Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993

09 feb 2022 08:34 #21 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Ik had me er nog nooit in verdiept wat dit ding eigenlijk doet....., maar hier een interessant artikel online :

www.motorcycleproject.com/text/air_cut.html

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 12:13 #22 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Verrek, ik zag gisteren op mijn telefoon even snel de foto van MROE en dacht dat ik een foto van een CV membraan zag maar dat was dus niet zo.
Dank voor het opzoeken en delen van het artikel Rob !

Dus als ik het artikel goed begrijp zou MROE de carbs ook simpel kunnen modificeren om ze zonder dit kennelijk onnodige onderdeel te gebruiken.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 18:43 #23 door MROE
Bedankt voor de reactie allen.

Ik zal het artikel idd lezen. Snap niet wat het ding doet.

Dat kan, we zijn weer terug bij af. Weer inhouden.
Schoonmaken is ook een vak.
Toch misschien maar een ultrasoon badje

Het blok Wordt wel erg warm om zo schraal te lopen tussen de filešŸ˜³
Iets choke geven dan maar.šŸ¤”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 19:18 #24 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Kijk ander hier even had ook last van stotteren en inhouden de benzine kraan schoongemaakt maar niet in helemaal de goede volgorde terug gezet een heel belangrijk issue :(

transalpclub.nl/forum/techniek-alg/7587-...-benzine-tank#117002

Na dit precies weer goed in elkaar te hebben gezet reed die weer als vanouds

groetjes frits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 20:29 #25 door MROE
Bedankt, maar er zitten geen vacuĆ¼m kranen op.
Er zit een tank van een at 650 op, 25 liter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 20:42 #26 door MROE
Ik heb het gelezen maar snap er iets van. šŸ¤” Het gaat om de taal in het Engels. (Denk ik).
Wat kan ik nu doen?
Wat ik begrijp is dat het mengsel bij gas afsluiten verrijkt?

Bedankt weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2022 21:15 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Reinig dat ding nou eerst eens ultrasoon. Dan kom je pas verder.
Inhouden is gebrek aan brand of zuurstof

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2022 15:46 #28 door MROE
Ga ik doen.
šŸ‘

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2022 19:23 #29 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Heb je de vacuumslang op de juiste nippel aan de benzinekraan?

Mijn fout ooit eens geweest. En heb nu ongeveer hetzelfde probleem. Denk dat ik nu ook naar Ultrasoon ga. Ik heb bij lage toeren inhouden. Je zou zeggen iets in de sproeiers maar die zijn allemaal schoon. Brandstoftoevoer ook goed en luchtschroef ook eeuwig mee geprutst. Waar het zit geeeeen idee.;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 feb 2022 15:39 #30 door MROE
Hoi Jasper,

Er zitten kranen op zonder vacuĆ¼m.

Mogen weer rijden, vrijdag een paar keer flink toeren gemaakt.
Tevens de vlotters geheel leeg gereden.
Toen was het over! (Voorlopig denk ik)

Ultrasoon reinigen staat op nr 1.
Nog geen tijd er voor gehad. Zaak in de buurt is op zaterdagmiddag en maandagen dicht.
Dan heb ik tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2022 21:57 #31 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Oke!

Ik heb mijn probleem opgelost:


Hoe?

2e caburateur gepakt en ze beide naast elkaar helemaal uitelkaar geschroeft. En ik kwam erachter dat de veer voor de gastnaald korter was in de cabarateur waarmee ik aan het stoeien was dan de orginele (ik moest de orginele vervangen vanwege doorgedraaide luchtstelschroef).

Die omgewisseld en taadaa opgelost.


Zo zie je maar weer. Soms zie alles er perfect uit, is alles schoon maar doordat je geen vergelijksmateriaal hebt (en te weinig ervaring) maak je een fout.

Succes nog!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2022 09:03 #32 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Dat is er eentje om te onthouden inderdaad.
Waarschijnlijk zal een te lange, of stuggere veer dus ook effect gaan hebben.

Bedankt voor het melden en veel rijplezier !!

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2022 12:08 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Blijft de vraag Rob, waarom aangepaste veren.
Het lijkt mij dat de vacuum voor alle types gelijk is en ook de diameter van de schuif.

Heb jij enig idee ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2022 12:26 #34 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Inhouden/stotteren en afslaan 600 bj 88, blok 1993
Als ik ff snel op CMS naar de plaatjes kijk zit er wel een verschil in de gasschuif/naald opbouw tussen bv. 92 en 98 model.
Kan dus best zijn dat de veer dus ook iets in lengte/kracht verschilt.



In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2022 13:05 #35 door MROE
Mooi dat je het meld idd.
Mijn blauwe rijd nog steeds zonder inhouden.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden