- Berichten: 420
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kawa GPZ 305 - licht en vinnig met riem aandrijving zeer goed motokeHmm, puur uit nieuwsgierigheid, welke motoren heb je hiervoor gehad?
Een alp staat standaard zacht afgeveerd. Dat in combi met de lange veerweg maakt het geheel nogal vaag. Ik ben het 200% met je eens dat dit niet zou mogen, maar honda is echt niet de enige.
Cheers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Laat ik het zo zeggen, dit schudden (waarvan ik op mijn alp ook het nodige 'last' heb) mag in feite gewoonweg niet !!!
Dat heeft niets te maken met wel of niet je handen aan het stuur houden. Sterker nog, ik merk het ook bij het remmen, en deze duidelijke onbalans mag je niet op een motor hebben. Een motor behoort rechtuit door te rollen, zonder schudden, als deze uitrolt.
Ik stoor me er niet aan, maar weet dat op elke andere motor die ik gereden heb (inclusief crossers en twins met noppen banden !!!) ik gewoon met handen los de motor kan laten uitrollen. Maar om nu te zeggen dat het aan de persoon ligt......
Ik zoek ook nog (heel langzaam) naar de oplossing, want er is wel degelijk iets technisch niet goed met een aantal van de nieuwe alpjes.
Achterveer heb ik al vervangen, dat maakt de motor in ieder geval prettiger op de kleine oneffenheden, maar lost dit stuurschudden niet op.
Blijft natuurlijk een feit dat je altijd je handen aan het stuur moet houden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Laat ik het zo zeggen, dit schudden (waarvan ik op mijn alp ook het nodige 'last' heb) mag in feite gewoonweg niet !!!
Dat heeft niets te maken met wel of niet je handen aan het stuur houden. Sterker nog, ik merk het ook bij het remmen, en deze duidelijke onbalans mag je niet op een motor hebben. Een motor behoort rechtuit door te rollen, zonder schudden, als deze uitrolt.
Ik stoor me er niet aan, maar weet dat op elke andere motor die ik gereden heb (inclusief crossers en twins met noppen banden !!!) ik gewoon met handen los de motor kan laten uitrollen. Maar om nu te zeggen dat het aan de persoon ligt......
Ik zoek ook nog (heel langzaam) naar de oplossing, want er is wel degelijk iets technisch niet goed met een aantal van de nieuwe alpjes.
Achterveer heb ik al vervangen, dat maakt de motor in ieder geval prettiger op de kleine oneffenheden, maar lost dit stuurschudden niet op.
Blijft natuurlijk een feit dat je altijd je handen aan het stuur moet houden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja als we zo sentimenteel beginnen te doen dan kan ik er beter mee ophouden want ik heb nu niet direct een liefdesverhouding met mijn motorfiets maar wel met mijn vrouw en als er tussen ons een probleem zou zijn dan zouden wij het dat ook proberen oplossen inplaats van te negeren en te doen of er niets aan de hand is. :Volgens mij spelen er hier twee zaken door elkaar, namelijk een hele rationele constatering met de vraag of en hoe dit kan worden opgelost en tevens een emotionele reactie.
Wanneer je zo van iemand houdt als een groot aantal clubleden van hun (type) motor, dan doet iedere kritiek hierop pijn. Ook al weet je wel dat je geliefde niet onfeilbaar is, dan nog wil je de kritiek en minpuntjes niet horen of zien. Hier moet je maar een beetje begrip voor hebben. Persoonlijk vind ik dat mooi.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
a als we zo sentimenteel beginnen te doen dan kan ik er beter mee ophouden want ik heb nu niet direct een liefdesverhouding met mijn motorfiets maar wel met mijn vrouw
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Natuurlijk kan je doof en blind blijven zoals smartalp
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Interessant artikel had ik nog niet gevonden, dat uitbalanseren van het voorwiel heeft mijn aandacht toch getrokken namelijk statisch of dynamisch en het voorwiel van de alp is statisch uitgebalanseert in het midden op de spaken, misschien het proberen waard alhoewel die velg toch niet zo heel breed is. Who knows?ben aan het googlen geweest en het blijkt zeker geen onbekend verschijnsel te zijn,
oudere motorfietsen zouden er standaard meer last van hebben, en de oorzaak kan bij veel dingen gezocht worden.
hier een link naar wat leesvoer voor de liefhebbers;
www.paddnrieders.nl/Technischecomm/Stukjes/zwabberen_deel1.htm
(ps, onderaan die pagina kun je doorklikken naar deel 2)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.