- Berichten: 3714
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb ook het klikkend-relais probleem.
Maar, als ik het kortsluit met een tang, dan heeft de startmotor het nog steeds ontzettend moeilijk.
(tenzij ik niet goed contact maak ofzo?)
Wat is de volgende (meet) stap?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Anne, ik lees wat dingen door elkaar.
In dat systeem zit je accu, startrelais en startmotor. Ik lees ook dat je dit zelfs had na een rit. Dus, zorg dat je die motor gestart krijgt met een volle accu. Hang hem anders met startkabels aan je auto (of die van de buren). Als het relais defect is, krijg je hem ook met starthulp niet aan. Krijg je hem wel aan, is het wellicht de accu (zoals Ad opmerkt, leeftijd is onbelangrijk). Doorgaans zijn startmotoren ok (maar het kan).
In ieder geval, als de motor loopt de laadspanning op de polen meten. Met dimlicht aan moet de laadspanning bij verhoogd toerental tussen 14 en 15 volt liggen. Daarbuiten moet je óf de regeling óf de accu verdenken. Welke van de 2 dan de boosdoener is, kun je testen door óf een andere regeling, óf een goede accu ertussen te zetten (zou je kunnen lenen). Dan opnieuw laadspanning meten..
Succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.