Dank je. Ik boog ook wel op enige ervaring in deze, al moet ik me wel weer steeds opnieuw inlezen.
Ik heb ze allemaal al weigerend gehad. Ik zat es op de route naar Tarifa, zuid-Spanje. Da's best een end. Ik kan prima leven met verveling en doelloze gedachten in mijn helm, maar de pijn in de kont valt niet mee te leven. Op die hele lange ritten ga ik steeds vaker verzitten. Linkerbil, rechterbil. Been strekken op de valbeugel. Daarna andere been. Op de tank liggen met de voeten op de passagierssteps. Vanalles.
Dus ik rij daar, op de Auto route in La Douce France, Brrrrrrrmmmmmm in volle vaart motor uit. Dus ik ga rechtop zitten om naar de vluchtsrook te gaan en Huuuuuuup daar deed-ie het weer. Geschrokken reed ik nog een eind door om te kijken of het terugkeerde, maar gelukkig, nee.
Dus, de verveling en de pijn in de kont namen weer de gedachten in dus hangen op de tank en voetjes op de passagierssteps. En ineens wééér!! Dat ging door de dag heen een aantal keer zo, tot ik het zat was en bij een pompstation een onderzoek startte.
Wat bleek na veel vijfen en zessen nu, die zijstandaardschakelaar was gaar, maar deed het nét nog. Als ik dan op de tank ging liggen met de voeten op de passagierssteps EN ik tikte met mijn laars het uiteinde van de standaard aan als ik es de linkervoet bewoog, dan schee die ermee uit. Simpelweg de draadjes in die stekker aan elkaar doorverbinden liet de schakelaar achterwege (continue min van gemaakt).
En zo heb ik de koppelings- en neutraalschakelaar ook es gehad. Ergens