Hi,
Recent begonnen aan de revisie van mijn voorvork (TA 96): glijlagers, keerringen, afdichtingen.
Bij 1 poot ging alles vrij soepel uit elkaar en ook assemblage ging relatief makkelijk. Ik gebruik een pvc pijp van 5mm diameter en daarmee ging zonder moeite of kracht alle delen op hun plek.
De andere poot echter blijkt een stuk stroever en ik krijg de keerring (van merk Athena) niet op de juiste plek geinstalleerd. Bij het uit elkaar halen zag ik dat de ring (#5 op CMS) anders was dan in de "goede" poot, deze is conisch ipv plat. Goed zo heeft het geheel wel gezeten maar ik dacht mogelijk houdt dat iets tegen. Dus bij CMS maar de juiste ring besteld, maar nu blijkt ook dit niet te helpen en blijft de keerring op dezelfde plek vast te zitten. Ik krijg de keerring niet verder dan de bovenkant van de poot. Ik moet veel meer kracht zetten op de pvc pijp als de poot waar het wel goed ging, maar het ding gaat geen mm dieper. Alle Youtube varianten (met tape, met een oude keerring) geprobeerd, maar niks lijkt te werken.
Foto van pijp nog inclusief de oude glijlager die ik er met pijn en moeite en fohnen uit heb weten te halen, en foto van keering die niet verder wilt.
Heeft iemand nog een idee?