- Berichten: 608
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Heb even 2 bougies eruit gehaald.
zie foto.
links is cilinder achter en rechts is voor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Haha ja zover was ik ook ja.Dat knallen duid op onverbrande benzine in de uitlaat :-\
Wat je uit dat kleurverschil van die bougies moet halen weet ik niet, maar daar komt vast een reactie op
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wacht nog ff meer reacties af maar ik denk dat de carbs toch beter kunnen. Voorste cil is volgens mij aan de witte kant en zou ik liever iets donkerder/bruiner zien. De achterste is te zwart maar niet vreselijk schokkend.
Voordat je echt wat aan de bougies kan zien moet je een goeie referentie van hoe de motor nu loopt. hebben. Ofwel ga met nieuwe bougies rijden of maak ze een beetje schoon.
De achterste cilinder schijnt vanuit de fabriek rijker te lopen dan de voorste omdat de achterste het warmst wordt, xtra benzine werkt koelend. Verschil hoort er dus wel een beetje te zijn.
Knallen kan allerlei oorzaken hebben, zowel een arm als rijk mengsel. Hierop doorbordurend (speculatie) kan het zijn dat de voorste cil een beetje arm loopt en dat het normale ploffen bij gas dicht erger wordt. Bij gas dicht krijg je volgens mij geplof door een arm mengsel.
Anyway wacht op de rest vd geleerden!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Sorry voor mijn verwarring in de bougies. Synchroniseren zou een hoop uit kunnen maken maar garanties zijn er niet.Dat verschoven membraam was van de achterste cilinder.
Maar haal ik het juiste mengsel met alleen de carbs te synchroniseren?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ehhhhh, bij synchen meet je toch alleen maar het vacuüm, dus lucht, toch geen brandstof Lennert? :-\
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Um jaaa maarrrr dus... Wanneer ik het allemaal goed begrepen heb trekt het vacuum de gasnaald omhoog en dus heeft sync invloed op het mengsel bij gasgeven. Minder vacuum op 1 carb geeft een armer mengsel omdat de gasnaald niet ver genoeg omhoog gezogen wordt. Dit is ook wat ik begrijp als ik bromz verhaal lees. Wanneer de carbs niet sync zijn loopt de ene armer de ander rijker en dat is wat we zien. Natuurlijk is de verstandige methode alles netjes af te stellen en niet alleen synchroniseren.
Dus misschien roep ik iets dubbel of heb ik het fout. Indat geval edit ik ook ff mijn vorige post for future reference
Zooooo wat weer een lees en leer voer.
Dat maak ik er ook uit op len.
En brom, het membraam zit nou zeker weten goed in de passing.
Hij is namelijk nog nieuw dus lekker soepel.
Morgen komt een maat van mij hier met meters zodat we de carbs kunnen synchroniseren.
Dus word vervolgt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Naalden hebben geen invloed op sync (...) maar sync wel invloed op mengsel [de naalden]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.