Head shake

27 juni 2011 21:50 #41 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Head shake
Ja jongens het is niet waar hé dat meen je niet. :))

wardje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2011 22:31 #42 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Head shake
Ik ga mij of wel ne sterkeren bril ofwel een groter PC scherm moeten aanschaffen. ::)
Maar aléé ik ben toch blij dat ik jullie dag goed gemaakt heb. :angel:

wardje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2011 22:37 #43 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Head shake
@Peter M
je had dat mogen laten staan hoor ik had daar zelf ook eens goed mee gelachen "zeker weten" das niet mijnen eerste kemel die ik schiet. :))

wardje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2011 22:51 #44 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Head shake
@Wardje
ik moest er zo hard om lachen. Tranen in mijn ogen.
Maar wou het plaatje nog even compleet maken met een foto  ;D

Ik hoop dat je eens mee rijd bij een TCN rit.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2011 23:11 #45 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Head shake

@Wardje
ik moest er zo hard om lachen. Tranen in mijn ogen.
Maar wou het plaatje nog even compleet maken met een foto  ;D

Ik hoop dat je eens mee rijd bij een TCN rit.

Dat was nu toch het laatste waar ik aan gedacht zou hebben :))
Mooi machien overigens heb juist dezelfde maar dan de rood - wit versie maar zonder GPS en fietsbel.
Wie weet misschien dat ik eens meerijd in de toekomst. ;)

Groeten,
wardje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 13:55 #46 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Head shake

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 14:31 #47 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Head shake

Dat het niet 'hoort" is een waarheid als een koe, stel ik ook niet ter discussie.
Maar de motorfiets rijdt er niets minder om, het is de persoon in kwestie hoe die
ermee omgaat.

Ik haal mijn handen niet van het stuur af bij uitrollen vanaf zo'n
70km/uur, of tie nou wel of niet zou schudden, "probleem" bestaat bij mij dus niet.
Wil je dit oplossen louter en alleen omdat het niet zou mogen, prima, maar dat is dan
je eigen keus.
En onbalans tijdens het remmen zoals in jouw geval, dat zou ik ook niet moeten hebben.


Tja. Je kunt hier grapjes over maken (in het rijk der blinden is éénoog koning en dat soort) maar ik denk dat SmartAlp hier zeker een 'valid' point aansnijdt. Heb de Alp 700 ruim een week als logie gehad en in die week er ruim 1.250 km mee geklokt. Het genoemde 'gedrag' is mij toen niet opgevallen (wel de belabberd slappe achterveer en de ronduit beroerde kwaliteit van de standard Bridgestone Trailwings). Was eigenlijk wel enthousiast over de nieuwe Alp 700!

Toch is enige nuance op z'n plaats.

Zo hebben we op het Int. DeroForum een discussie over de Conti Trail Attack. Het merendeel van de gebruikers is werkelijk laaiend enthousiast over deze band, maar een kleine minderheid vind het een verschrikking en noemt de band zelfs "Levensgevaarlijk". Beetje eenzelfde verhaal als met de Michelin T66(X) destijds; de één (incluis mijzelf) adoreerde die band, de ander vervloekte 'm. Grootste klacht was idd de ernstige trilling in het stuur als je deze losliet. Waarop (o.a. mijn) reactie(s) dat het stuur van een motorfiets in eerste instantie bedoelt is om vast te houden...  ;D Olie op vuur, vonk in kruitvat, anyway, reacties lieten zich raden...  :angel:

Hier zijn we ingedoken, omdat we de schrille contrasten tussen de tevreden- en ontevreden gebruikers niet konden rijmen. Er was ook géén tussenweg.

Wat bleek... vanaf 2007 heeft Honda de vering van de Dero aangepast waardoor juist nieuwe Varadero's van ná 2007 extreem reageerden op de Continental banden. Zonder uitzondering!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2011 12:13 - 08 juli 2011 14:23 #48 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Head shake
Hallo iedereen,
Ik heb een veringspecialist aangeschreven (en niet zo maar de eerste de beste) in verband met dat heen en weer slagen van het stuur op lage snelheid, en ik denk dat ik een eerlijk antwoord ontvangen heb.
Dit is namelijk wat hij schrijft:

Allereerst het slechte nieuws: de Wobble wordt veroorzaakt door het frame.
Die komt in zijn geheel in een eigen frequentie, die de wobble genereert.
Dit zal dus nooit helemaal verdwijnen.
Echter: het valt met een set andere veren (voor en achter) wel te verminderen.
Dit lukt ons bij de ene motor beter (eigenlijk helemaal weg) en bij de andere motor minder (vermindering, maar nog steeds duidelijk aanwezig).
In hoeverre dit een oplossing is voor jouw zul je zelf moeten beslissen.


Ik denk dat dit dichter tegen de waarheid ligt, en hopelijk trap ik hiermee niemand tegen de schenen maar wou het gewoon maar laten weten. ;)

Groeten ,

wardje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2011 14:25 #49 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Head shake
beste wardje

ondanks dat jij graag wilt weten wat er aan de hand is vraag ik me af wat de toegvoegde waarde dan is als je  de oplossing (zoals ook aangeven door niet specialisten) te duur vind.

daar had je dus geen second opion voor hoeven te vragen.

ook de beleving zoals jij omschrijft  (heen en weer slaan van het stuur) kan door een ieder anders opgevat worden

er is namelijk verschil tussen het uit je handen slaan of alleen maar tot stand komen na het los laten van het stuur
de nuance maakt dus het onderscheid.
ik denk dat je dit onvoldoende toegeeft waardoor je de indruk gaat geven dat het een slecht gebalanceerde motorfiets is die gevaarlijke eigenschappen heeft

nu kom ik tot mijn eerdere opm terug......

Is dit wel de geschikte motorfiets voor je ???

waarom vraag ik dit.
simpel.. je blijft er over spreken dus zit het je toch niet lekker.
Nu kunnen we ook nog een hoop energie steken dat het een probleem van honda is en dat je dit niet zo mag verwachten en zo meer.
maar dat leid ook niet tot de oplossing .. denk ik zo maar
er is een naam voor die dat onderstreept..........don quichotte

ga voor de vering .... of toch een andere motor want anders ga jij hier helemaal op stuk lopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2011 15:16 - 08 juli 2011 16:18 #50 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Head shake
Beste Ad Mies,
Ik wou gewoon maar weten van waar of door wat dit gedrag veroorzaakt word en of dat nu op een transalp of op een andere motorfiets was is mij gelijk, en dit alleen maar om mijn eigen gemoedsrust te sussen, waarschijnlijk is dat de aard van het beestje.  :D
Nu ik eindelijk weet waar de oorzaak ligt ben ik daarmee tevreden, en voor het overige ben ik wel best tevreden over deze motorfiets.
Het heeft trouwens nooit mijn bedoeling geweest om enige kritiek op de transalp te geven wat misschien bij sommige zo leek over te komen maar omdat ik zoiets nog nooit op andere motorfietsen had gevoeld (waarschijnlijk puur geluk) wou ik gewoon weten hoe dat kwam.
En dat weet ik dus nu, dus voor mij is het probleem opgelost en voor sommige anderen misschien ook.
Case closed.  ;)

Groeten,

wardje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2011 18:42 #51 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Head shake
Beste Wardje

Als je nog eens een topic start adviseer ik je om eerst goed na te denken wat je ermee wilt bereiken. Ad heeft m.i. wel een punt.
Je blaast eerst hoog van de toren en uiteindelijk trek je, je keutel in. Je zal dat waarschijnlijk wel ontkennen maar dan adviseer ik je je eigen berichten nog eens goed na te lezen. Met name je laatst reactie roept bij mij het beeld van een ongelofelijke draaik..t op.
Succes met de Alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2011 18:54 #52 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Head shake

Case closed.  ;)


                                                  pǝsoןɔ ǝsɐɔ  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2011 05:27 - 09 juli 2011 08:02 #53 door Joris
Beantwoord door Joris in topic Head shake
Toch nog een duit: had er op mijn Twin ook last van (maar dan bij 90 km/uur). Progressieve vering voor heeft het euvel volledig verholpen. Kostte ongeveer 150 euro en hij stuurt een stuk beter.

En dit was ik al bijna vergeten: bij mijn eerste rit met volle bepakking op de BMW 1200GSA ging hij boven de 130 km/uur ook gevaarlijk met het stuur schudden. Gelukkig zit er ESA op waarmee je de vering elektronisch kunt verstellen. Paar standjes strakker en het probleem was opgelost.

