Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST

25 apr 2009 08:56 - 09 juni 2009 23:21 #1 door Richie
Hoi allemaal, Gisteravond viel opeens mijn vermogen weg op de snelweg. Motor bleef 5k toeren draaien maar liep terug naar max 80km/uur. Benzinekraan op reserve gezet maar dit was het niet blijkbaar. Afslag genomen, gestopt, motor start nog wel en maakt in z'n vrij wel meer dan 5k toeren maar bij het wegrijden voel je dat ie niet lekker trekt. Kon met rustig rijden nog wel thuis komen.

Timy erbij gehaald, die vreest dat het de CDI is waarvan ik er maar 1 van blijk te hebben toen ik vanochtend onder het zadel keek. Bij het starten vanochtend hoorde we wel dat het blok erg onregelmatig draait (af en toe een stotter).

Ik bel straks Ad wel even voor advies maar ik wil hierbij toch even vragen of jullie nog een idee hebben van wat het zou kunnen zijn. Aangezien ik maar 1 CDI heb kan ik ze niet ff omwisselen om te testen. Ik zal ook wel even motorzaken opbellen om te vragen of ik er 1 kan testen maar Timy twijfelt of ze deze wel op voorraad hebben. Als er iemand in de buurt woont die even een CDI te leen heeft of een ander idee zou dit geweldig zijn want ik heb morgen BAT!

Ik moet vandaag normaal werken maar probeer vrij te regelen. Als iemand nog een dergelijke CDI heeft liggen zou ik deze graag willen proberen!

img12.imageshack.us/my.php?image=dsc00008sdf.jpg
img25.imageshack.us/my.php?image=dsc00009oap.jpg




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2009 09:57 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Phoeh...., zou in eerste instantie ook denken aan de CDI.
Maar ik zou ook nog even naar choke plunjes e.d. kijken. (is een long-shot, maar just 2 be sure)

Verder is je BAT al veilig gesteld. Mocht het niet lukken, dan doen we het voorstel van Tim wel.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2009 16:24 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Goed.....Richard en ik hebben de chokeplunjes eruit gehaald. 1 ervan was wel vies en de andere keurig. Hierna alles weer gemonteerd en helaas blijft het probleem.

Als je heeeel rustig gas geeft wil de motor wel in de toeren lopen. Stationair kan je ook flink gassen maar zodra je gewoon weg wilt rijden lijkt het alsof de motor verzuipt. En is er geen land mee te bezeilen.

We hopen a.s. woensdag de carb's eraf te trekken maar heeft iemand nog tips en tops om dan naar te kijken, behalve het schoonmaken? Mogelijk nog andere dingen waar we dan makkelijk bij kunnen etcetcetc....

Hieronder nog even een fotootje van één van de plunjes (de vieze) is het mogelijk deze te kopen zodat er weer een keurige in zit?
Bijlage:

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2009 21:54 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Nou zo vies vind ik hem niet. Even met Scotch bright schoon maken en oppoetsen met rvs/chroom etc poets en hup d'r weer in. Plunjer zijn zover ik weet niet los te koop. Zitten als setje bij nieuwe chokekabels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2009 23:11 #5 door Bas
Beantwoord door Bas in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Heb ik met de alp van Inge ook een keer gehad, bleek het luchtfilter (redelijk nieuw maar niet origineel Honda) dicht "geslagen" te zijn. Nieuw filter en rijden maar weer.

"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2009 00:03 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST

Nou zo vies vind ik hem niet. Even met Scotch bright schoon maken en oppoetsen met rvs/chroom etc poets en hup d'r weer in. Plunjer zijn zover ik weet niet los te koop. Zitten als setje bij nieuwe chokekabels.


Dit is de opgepoetste versie  ;D Voor het poetsen was het echt een gruwel voor met roest en aanslag.

We hebben de luchtfilter ook bekeken, en ontdekt dat deze ipv rood nu zwart is. Deze wordt dus ook vervangen. Ik hoop dat het dan net zo makkelijk opgelost is als bij jou Bas!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2009 16:21 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
update:

Vandaag het luchtfilter vervangen en de complete carburateur gedemonteerd en schoongemaakt.
Hierna alles weer gemonteerd en helaas geen enkel schil.  >:(

Het rare is dat:
- stationair draaien doet ie perfect.
- vol gas tijdens in zijn neutraal ook perfect.
- zodra je begint te rijden lijkt de motor zich te verslikken (snelheid of versnelling haalt niets uit) rustig gas geven brengt je tot max 80 maar meer als 4500-5000toeren wil de motor niet rijden.
- ook bij een vaste snelheid rijden hikt de motor een soort.
- er zijn geen rare tikjes/rammeltjes etc

dat is even alles wat ik nu kan opnoemen misschien dat Richie nog iets kan aanvullen.

