- Berichten: 573
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik rij nu sedert 2010 een Transalp600 en maak er jaarlijks grote reizen mee. Ik rij ook met een 1200GS (maar nu heel wat minder).
Die Transalp is als reispartner minstens evenwaardig aan mijn zo veel duurdere GS, en bovendien veel betrouwbaarder buiten ons kleine West-Europa.
Wat mij opvalt dat ik bij het nemen van bochten het stuur toch stevig moet vasthouden (tegenstuur geven). Dat is altijd in zekere mate 'spannend'. Bij de GS heb ik dat gevoel nooit. Die stuurt met twee vingers, zelfs in korte bochten.
Bij het lossen van het stuur op de rechte lijn kan het voorwiel beginnen zwabberen (zoals de BMW's van 40 jaar terug die daarvoor een stuurdemper gemonteerd kregen)
De wegligging is prima; ook op slechte wegen; ik heb nog nooit geschoven. Ik voel ook geen knikje dat wijst op een versleten balhoofdlager. De banden hebben de juiste druk en zijn recent en in goede staat. Ik heb hetzelfde gevoel beladen of onbeladen.
Hebben jullie ook dat gevoel?
Het ligt mogelijk aan mijn rijstijl. Heeft iemand tips ivm andere stuurtechnieken die beter geschikt zijn voor de Transalp?
Bedankt,
Alain
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat zwabberen doet mijn Varadero ook, na de aanschaf van nieuwe banden, Bridgestones Adventure. De voorband is al twee keer uitgebalanceerd. De eerste keer moest er heel veel lood op, daarna opnieuw uitgebalanceerd en toen veel minder. Met name als ik boven de 120 km rijdt (snelweg), lijkt het toe te nemen. Nu het zo waait zou het turbulentie kunnen zijn. Afgelopen zomer is er een ander kuipruitje op gezet ivm schade. Zonder topkoffer rijden maakt geen verschil. Vorige banden waren Anakees 3. Wellicht heb ik een verkeerde keus gemaakt met de aanschaf van de banden. Voorstel was ook om de voorvering aan te passen, waardoor je wel comfort verliest, maar het zou kunnen helpen. Wat balhoofd betreft, heb ik geen speling kunnen ontdekken. Dit is best een lastig probleem als je dagelijks op die fiets rijdt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bedankt voor de bandentip AJRvH, ik zat aan die bridgestones adventure te denken voor komende zomer, maar als ik jou verhaal zo lees moet ik dat nog eens overwegen, ik rij nu weer met de metzeler tourance, afgelopen zomer met TKC 70 gereden, maar die sleet vreemd weg en de vellen hingen er aan in spanje, niet zo opgewassen tegen de warmte daar,en een beetje vaag gevoel bij snel bochten werk, aan de andere kant gaf die band wel vertrouwen op gravel wegen. als ik jou was zou ik er eens een setje andere vork veren in zetten en de vork olie verversen, want dat wordt ook nog al eens vergeten.... je verliest juist geen comfort maar wint comfort. Je kunt geen speling in je balhoofd ontdekken, maar voel je ook geen zwaar punt? je stuur moet echt soepel van links naar rechts kunnen bewegen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Achterdemper?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Die pak ik even niet
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Topic gaat toch over een Transalp en niet over een Varadero.
Beide hebben totaal andere stuur en rij eigenschappen.
Ook hier dus appels en peren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
je motor lijkt me van 2003/2004 , ik weet niet of je een onderhouds historie hebt en of je weet of de vorkolie wel eens is vervangen? maar na 11 jaar is dat wel eens nodig hoor, en geen dure of moeilijke ingreep. kan zijn dat de Bridgestone er net wat gevoeliger voor is dan de anakee. Ik lees over die Bridgestone toch ook veel goeie verhalen, ook op bijvoorbeeld een honda crosstourer, ook zo een loei zwaar ding
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.