Grtz, Joris.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 01:35 #54 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Head shake
70 kilometer per uur dan zou ik denken dat je de aantrekkingskracht mee hebt, een mooie snelheid om even koffie te zetten of zo.
Al rij ik met die snelheid over een steen de motor gaat gewoon rechtdoor. Wel vreemd dat een ervaren motor bouwer als Honda dat schudden niet ontdekt heeft met het testen van het prototype. Ik zou het wat graag eens willen voelen om te weten of ik me eraan zou storen.

Ik had last van schudden bij 130 kilometer per uur bij mijn vorige Transalp 600, mijn voorband was een beetje golvend rondom versleten, mijn voorvering was te slap geworden. Ik heb voor 80 euro progressieve voor veering gekocht en het probleem was opgelost.

Ik heb nu tientallen artikelen over het weggedrag gelezen, het mooiste was van een soort olie pompje in je voorvork, http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/38183-best-transalp-fork-mod.html (staan meer links op die pagina). Dat scheen volgens de gebruikers wonderen te verrichten.

Ik las dat er mensen zijn die bij het schudden dan meer naar achteren gaan zitten, lijkt mij beter om zo dicht mogelijk naar je tank te schuiven, tenminste dat is wat ik zou doen, even flink druk op het voorwiel desnoods door een paar keer stevig op het stuur drukken, als ik in een vreemde cadans kom door een vreemd hobbelig (golvend) wegdek, doorbreekt dat het cadans patroon en door je gewicht op het stuur/voorwiel heb je meer grip op de weg.

Na al het lezen en terugdenkend aan vroegere brommers en aanpassingen die ik daarop had, zou ik beginnen met voor progressieve veering en een een paar allroad noppen banden, een noppen band vind altijd wel ergens grip met een nopje en dat kan heel fijn zijn tijdens hobbelen shaken en effe zijwaart wegglijden over een teervlek.

Wat me opvalt is dat motorzaken nogal makkelijk een verkeert advies geven voor banden voor een Transalp, de reden is volgens mij dat ze niet zoveel merken en soorten kunnen aanbieden als ze niet veel per jaar afnemen en ze kennen de Transalp vaak niet zo goed.
Daarom ben je beter af met de TA liefhebber banden leveranciers Ik vertel hoe ik rij, waar ik rij en dat ik voor de winter speciale banden wil.
Als je één maal banden hebt die bij je rijgedrag passen en goed gemonteerd zijn ben je ook van een hoop ellenden af en heb je veel meer grip op je motor. Ook op stuurklappen en een shimmy. Volgens mij zijn er meerdere club leveranciers die veel ervaring hebben met onze all road motoren, ik ben Ad erg dankbaar voor zijn goede banden advies.

Heb ook wel gemerkt dat de perfecte motor een Transformer zou zijn die met een druk op de knop totaal verandert in hoogte, gewichtsverdeling, veering, wielen etc etc.  ;D

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2011 08:44 #55 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Head shake
en dan nog dit gevonden op een forum  ;D

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=596577

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2011 21:17 #56 door SmartAlp
Beantwoord door SmartAlp in topic Head shake
Vandaag nog even de "Shake" gedaan, gelukkig doet ie het nog..... 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2011 22:58 #57 door Herrie
Beantwoord door Herrie in topic Head shake
Mooie opname, nu wil ik helemaal eens proefrijden op een 700.
Wil je niet ruilen met een 600 die niet schudt?  ;D

Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen op de weg en gelukkig soms lekker droog bij Ad.
Woon in centrum Den Bosch, mensen met stukken altijd welkom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2011 21:38 #58 door SmartAlp
Beantwoord door SmartAlp in topic Head shake

....ruilen?....nah... :-\  dat schudden heb wel wat, mijn vorige motorfietsen reden gewoon saai rechtdoor......





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2011 08:29 #59 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Head shake
Bekend verschijnsel.
Ik heb hier last van als ik met een snelheid van 100 km het gas eraf haal en de motor uit laat lopen.
Zal er eens op letten wanneer dat shaken precies bij welke snelheid gebeurt.
Is wel geen Alp, maar dit komt meer voor.
Bij mij maakt het niet uit of er wel of geen koffers opzitten in elk geval.

Ik rij trouwens op Metzelers en een Dero

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 21:00 #60 door tarantula
Beantwoord door tarantula in topic Head shake
Ik had dit probleem ook, heb me ook blauw gezocht (bji de TA uit '97). Het bleken de spaken te zijn, die niet meer op spanning stonden, in combinatie met de banden en misschien wat speling in de balhoofdlager.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden