Honda transalp op hoge POTEN

27 feb 2011 20:27 #41 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Honda transalp op hoge POTEN
René zijn de haken te breed?
Optie misschien om ze af te slijpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2011 22:27 #42 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Ja inderdaad, de haken zijn wat te groot/breed en voor een grotere diameter veer  :-\
Met een losse veer ging het nét, maar met een demper er in is er te weing ruimte voor de haken, was dus tobben  :)
Afslijpen zou wel kunnen, maar had ik nu effe geen zin in.

Voorlopig de oude demperunit maar even gemonteerd, die zat al volledig opgedraaid  :D
Nauwelijks nog negative veerweg over nu  :-\  Ik zal na een proefritje wel zien of het wat is.
En anders moet ik maar eens langs bij Hyper-depiep  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2011 19:21 #43 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Vandaag de busjes opgehaald en ze hebben er een 6 kant aangefreest vet !!!!

De binnenveren en nieuwe olie zijn onderweg, kan ik bijna weer los  ::)

Hier nog wat plaatjes



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2011 21:03 #44 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Mooi hoor  8)  Alleen jammer dat ze niet opengeboord zijn  :-\  Hoeveel extra gewicht breng je nu op de voorkant?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2011 21:18 #45 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Mooi he  ;D

Uitboren kan altijd nog en nu heb ik geen gedonder met de luchtkamer.

Als de veren binnen zijn voorspanning en olie hoeveelheid uitvogelen.

Groet Twinpower

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2011 23:12 #46 door kees
Beantwoord door kees in topic Honda transalp op hoge POTEN
Die zeskant vind ik wel yummie. Ik heb nota bene die dingen van AQ, maar probeer die er maar eens af te krijgen als die veer eruit moet.. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2011 23:26 #47 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Tip:




;D ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2011 23:42 #48 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Honda transalp op hoge POTEN

Die zeskant vind ik wel yummie. Ik heb nota bene die dingen van AQ, maar probeer die er maar eens af te krijgen als die veer eruit moet.. :-\


Laat die bussen vastgeklemd in de bovenste kroonplaat, zorg ervoor dat je binnenpoten vrij kunnen draaien en dan heb je zo met wat handkracht los...

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 00:29 #49 door kees
Beantwoord door kees in topic Honda transalp op hoge POTEN
;D

@Headless, grapjas! Begin maar met je vijltje op RVS (en recht graag, een beetje!)

@*thomas*, als je die dingen handvast zet en je gaat op je bakkes waarbij je de vorkpoten (dus kroonplaten) verdraaid, draait 1 of allebei zich iets los en gaan ze olie lekken.

(nee, serieus!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 19:02 #50 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Gaan die dingen zo gauw lekken Brom  :-\  Ik zie bij die van Twinpower gewoon een O-ring zitten, dat houd de olie toch wel tegen totdat je een paar windingen los gedraaid hebt?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 20:52 #51 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Honda transalp op hoge POTEN
brom, gewoon een idee, gebruik een oliefilterspanner...

trouwens, je kan zo'n vorkpoot wel enorm handvast zetten hoor, komt dat zomaar los?

cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 20:55 #52 door kees
Beantwoord door kees in topic Honda transalp op hoge POTEN
Drie keer is het gebeurd (van de laatste keer moet ik het nog altijd doen, allemaal smurrie langs die 0-ring naar beneden..)

Ik denk dat die o-ring in het ontwerp wat dun is misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2011 22:14 #53 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Honda transalp op hoge POTEN
Kan... Bij het setje dat ik nu heb - en te koop staat - zit een relatief dikke O-ring... Probeer eens een wat dikker model, Harm, misschien dat het helpt  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2011 23:21 #54 door twinpower
Beantwoord door twinpower in topic Honda transalp op hoge POTEN
Hé Brombeer

Je kunt alsnog een 6 kant aan die bussen frezen, dan kun je het goed vast zetten.

Weet wel een bedrijfje ?

Zat ook aan loctite te denken, maar dat vervuilt met los draaien je olie systeem weer. Niet handig

Groet Twinpower




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2011 23:30 #55 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda transalp op hoge POTEN
Je haalt die doppen er toch alleen af als er nieuwe olie komt ? :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 18:38 #56 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Vandaag maar eens even een flinke (ong. 250km) proefrit gemaakt met de nieuwe setup  :D

De voorzichtige conclusies:
- het was behoorlijk frisjes vandaag  :(
- zoals de de rijhoogte achter nu is, is het prima in verhouding met de voorkant  :D
- vering/demping is behooooooorlijk stug  :-\  door wat kuiltjes rammelt de boel aan alle kanten  ::)  daar moet écht wat aan gebeuren!

Leuk ritje gemaakt wel  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 18:41 #57 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
Oh, hieronder zie je m'n voorlopige "kontaktsleutel" op de tank liggen  ;D
Werkt eigenlijk prima zo  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 19:26 #58 door kees
Beantwoord door kees in topic Honda transalp op hoge POTEN

Je haalt die doppen er toch alleen af als er nieuwe olie komt ? :P


Nee, niet eens. De originele dop zit er gewoon bovenop. Luchtkamer + 40mm. Alleen als de poot uit mekaar moet, moeten de bussen er vanaf. Maar je kunt die korte stukjes niet fatsoenlijk beetpakken en een werktuig levert krassen/bramen op.

@Headless: ik heb niet helemaal gevolgd wat je gedaan hebt. Een XR-vork toch? Heb je de voorspanning verhoogd met ringen of zoiets? Teveel is te hard! Je kan ook experimenteren met een kleinere of grotere luchtkamer. Begin met (te) weinig, rij wat, en vul steeds wat bij tot je het lekker vindt. Ook kan je naast 10W (standaard), ook 7 of zelfs 5W erin kiepen. Kleiner getal gaat steeds soepeler dempen. Je hebt nu toch een flink langere veerweg. Je moet vanaf nu die stugge straatvering vergeten. Hoe soepeler, hoe beter!

(ik zie nu net dat ik ineens weer een 'actieve forumgast' ben.. ::) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 19:43 #59 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Honda transalp op hoge POTEN
Nou dan kun je die krengen al helemaal lekker met loctite vastzetten toch. Wel prettig om er een kantje aan te frezen voor monteren en demonteren mocht het nodig wezen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2011 19:53 #60 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda transalp op hoge POTEN
@Brom: Yep, XR vorkje er in. Ik heb geen extra voorspanning op de veren gezet. Gewoon de veren en bussen die er in zaten en daarmee zit er geen voorpspanning op als de vorkpoten volledig uitgeveerd zijn, dus daar kan ik weinig mee doen  :-\
Verder afgevuld met 7,5 voorvorkolie, met een luchtkamer die ik op het XR-forum nagevraagd heb. Ik zal er eens wat olie uit halen en zien of het beter is  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden