Bevestiging RVS valbeugels

02 feb 2012 11:25 #1 door voorstad
Bevestiging RVS valbeugels werd gestart door voorstad
Zojuist aangeschaft: RVS valbeugels :-) (via MP)

Nu kan ik mij herinneren dat er een discussie is geweest over de bevestiging van deze beugels. Aan het frame of aan de radiator ophanging. Nu weet ik niet welke beugels dit zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Heeft iemand een foto van de bevestiging aan het frame voor me? Bedankt!



2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2012 12:47 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bevestiging RVS valbeugels
Deze gaan aan het frame (bij de voetsteunen + mbv een plaatje aan de voorste motorsteun) én ook aan de radiatorbevestiging.

Effe geen foto's bij de hand, sorry  :-\  maar wijst eigenlijk vanzelf  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2012 14:49 #3 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Bevestiging RVS valbeugels
HH, dank voor je reactie. Ik meen me te herinneren dat er een modificatie is geweest van radiatorsteun naar frame. Ik zal het forum nog eens doorspitten.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2012 15:06 #4 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Bevestiging RVS valbeugels
Ik heb al wat gevonden:







Inderdaad dus OOK aan de radiator steun.....


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2012 11:29 #5 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Bevestiging RVS valbeugels
Gister mijn valbeugels eindelijk gemonteerd. Het was wat 'froemelen' en om 23.00 uur zaten ze erop.

Echter, nu komen zowel links als rechts de remleiding/stootblokjes tegen de beugel aan, waardoor de stuuruitslag een stuk kleiner is geworden.

Heb ik iets fout gedaan? Of heb ik de verkeerde beugels? Moet ik aan het slijpen/lassen?

Zie de foto.....

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2012 12:35 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bevestiging RVS valbeugels
hallo eelco,

eh ja .. de beugels voor de modellen met dubbele remschijven zaten ander gemonteerd (iets hoger en iets meer naarhet frame toe.

als oplossing zit ik te denken om de remleidingen te  wijzigen in staalflex exemplaren

dat vevallen deze blokjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 feb 2012 08:52 #7 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Bevestiging RVS valbeugels
Hoi Ad,

Ik hoor dat ik binnenkort weer gezellig kom sleutelen....

Maar goed idee, kan ik mooi meteen combineren met het vervangen van de verbogen tapeinden van het stuur en en het verhogen van het stuur. Na de motorbeurs maak ik een afspraak met je!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2012 20:27 #8 door LEM
Beantwoord door LEM in topic Bevestiging RVS valbeugels
Hallo Eelco,

Ik ben ook op zoek naar RVS Valbeugels voor RD07.

Waar heb jij deze gekocht en hoe duur waren deze?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2012 07:47 #9 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Bevestiging RVS valbeugels
Hoi Lem,

De valbeugels heb ik gekocht via marktplaats..... De beugels zijn gemaakt door de firma Motad en ze zijn er mee gestopt:

"we stopped making desert bars because the high cost of making a decent quality bar was not resulting in sales- because of the complexity of our design increasing the price against the "bend it and run" competition"


Meer hierover is hier te vinden . Maar om je nog even lekker te maken:


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2012 10:59 #10 door LEM
Beantwoord door LEM in topic Bevestiging RVS valbeugels

Hoi Eelco,

Ja, ja wrijf het er maar in. Ziet er geweldig uit
Niet op vallen hoor! Zou zonde zijn.

Ik blijf nog ff doorzoeken.

Bedankt voor je reactie.

groet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2012 19:08 #11 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bevestiging RVS valbeugels
Af en toe komt er nog wel eens een setje voorbij op marktplaats, of hier op het forum.
Ik heb recent ook nog een set kunnen scoren hier  8) Maar daar heb ik wél een jaar of 3 op gewacht  :-\

Geduld dus  :)

Als alternatief zou je een set van African Queens kunnen nemen. Nieuw dan, want die zie ik gebruikt nooit  :-\
Die zijn iig errug stevig, maar helaas niet in RVS.

Grtz.
René (die blij is  ;D)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 19:40 #12 door Trans.Jedi
Beantwoord door Trans.Jedi in topic Bevestiging RVS valbeugels
Dat aanlopen heb ik ook last van gehad, maar dat heb ik opgelost door de linker en rechter bevestigingsbeugel van de remleiding van plaats te verwisselen.
Tevens de remleiding wat in de juiste vorm gekneed en gaan:







May the FORCE be with the V-Twin and it's master.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2012 20:04 #13 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bevestiging RVS valbeugels
Vandaag ook bezig geweest om m'n pas gescoorde setje RVS beugels te monteren, maar dat valt nog niet mee  :-\

Kreng past van geen kanten  >:(

De gaten in de losse plaatjes voor aan het frame zitten niet op de juiste plek, dus daar gaat de flex in  8)
En verder is het stripje om de 2 beugels voor de carterbak aan elkaar te bevestigen te kort  ::)

Zal even een vraagje voor een beter stripje posten.

Zit de boel bij jou al goed Voorstad?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2012 12:00 #14 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Bevestiging RVS valbeugels
Hoi Rene,

Het is wat froemelen, maar uiteindelijk zit het. Aan de linkerkant wel erg krap op de kuip. Weet je zeker dat je een ander rvs stripje nodig hebt? Ik heb de meegeleverde gebruikt, want als je hem smaller maakt, komt de beugel meer naar binnen en past je kuip niet meer..... Ik heb een busje gebruikt om de ruimte op te vullen bij de bevestiging aan de onderkant voor.

Succes, het staat uiteindelijk erg mooi :-)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2012 16:59 #15 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bevestiging RVS valbeugels
Ik heb nog niet gepast met de kuipdelen er aan, zal ik eerst eens doen ja voor ik de boel definitief in mekaar zet  :-\

Maar goed, het stripje moet juist wat langer worden (gaatjes wat verder uit elkaar), zodat de beugels wat breder komen, dus verwacht ik daar eigenlijk geen problemen mee  :)

Heb jij de bovenste bevestiging 'achter' het lipje van de radiateurs zitten, of juist er 'op' ?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2012 19:49 #16 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Bevestiging RVS valbeugels

Ik heb nog niet gepast met de kuipdelen er aan, zal ik eerst eens doen ja voor ik de boel definitief in mekaar zet  :-\

Maar goed, het stripje moet juist wat langer worden (gaatjes wat verder uit elkaar), zodat de beugels wat breder komen, dus verwacht ik daar eigenlijk geen problemen mee  :)

Heb jij de bovenste bevestiging 'achter' het lipje van de radiateurs zitten, of juist er 'op' ?

Grtz,
René

Ik wil het spul wel van je overnemen René, Ria valt toch nooit zei je zelf. Dus stop met tobben en verkoop de handel. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2012 20:38 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Bevestiging RVS valbeugels
Anders een goede rvs lasser zoeken en pasmaken ;D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2012 21:22 #18 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bevestiging RVS valbeugels
No worries, gaat goedkomen Pim  8) Sorry Bill  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2012 13:23 #19 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Bevestiging RVS valbeugels
Ik heb net zulke beugels. Bij mij paste het ook niet, maar na het een en ander wat uit elkaar gedrukt te hebben met het nodige geweld past het nu wel fatsoenlijk. De schroeven die dat stripje op zijn plek  houden waren echter helemaal los getrild... die kon ik er zo uitdraaien, is wel mooi makkelijk, maar het is denk ik niet helemaal de bedoeling. Er zit nu een zelf-borgende moer achter dus ik neem aan dat het probleem nu opgelost is (nog niet heel veel mee gereden nadien)... ik weet niet of meer mensen daar last van hebben, maar het is misschien wel even iets om in de gaten te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2012 15:13 #20 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Bevestiging RVS valbeugels
Ik heb ook veel gede gehad met mijn SWmotech beugels. Ze ginen er wel op maar met een heel ingewikkelde manier van stap voor stap boutjes aandraaien.

Toen moesten ze er weer eens af was ik er klaar mee. Heet gestookt waar ik ze kon verbuigen en waar het echt klote was heb ik ze doorgeslepen en weer aan elkaar gelast.
Vervolgens gingen ze er zó op! ;D

Voordeel van spanningsloos monteren is dat ze (veel minder) gaan resoneren/trillen. Dan heb je ook niet zo snel loslopende bouten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden