Honda transalp op hoge POTEN

16 feb 2011 22:09 #21 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Hmmm, lijkt me wel een schappelijke prijs hoor  :)

Zélf heb ik het 'probleem' inmiddels anders aangepakt  :D
Voor alle duidelijkheid, de rechter is de originele Alp vork  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2011 22:38 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda transalp op hoge POTEN
XR?

Wel foto's posten als die bussen klaar zijn dan hè ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2011 23:29 #23 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
@Pim: yep  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2011 23:49 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic Honda transalp op hoge POTEN

..Zélf heb ik het 'probleem' inmiddels anders aangepakt  :D
Voor alle duidelijkheid, de rechter is de originele Alp vork  ;)..


Ik heb anders ook nog wel dezelfde vork, maar voorbij de as nog 30mm over. Zelfde hoogte, maar met 30mm meer veerweg dan de standaard XR.... (komt met aangepaste as voor XR-wiel  :angel:)

Zelf heb ik het in mn XR zó opgelost:

45mm Showa USD uit een Husky WR360  :D
(met klikkers voor compressie/rebound EN traploze veervoorspanningsverstelling..)
Bijlage:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 20:44 #25 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Who mooie plaatjes ziet er goed uit !!!

Veerweg genoeg zo te zien, heb je ook progressieve veren erin zitten ?

Heb mijn setje veren besteld mijn Ad Mies.

Groet Twinpower  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 21:36 #26 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN


Are you tokkin to me?


;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 22:55 #27 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Yes

Groet Twinpower

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2011 23:26 #28 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Het is een standaard XR vorkie. Heb slechts de olie ververst en verder niks aan gedaan.
Ding heeft standaard al progressieve veren (net als een Alp trouwens) maar of ze sterk genoeg zijn om het hogere gewicht van de Alp te dragen weet ik nog niet. Ik heb er nog nauwelijks mee gereden, slechts een proefritje in de straat, maar statisch voelt het best wel goed aan, niet te slap.

Eerst maar eens een ritje doen en als het niet goed voelt ga ik wel langs de 'verenboer'  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 18:36 #29 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Honda transalp op hoge POTEN
Ik zou ook voor de XR setup gaan...

Hoeveel mm is zo'n vork eigenlijk? 41, 43 of 45mm?

Groeten

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 18:44 #30 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Die van mij is 43mm Thomas, maar er zijn zoooooooveel verschillende XR'en gebouwd de afgelopen pakweg 25 jaar, dat er van alles te vinden zal zijn vermoed ik.

Volgens de kenners stamt die van mij uit een XR 500  :-\
Zal me w.rst  ;) zijn, zolang íe maar voldoet voor de Alp  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 19:04 #31 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Honda transalp op hoge POTEN
Ja, ik kwam ook al erg veel maten tegen, vandaar... Ben helemaal niet thuis in dat soort motoren...

De RD03 kroonplaten in het rally-project zijn 43mm, zou mooi zijn om daar een setje XR voorvorkpoten in te hangen... De AT vork is tcoh erg stug  :-\ ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 19:13 #32 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Kan nou niet zeggen dat de XR vork minder stug aanvoelt dan de Alp vork, voorzover ik kan beoordelen hoor, want verder dan handmatig indrukken kom ik ook niet  :-\

Het ging mij vooral om de grotere veerweg. Dat dat tegelijkertijd samengaat met een grotere lengte => dus ook meer grondspeling, is mooi mee genomen  :D
Moet trouwens de achterkant ook nog wel een stukkie omhoog zien te krijgen, want nu is 't net een ding uit Easy Rider  ;D

Ik ga d'r overigens vanuit dat met een grotere veerweg een vork automatisch ook soepeler aan zal voelen. We gaan het wel mee maken  :D

Neem anders kontakt op met Brombeer, als ik het goed begrijp wil íe van z'n XR vork af  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 19:24 #33 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Honda transalp op hoge POTEN
Het gaat ons ook om die veerweg. Achteraan hebben we nu 285mm en die voorvork heeft slechts 220mm, je voelt gewoon dat het niet is wat het moet zijn. Terwijl de achterveer lekker inzakt wanneer ik erop ga zitten, voelt de voorkant veel te stug aan, de hele motor staat als het ware nogal onevenwichtig...

Nochtans, achteraan is er 6cm grondspeling bijgekomen, vooraan 4 ter compensatie, en toch voelt de voorzijde niet lekker...

Bedankt voor het opmeten trouwens, heb brombeer ook ff gepb't :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2011 20:47 #34 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Mijn alp van 93 had standaard geen progressieve binnenveren en zijn zo slap als kippeveren. :-*

Ik ga voor de setup van Pim ophoogbussen en Weber binnerveren staan bij Ad in bestelling.  :)

Nu nog een hoog spatbord en bevestiging maken in de onder stuurpen, mooi nieuw toppic item. ::)

Daar heb heb je bij een xr stuurpen geen last van past er zo op. :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2011 18:08 #35 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda transalp op hoge POTEN
Houd ook rekening met de lengte van bijvoorbeeld je remleiding he. Zijn ze te kort kun je gewoon opmaat staalomwonden laten maken die dan ook niet met zon gekke sprong onder het onderste Tstuk door lopen.

Wat je dan meteen mooi ruimte geeft om een hoog spatbord te monteren! Er zitten daar twee draadbussen waar je een spatbord op kunt monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 11:07 #36 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Krijg de veerpoten week 9 terug van de draaier, dan meteen de lengte opmeten van de remleiding.
Die bovenste twee draadbussen zitten op de juiste plek voor het spatbord, maar ga ook nog een brugstuk maken met nog twee draadgaten. Deze ga ik met een klembus onderin de stuurpen vast klemmen.
Zelfde soort klembus als die van acerbis, waar de beschermkappen mee in het stuur geklemd zitten alleen dan iets dikker.

Bedankt voor de tip !  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 16:00 #37 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
De nieuwe remleiding heb ik op de 'motocross' manier bevestigd  :)
Er zit een stevig stuk kunsstof pijp om de remleiding wat aan de onderpoot vast zit. Aan de onderste kroonplaat zit dan nog een oogje om de leiding te geleiden. Zo schuift de leiding met het inveren mee.

Hoop dat het te zien is op de foto.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2011 20:40 #38 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Zo kan ik dat ook aanpakken, alleen heb ik dat beugeltje niet op de Alp vork.

Kan wel de bevestiging maken aan de brace montage punten, die tussen de poten zit.

Groet, Twinpower. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 19:15 #39 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Vanmiddag even bezig geweest om de achterkant ook wat verder omhoog te brengen  :D

M'n nieuwe tooltje om de veer te comprimeren werkt voor geen meter op 'onze' motoren  :-\
Het is eigenlijk voor een wat grotere diameter veren. Kreeg 't er niet mee voor mekaar.
Nah ja, 14,- euri down the drain dus  :(  Ik kom 'r wel overheen hoor  ;)

Uiteindelijk heb ik de RD04 schokdemper die ik er op heb zitten maar afgehaald en weer vervangen door m'n oude Alp schokdemper.
Samen met het AQ hoefijzertje staat de achterkant nu een 8cm hoger en dus weer wat beter in verhouding tot de voorkant  :D

Het levert gezamenlijk wel een pittige zadelhoogte van zo'n 96cm op  :o  Ik kan met mijn 1,80m nét met m'n teentjes bij de grond  :D

Binnenkort maar eens een proefritje maken, vanmiddag vond ik het wat te nat  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 19:28 #40 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda transalp op hoge POTEN
Ja dat ken ik van een andere (overigens ook leuke) brommer.

Prima tot je ergens op grote stenen komt te rijden. Dan sta je opeens een beetje in het luchtledige te schoppen ;D
Maargoed in de Neerlandse drek geen probleem denk ik.

Ben benieuwd. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden