- Berichten: 3714
Ok nu zijn we weer ergens. Bedankt Ad ik had beter op moeten letten (RTFM). Nu voor een mooie 12,5 bar --180 PSI achter een magere 11 bar 160 PSI das dus net binnen de tolerantie maar het is een fors verschil. Volgens mij kan het dus prima een lekke pakking zijn die uitlaatgassen het systeem inperst in ieder geval moet de zaak open om de diagnose te kunnen stellen van wat er nu echt aan de hand is.
Nu zit ik te denken wanneer het blok er uitgaat kan ik misschien direct de klepseals vervangen dus die samen met de pakking bestellen. Dan rest nog de vraag zit er een rubberpakking op het kleppendeksel of iets anders? Rubber hoef je nl niet direct te vervangen. Dus wat zou ik moeten bestellen voor 1 cilinder? Ik denk dat ik de voorste maar laat voor wat ie is of kan ik beter daar ook klepseals ed vervangen? Ik zit al tegen genoeg kosten aan te kijken dus liever niet.... Input?
Alvast zeer bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hmmm, prijzen zo gauw niet bij de hand maar die klepseals zélf zijn de kosten niet. Ik denk dat de pakkingen (kop- en voetpakking) de grootste kostenpost zijn bij deze operatie. Kleppendeksels hebben idd een rubberen pakking, dus als die niet lekken hoef je ze niet te vervangen.
Enniewee, als het blok er tóch uit is zou ik gelijk beide cilinders doen. En ook even de kleppen checken en evt. opnieuw in (laten) slijpen.
Grtz,
René
een lekke koppakking gaat gepaard met veel witte rook en een penetrerende stank (koelvloeistof)
ik vind de afwijking nog te gering om te stellen dat je een lekke pakking zou hebben
een dergelijk lekkage zou ook je koelvloeistof niveau aan tasten (leeg expansie vat)
zoals gezegd... laat er eens een ander aan kijken ruiken mee rijden etc
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Lijkt me heel verstandig!Ik ga dus voor de "wanneer het niet stuk is blijf er dan af" methode.
Ik ben benieuwd, ik hoop maar dat je duidelijk iets kunt zien.Ik maak wel foto's voor geïnteresseerden.
En vandaag ook maar lid geworden vd club al is het alleen al om dit forum te steunen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik ben benieuwd, ik hoop maar dat je duidelijk iets kunt zien.
Het lijkt me beroerd als je straks de boel open hebt liggen en je geen duidelijk aanwijsbaar probleem tegenkomt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
met een beetje geluk donderdag slopen....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik ga dus voor de "wanneer het niet stuk is blijf er dan af" methode. De voorste cilinder heeft geen problemen dus blijft die dicht. Kost nl nog eens 42 euro om de seals te vervangen en te slijpen en dat heb ik eventueel nodig voor nieuwe zuigerveren en evt het honen van de cilinder.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ik heb het al zo vaak geroepen
een alp blok gaat het meest stuk door dat het olie niveau te laag is komen te staan
(ps heb er inmiddels al 7 exemplaren van liggen)
dom dommer domst.. anders kan ik er niets van melden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb het hele topic ff door zitten lezen, mmmmm wordt je niet echt vrolijk van.
Bij het zien van de foto's kreeg ik echter een flashback. In mijn vorige leven als trekkermonteur ben ik ook een keer zo'n zuiger tegen gekomen. Oorzaak was een verstuiver die tegen de cilinderwand aan pieste waardoor er op die plek gigantisch veel warmte ontstond en de zuiger deed smelten.
Kan het niet zo zijn dat door de lekkende benzine kraan (via de vacuumleiding) benzine langs de cilinderwand is gelopen en hetzelfde probleem als hierboven heeft gecreerd?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb het hele topic ff door zitten lezen, mmmmm wordt je niet echt vrolijk van.
Bij het zien van de foto's kreeg ik echter een flashback. In mijn vorige leven als trekkermonteur ben ik ook een keer zo'n zuiger tegen gekomen. Oorzaak was een verstuiver die tegen de cilinderwand aan pieste waardoor er op die plek gigantisch veel warmte ontstond en de zuiger deed smelten.
Kan het niet zo zijn dat door de lekkende benzine kraan (via de vacuumleiding) benzine langs de cilinderwand is gelopen en hetzelfde probleem als hierboven heeft gecreerd?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
dit heet cylinder faulding en heeft meer te maken met het mengsel zelf (te rijk ) waardoor de smeerfilm doorbroken wordt en er dus geen smering plaats vind tussen de te smeren delen van met name de cylinder en zuigerIk heb gelezen dat een teveel aan benzine idd de oliefilm op de cilinderwand kan aantasten. Het blijft gek dat de pistonpen niet blauw is en de boel daar gesmolten is (hopelijk heeft ad nog een antwoord of dit een bekend smeltpatroon is). De pen kreeg dus olie. De wangen zijn maar een beetje geschuurd en teveel benzine geeft idd volgens het pdf-je wat ik vond oververhitting onder de zuigerveren dus het zou kunnen. In ieder geval weet ik meer wanneer de voorste cilinder opengaat maar dat zal nog ff duren. De zomer is voor rijden en de winter voor sleutelen! Ik hoop dat ik dan mijn oude blok weer in ere kan herstellen en dan met weer strak sluitende kleppen en alles binnen de tolerantie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
dit heet cylinder faulding en heeft meer te maken met het mengsel zelf (te rijk ) waardoor de smeerfilm doorbroken wordt en er dus geen smering plaats vind tussen de te smeren delen van met name de cylinder en zuiger
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.