- Berichten: 807
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Had ik al gecontroleerd heb er ook een nieuw slangetje opgezet.http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=12964.msg134056#msg134056
Zou maar eens naar de benzinekraan kijken, is vaak een probleem gever.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hij rijdt in zijn eerste versnelling als een speer weg om dan vervolgens in te houden bij de 5k toeren. In zijn 1 dus al! Doorschakelen naar 2 pakt ie in het eerste stuk ook goed op maar ook weer rond de 5k houd het op. 3, 4 en 5 versnelling idem.Hoi,
Kan natuurlijk vele oorzaken hebben. Als je in zn vrij wel toeren kan maken en hij in zn eerdte versnelling wel goed wegrijd is mijn eerste vraag of alles wel los zit, zoals de remmen, wielen etc. Maar daar heb je vast al naar gekeken.
Zijn de membranen in je carb goed? Daar heb je ook vooral bij belasting last van. Ik heb dat een keer gehad bij een FZ 750. Zelfde klachten.
Ben benieuwd of de Alp specialisten hier nog tips voor je hebben
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Had ik al gecheckt.Zou niet iets heel eenvoudigs kunnen zijn als het vacuum slangetje ??? ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bij allebei de cabs? zou wel toeval zijn. :-\Hoofdsproeier(s) verstopt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zou bij de ene Cab kunnen maar die er nu opzit komt van mijn andere alp dus zou het goed moeten doen.Zit aan de zijkant van de carb, beide zijden, een klepje (2 schroefjes) met daarachter een rubbertje (metaal in het midden) en een veertje. Als dat verkeerd om zit heb je dezelfde klachten weet ik uit ervaring. Nu weet ik alleen niet uit mijn hoofd of het veertje aan de buitenzijde of binnenzijde moet (dacht buiten..)
Edit: Foto gevonden en toegevoegd. Veertje moet aan de buitenzijde
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
hier wordt uitgelegd hoe een CV cabrs werkt www.motorcycleproject.com/text/how_cv_carbs_work_v3.swfHoe word het vacuüm bewerkstelligt dan? er zit op de carburateurs toch geen vacuüm slangetje?
de enige slangetjes zijn de overloop/ontluchting slangetjes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zit aan de zijkant van de carb, beide zijden, een klepje (2 schroefjes) met daarachter een rubbertje (metaal in het midden) en een veertje. Als dat verkeerd om zit heb je dezelfde klachten weet ik uit ervaring. Nu weet ik alleen niet uit mijn hoofd of het veertje aan de buitenzijde of binnenzijde moet (dacht buiten..)
Edit: Foto gevonden en toegevoegd. Veertje moet aan de buitenzijde
Mooie uitleg Jeroen!
Maarehm, het is geen vacuum.
De definitie van vacuum (in de context van verbrandingsmotoren) is een plek waar zich geen lucht(druk) bevindt. Als je de slides van Jeroen goed leest, zie je dat de werking van de carb berust op verschil van luchtdruk in de carb en buitenlucht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.