xl600 houd in.

05 mrt 2015 17:40 #1 door eerde jan
xl600 houd in. werd gestart door eerde jan
Ik heb vandaag de nieuwe membramen terug gekregen en weer geplaatst.
Maar als ik nou snel accelereer dan houd hij in, met name als ik overschakel.
Ook heb ik de originele uitlaat terug geplaats omdat ik de laser onder
mijn andere wou hebben.
Zou het kunnen dat mijn carbs nu gewoon even gesynchroniseerd
moeten worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 17:51 #2 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic xl600 houd in.
Zitten de originele sproeiers er in?

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 18:44 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic xl600 houd in.

Zou het kunnen dat mijn carbs nu gewoon even gesynchroniseerd
moeten worden?


Heeft weinig met inhouden te maken/
Ik zou de aanvoer rubbers eens goed nakijken.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 19:28 #4 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Voor zover ik weet zitten de originele sproeiers erin.
Maar ik zal dan morgen even naar de inlaat rubbers kijken
en er wat remreiniger bij langs spuiten.
Maar waarom zou hij dan alleen inhouden bij accelereren(wat een stom woord :)))?
Of die mooie scottoiler die ik van jou overgenomen heb is niet goed Marien. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 21:20 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic xl600 houd in.
Als je net die scotoiler gemonteerd hebt, kan het nog wel even een vacuum probleempje zijn.....

En even voor de duidelijkheid.., je toerental gaat niet omhoog als je snel wil accelereren ? (Anders zijn het je koppelingsplaten)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 21:30 #6 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Nee toerental gaat niet omhoog, het is vooral op het moment dat ik overschakel.
Dus gas dicht koppeling in en over schakelen koppeling los en gas. En
dan smoort (twijfeld) hij even.
En die scottoiler heb ik met opzet nieuwe slangen aan gezet.
Maar het zou kunnen natuurlijk.
Ik zal eerst de inlaat rubbers controleren morgen. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 21:38 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic xl600 houd in.

accelereren(wat een stom woord :)))?


Optrekken, dat kan ook.

Maar als je dat woord naast optellen of aftrekken legt, is dat ook een gek woord  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 16:48 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic xl600 houd in.
Mocht de scotoiler niet goed zijn, gewoon geld terug.
Geen probleem. Ik heb hem ook niet uitgeprobeerd. Maar aan de ketting en de smurrie in het kapje moet hij wel gewerkt hebben.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 17:45 #9 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Haha was maar een grapje Marien.
Maar heb vanmiddag de busjes die tussen de originele slangenklemmen
zitten verwijderd, zodat ik ze verder aan kon draaien en de rubbers dus
strakker kwamen te zitten.
En ik heb er remreiniger omheen gespoten maar de motor
schiet niet omhoog in toeren of wat dan ook.
Maar hij doet het nog steeds. :(
Nog meer opties?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 18:02 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic xl600 houd in.
Twijfel over een probleem met cdi en eventueel toch een sproeier.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 18:07 #11 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Cdi geloof ik niet, sproeier zou kunnen natuurlijk.
Dat ik er een vuiltje in heb gespoten met schoonmaken :-\.
Maar het moment dat hij twijfeld komt hij wel overheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 18:27 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic xl600 houd in.
Ik zou toch de nieuwe membranen nog effe checken eerde jan. Dat is het laatste wat je veranderd hebt, dus daar zou ik als eerste zoeken. Of er niet tóch weer een lek zit en/of verkeerd gemonteerd. Is best effe pielen natuurlijk als het dekseltje er op moet  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 23:44 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic xl600 houd in.
in het deksel zit een gleufje als compensatie voor de onderdruk

deze hoort op het gaatje op de body te zitten

misschien  net niet goed gezien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 08:39 #14 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Volgens mij zit het allemaal goed in elkaar maar ja een mens maakt fouten.
Dus ik zal vanmiddag of vanavond even de dekseltjes er weer afhalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 19:39 #15 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Ad ik vind het niet leuk om te zeggen :) maar je had gelijk.
Het membraam zat inderdaad op dat compensatie gaatje.
Maar ik weet nou ook dat het membraam vanaf de eerste dag dat ik de alp heb lek ik.
Hij heeft nog nooit zo goed willen starten op de choke, voorheen moest ik hem aldoor
zelf aan de praat houden op de choke maar nou loopt hij mooi op een hoger toerental.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 20:48 #16 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic xl600 houd in.
Mooi dat t opgelost is en de motor weer lekker loopt  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 23:53 #17 door kees
Beantwoord door kees in topic xl600 houd in.
Dat membraan zit sowieso niet netjes in de passing. Hij lijkt ook een scheurtje naast het gaatje te hebben?

Eerde, jij hebt toch de membranen laten vervangen..?  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 11:11 #18 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Het klopt dat hij niet mooi in de passing zit.
Daarom liep hij ook niet goed, maar dat is nou dus opgelost.
En ja het zijn nieuwe membramen, er zit geen scheurtje in.
Dat komt omdat hij er niet goed inzat en het deksel er wel op heeft gezeten. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 11:41 #19 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic xl600 houd in.
Zo zie je maar. Altijd heel goed kijken als je iets in elkaar zet. Gelukkig heb je de oorzaak.

Heb zelf een keer dagen gelazer gehad met een GS 1000, omdat er ook rubbertje ergens in de carburateurs niet goed zat.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 16:04 #20 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic xl600 houd in.
Dat was nog moeilijker te vinden dus. Haha.
Maar heb vandaag een dikke 150km gereden en het is nog niet helemaal zoals het hoort.
Ten eerste knalt hij soms enorm uit de uitlaat als ik hem laat zakken in toeren bij gas los, schrok me wezenloos toen hij dat deed voor een vol terras in norg.
En als ik snel optrek en overschakel en weer gas geef dan valt hij even weg en dat voelt en hoort
heel vreemd.
Dus daar moet ik nog even mee aan de gang.
Maar voor de rest loopt hij mooier dan voorheen en is hij veel pittiger geworden. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden