- Berichten: 178
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Welk bouwjaar is jouw transalp ?
Inlaat kleppen van de eerste bouwjaren (H- model wordt in Haynes vermeld) staat namelijk op 0.1 mm
En had je het juiste bovenste dode punt te pakken ?
Rest is al hiervoor gezegd. De dop is heel vaak een drama om los te krijgen. Ik heb ze hier gewoon standaard op voorraad liggen als ik er weer eens eentje los moet tikken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
The Headless Horseman schreef : Van mij nog een reactie op de carbs:
Ik zou ze niet splitsen! Gewoon lekker de 2 carbs aan elkaar laten en het stangenstelsel ook vast laten.
De verchroomde dekseltjes er af, veren er uit, gasschuif+membranen er uit (niet uit elkaar halen), evt wel de gasnaalden uit de schuif, maar echt persé nodig is dat niet. Dan aan de onderkant de vlotterbakken er af, de vlotters kunnen ook uit elkaar en dan kun je ook de sproeiers er nog uitdraaien. Verder zou ik niet gaan.
Dan kun je doen wat V-Twin zegt: de boel inspecteren, maar bij 80K zou je eigenlijk nog geen versleten onderdelen tegen moeten komen. Sproeiers goed bekijken of alle gaatjes open zijn. Evt schoon laten weken in carb reiniger.
En dan het hele spul inderdaad in een ultrasoonbad reinigen. Dan ziet het er daarna weer keurig uit
Hou de onderdeeltjes per carb gescheiden.
Grtz,
René
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
The Headless Horseman schreef : Nee, echt smeren hoeft niet, maar lekker in de WD40 spuiten na het ultrasoonbad kan nooit kwaad natuurlijk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
de asjes die in en door de carburateur zelf gaan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Oldtimer schreef : Hoort gewoon dicht te zijn. Op deze manier trekt hij vuil van buitenaf direct de carb in. Gevolg, verstopte sproeiers enz.....
Maar zo te zien is het alleen open als je er in knijpt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Wordt normaliter niet vast gelijmd en moet gewoon 'los' gemonteerd worden.
Het plastic van het huis zou door het rubberen deel gewoon 'ingeklemd' moeten worden, voor zover dat kan. Normaal gesproken zit het wel redelijk strak als hij goed gemonteerd zit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Nieuw is hij niet meer leverbaar.
Wat ik nog wel eens doe als het echt te los zit is een vloeibare pakking gebruiken als 'lijm'.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.