Wel is onze vraag: Wie o wie kan even zijn/haar CDI lenen het is maar voor 100meter want dan merk je het al!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2009 23:03 #8 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Ik heb een alp van 94, maar ik ga t/m zondag weg. Maandag ben ik er weer en dan mag je ze van mij ff lenen, als je hierheen durft te rijden...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 18:02 #9 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Bedankt voor het aanbod maar als ik het zo lees heb je nog net het model dat met 2 CDI's rijdt.
Ik heb een enkele versie en dus zal de aansluiting niet passen.

Wel erg bedankt voor het voorstellen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2009 22:04 #10 door Romke
Beantwoord door Romke in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Wanneer zijjn je bougies voor het laatst vervangen ?
Kan het ook zijn dat je niet genoeg vonk hebt en daardoor de brandstof niet kwijt kan?
Bij mij hebben de bougies al vaker voor problemen gezorgd.

Succes met het sleutelen.

Als je niet weet waar je bent, kan je ook niet verdwalen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2009 13:11 #11 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Tja, misschien een 'longshot', want ik kan mijn gedachtengang eigenlijk niet stroken met het feit dat het nu plotseling op treedt...

maar check eens de koppelings handel, aangrijppunt e.d. mogelijk ook versleten koppelingsplaten ??

CDI verdenk ik niet, want toeren maken doet ie wel.

Ben benieuwd...., blijft lastig om op verre afstand te beoordelen. (En zelfs dichtbij zal het lastig zijn)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2009 13:14 #12 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST

Bedankt voor het aanbod maar als ik het zo lees heb je nog net het model dat met 2 CDI's rijdt.
Ik heb een enkele versie en dus zal de aansluiting niet passen.

Wel erg bedankt voor het voorstellen!


Klopt, heb 2 CDI's...


Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2009 21:09 #13 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Even brainstormen:

We hebben zojuist alle bougies vervangen. Helaas zonder resultaat want de klachten blijven hetzelfde. >:(

Wel is ons opgevallen dat de bougies (ook de nieuwe na een stukje rijden) PIKzwart zijn.
Dus ik denk:
- 1. teveel brandstoftoevoer, aka carborateur weer uitelkaar en nog eens sproeiers etc checken.
- 2. Bougies vonken te zwak dus brandstof blijft achter en brand alles zwart, oplossing: bobine vervangen/testen.

Puntje 1 ga ik iig doen. Maar heeft iemand een idee hoe ik bobines kan testen? Of heeft iemand in onze omgeving mss nog een bobine reserve liggen? Deze vervang je namelijk niet even 1,2,3 dus zo'n ding moet echt over zijn.

Wat kan ik nog meer checken als de bougies zwart eruit komen....

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 13:19 #14 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Je kan het beste even wat afspreken met Ad, die gaat door totdat ie het gevonden heeft. IIG ga je rijdend weer naar huis :)

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 18:38 #15 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Het is wat moeilijk bij Ad te komen nu en het zelf repareren is ook leuk  ;)
Heb uiteraard wel met Ad contact erover maar ook hij heeft geen idee.

We zoeken gewoon door. Het zal uiteindelijk wel één of andere lullig klein dingetje zijn  ;D

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 20:56 #16 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Als we over lullige kleinigheden praten....

1 van de gashendel kabels kaput ?  (Alhoewel je bij het de/monteren van de carbs dan wel wat gemerkt zou hebben)  Verklaart mogelijk ook zwarte bougies........

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 21:32 #17 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
nope helaas ook niet die lulligheid  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2009 22:05 #18 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Neem even contact op met Ben vd Laan in Hendrik Ido Ambacht. Hij heeft denk ik wel bobines liggen zodat je dat ook kunt proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 15:38 #19 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Hij rijdt weer!!!! Het bleek een vuil (geen -tje) te zijn in de sproeier. Hij kan dus weer volgas vooruit maarrrrrr, helaas een maar.....

Als je nu met constant gas rijd dan hikt de motor een soort. Alsof hij niet voldoende brandstof/lucht krijgt.
We hebben de pilotscrew (luchtstelschroef denk ik in het NL) op 1,75 uitgedraait zoals Haynes aangeeft maar hij blijft hikken. Iemand nog enig idee hoe ik deze goed op elkaar krijg afgestemd?
Ik draai nu elke keer de één een X-aantal keer om en dan de andere kant precies hetzelfde X-aantal.
Het leek alsof de motor bij 2,5x beter liep maar dat is 0,75slag teveel. Kan dit kwaad?

Of is het iets anders waardoor de motor niet lekker constante snelheden rijdt. Volgas wegrijden is weer 100% dus het zit hem niet daarin. Mogelijk carb's synchroniseren?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2009 17:08 #20 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Vermogen valt weg boven 4k toeren, OPGELOST
Hoi Tim/Richard, allereerst gefeliciflapstaart dat het gevonden is.

Vervolg probleempje weet ik zo ook niet. Check eens of de luchtfilerer behuizing wel goed sluitend op de carbs zit. (Valse lucht misschien)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden