Jullie ervaring gevraagd omtrent stuureigenschappen Transalp600

08 dec 2015 13:23 #21 door len_tour
Ik zou de banden niet snel de schuld geven. 
De rubbers die de trillingen moeten dempen zorgen soms voor een vaag gevoel in het stuur. Ik heb het stuur ietwat gefixeerd met ringen tussen de stuurstroppen en de kroonplaat. Toen ik dat aangepakt had stuurde de boel een stuk strakker. Helaas zijn de rubbers niet te vervangen.
Misschien ben ik een hork maar met noppen of Heidenau K60, lage of normale (rond de 2 bar) bandenspanning en met een tikje in het balhoofd gaat de boel niet zwabberen. Alleen met extreme noppen op de snelweg moet ik wat kracht zetten om spoor te houden.

De vering is wel aangepast, dat dan weer wel...

Succes!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2015 16:31 #22 door alain
Het vage gevoel door de dempingsrubbers van het stuur heb ik reeds jaren terug opgelost door het stuur door middel van ringetjes vast te zetten. Ik ervaar zo goed als geen storende trillingen, en het sturen gaat messcherp; ondanks het zwoegen.

Mijn vraag ging enerzijds over de kracht die je op het stuur moet zetten bij het nemen van een scherpe bocht. Hiervoor ga ik eens afspreken met Ad (dat is toch Waffie uit Sprundel?).

Anderzijds is er het zwabberen van het stuur, waarvan ik vermoed dat Oldtimer er reeds een correcte uitleg over gegeven heeft.

De motor is ongevalsvrij, de voorvorkolie is twee jaar terug ververst, kortom, tot nu toe een probleemloze motor.

Dus: ik ga wat gemoedsrust zoeken in bij Ad? in Sprundel.

Jullie horen er nog van.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 18:20 - 19 dec 2015 20:11 #23 door alain
Zonet thuisgekomen na een miezerige rit naar Sprundel in Noord-Brabant, een bezoek aan de werkplaats van Ad Mies, en dan een zonnige terugrit naar huis.

Ad heeft het balhoofdlager vervangen. Een wereld van verschil tussen vroeger en nu, en bijna geen verschil meer tussen de Transappel en de peer (GS).

Het was wel even wennen, dat moeiteloos sturen !
Het bochtenwerk vergt geen kracht meer, en het stuur gaat niet meer trillen en beven wanneer ik het even los laat.

Ben benieuwd wat dit volgend jaar zal geven als ik met volgeladen koffers op reis ga.

Alain



XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2015 22:50 #24 door Arjen
Goed om te horen Alain, zo ga er véél meer plezier aan beleven... en het was ongetwijfeld gezellig in Sprundel :) :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2015 19:40 #25 door alain
Gezellig bij Ad?

Zeker! En leerrijk ! Ik heb me geen moment verveeld. De kraaknette werkplaats stond vol Transalpjes, waarvan 1 dezelfde als de mijne.


XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2016 22:28 #26 door alain
Zoals beloofd mijn ervaringen na het plaatsen van een nieuw balhoofdlager door Ad.

Ik heb er nu tweeduizend kilometer opzitten (van thuis tot Minsk). Een zeer gevarieerd parcours.

De Transalp gedraagt zich voorbeeldig in alle omstandigheden, ook aan hogere snelheid.

Mijn reisgenoten rijden op een 1200GS en een 800GS. Behalve op de autoweg kan ik hen vlot volgen.

De Tranzwalp is nu een echte Transalp geworden.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2016 10:50 #27 door Arjen
Goed om te horen!! Minsk lijkt me een mooie bestemming om een balhoofdlager uit te testen ;)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2016 20:48 #28 door alain
Minsk is uiteindelijk Kazan geworden, en de tweeduizend zijn opgelopen naar negenduizend probleemloze kilometers.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden