinden aMp stekkers dan weer wel, maar snap dan weer niet hoe of wat je deze dan zou moeten krimpen met een krimptang  of jullie bedoelen toch deze http://www.regenboog-electronica.eu/uploads/tx_incoshop/203662.new.jpg

maar deze worden ook AMP genoemd http://images9.speurders.nl/images/49/4908/49089579_1.jpg en zien er toch redelijk anders uit :)

Water en stof dicht waar Olaf het over heeft spreekt me dan WEL weer aan.

Wie verschaft duidelijkheid ?  blijft voor mij een beetje "klok en klepel"

Bijlage:

27 feb 2010 23:22 #40 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Extra lampjes voorop tip.
Deze : www.touratech-usa.com/shop/media2/01-015-0080-01-lg.jpg
Op dit moment de meest betaalbare oplossing (voor waterdicht).
Conrad heeft ze in de kataloges staan, zoeken op "superseal".
Zijn ook nog in meerpolige uitvoering leverbaar (max 6).
Met bestellen wel opletten, je moet alle onderdelen los bestellen (stekker, pennetjes etc.)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.206 seconden