- Berichten: 31
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Volgens mij eerst checken of de ventilator werkt.
1 haal de rechter zijkap er af
2 de sensor/bimetaal zit onder de fan in de radiateur (rond ding met 2 draadjes)
3 Trek de draadjes los
4 Moto op contact en/of starten (probeer evt beide om alles uit te sluiten)
5 Houdt de losgetrokken stekkertjes tegen elkaar
Draait de fan? Dan is het elektrische deel ok en laat je de brommer lopen om te checken of de radiateur wel warm wordt maar volgens mij zit de circulatie wel goed want anders zou de zaak niet genoeg gekoeld worden door de rijwind (zoals je in de openingspost zei)
Dus draait de fan en wordt alles netjes warm (radiateurs en slangen) tap dan de koelvloeistof maar af en draai de sensor er uit. Misschien is schoonmaken een oplossing en anders een nieuwe sensor (misschien past die van een bepaald merk auto kweetnie maar het kan)
Draait de fan niet? Dan volg je de kabels van en naar de sensor/fan om te controleren op breuken of je doet eerst een shortcut naar de massa (zit ergens tussen frame/radiateur geloof ik)
Succes,
Lennert
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Er zit maar 1 draadje aan de sensor zie foto.
Even een hele domme vraag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nieuwsgierig naar low-budget aanpak.
Ventilator over contact schakelen; zit daar nadelen aan, anders dat dat ding dan altijd draait?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Las op adv forum dat meer mensen dit doen voor de zwaardere langzame offroad stukken kun je de fan aanzetten op stukken waar je niet genoeg snelheid maakt voor de rijwind koeling. Ik ga kijken of ik dat kan prutsen, is een fijne backup en lekker op die lastige stukjes singletrack van de MSEh, je zou die massa draad gewoon kunnen schakelen. Knopje op het stuur of in de kuip, moet je het alleen wel in de gaten houden...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.