Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De BAT brengt dalijk een groot aantal basis beginselen bij. Als daarna het virus heeft toegeslagen (en dat gebeurd volgens mij bij 95% van de deelnemers), ga je snel meer doen, en zoek je weer andere grenzen op. Uiteindelijk kom je op het punt waar de allroad band niet meer afdoende gaat zijn, danwel je tegen gaat werken. Op dat punt komen de noppen om de hoek. Maar tegen die tijd heb je al zoveel geleerd dat de technieken er zo goed in zitten dat je met noppen in 1x flinke sprongen vooruit zult maken in het type terrein wat je kunt overwinnen. Als je direct op noppen begint, dan leer je jezelf eerder een aantal foute technieken aan, waardoor je in het begin denkt snel te leren, maar dan in het zware terrein het onderspit gaat delven tegen de personen die het op allroad bandjes geleerd hebben.Maar je bent het toch hoop ik wel met me eens dat met een geschikte terreinband je in ons vettig landje toch meer kan dan met een all-roadband. En dat is óók verder leren! En als het goed lukt allemaal heb je schik en ben je zelfverzekerder. Ik wel.
Voor de BAT voldoen de 'gewone' allroad banden.
Tuurlijk zullen noppen altijd voor meer grip zorgen, maar... de oefeningen bij de BAT zullen niet dusdanig zijn dat je dat nodig hebt. Het voordeel wat je zou hebben met noppen, doet heel veel af aan wat je goed kunt maken met de techniek van het rijden van de oefeningen.
Maw, op allroad banden wordt je bijna verplicht om de oefeningen technisch goed uit te voeren, waarbij een noppenband de foutjes die je bij de technische uitvoer maakt eigenlijk voor jezelf verbergt. Daarmee leer je (naar mijn bescheiden mening) minder goed wat je motor doet onder welke omstandigheid.
Je kan wel merken dat je nog niet zo lang hier oip het forum zit ;DMomenteel rij ik op Anakee's over de weg. Ik overweeg om voor off road een extra setje (noppen)banden te kopen. Wat is volgens jullie dan een goede (goedkope) noppenband?
Doe ik. Thanks voor de input so far. Ik ben benieuwd wat Ad voor suggestie heeft. Daarna maar eens een ritje Sprundel makenWacht anders effe op antwoord van onze bandengoeroe Ad. Wellicht zijn er meer zaken waar je rekening mee moet houden.
Aan de andere kant: wat houd je tegen om er een nieuwe Stonemaster in de juiste maat om te laten leggen. Zo duur zijn ze nou ook weer niet