transalp start niet

03 apr 2016 11:56 #21 door downunder
Beantwoord door downunder in topic transalp start niet
Goede info Brom over de werking van de startonderbrekers en de dodemansknop. Vroeg me al af hoe die in detail werkten :).
Volgens mij zijn er nu genoeg suggesties om te controleren. Ik lees nog even mee, erg benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2016 12:13 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic transalp start niet
Dank je. Ik boog ook wel op enige ervaring in deze, al moet ik me wel weer steeds opnieuw inlezen.

Ik heb ze allemaal al weigerend gehad. Ik zat es op de route naar Tarifa, zuid-Spanje. Da's best een end. Ik kan prima leven met verveling en doelloze gedachten in mijn helm, maar de pijn in de kont valt niet mee te leven. Op die hele lange ritten ga ik steeds vaker verzitten. Linkerbil, rechterbil. Been strekken op de valbeugel. Daarna andere been. Op de tank liggen met de voeten op de passagierssteps. Vanalles.

Dus ik rij daar, op de Auto route in La Douce France, Brrrrrrrmmmmmm in volle vaart motor uit. Dus ik ga rechtop zitten om naar de vluchtsrook te gaan en Huuuuuuup daar deed-ie het weer. Geschrokken reed ik nog een eind door om te kijken of het terugkeerde, maar gelukkig, nee.

Dus, de verveling en de pijn in de kont namen weer de gedachten in dus hangen op de tank en voetjes op de passagierssteps. En ineens wééér!! Dat ging door de dag heen een aantal keer zo, tot ik het zat was en bij een pompstation een onderzoek startte.

Wat bleek na veel vijfen en zessen nu, die zijstandaardschakelaar was gaar, maar deed het nét nog. Als ik dan op de tank ging liggen met de voeten op de passagierssteps EN ik tikte met mijn laars het uiteinde van de standaard aan als ik es de linkervoet bewoog, dan schee die ermee uit. Simpelweg de draadjes in die stekker aan elkaar doorverbinden liet de schakelaar achterwege (continue min van gemaakt).

En zo heb ik de koppelings- en neutraalschakelaar ook es gehad. Ergens  :)

03 apr 2016 12:19 #23 door downunder
Beantwoord door downunder in topic transalp start niet
Leuk verhaal en inderdaad erg lastig dat soort dingen te vinden. Zeker als het af en toe gebeurt wordt je helemaal gek van :)

03 apr 2016 14:09 #24 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic transalp start niet
Ik heb tijdje geleden ongeveer hetzelfde gehad. Kon nog wel starten met overbruggen, maar niet gewoon. Na wat heen en weer discussie hier op het forum bleek het de hoofdzekering te zijn. Zoals Rob ook al aangaf. Contact zat niet lekker.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

03 apr 2016 14:50 #25 door Enno
Beantwoord door Enno in topic transalp start niet
Hoi mannen bedankt voor alle knowhow die jullie hier posten heb alle micro switchen na gelopen en gecheckt deze zijn voor alsnog allemaal in orde, uiteindelijk ga ik er nu van uit dat ind mijn startrelais keduck is, er is nl stroom tot en met het startrelais hier gebeurt niets op het moment dat ik de startknop bedien.

03 apr 2016 18:59 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic transalp start niet
Ja sorrie, Enno, we waren inderdaad een beetje aan het ontsporen  ;D

Wat je nog kunt doen is met een multimeter de plusstekker op het relais aan massa meten als je met contact aan, de startknop indrukt. Dan weet je zeker of je plus en min tot op het relais hebt.

Vroeger hadden we dat ook wel es met de oto. Als je er dan met een end ijzer op mepte deed-ie het weer even.

Nee, serieus!  :)

03 apr 2016 22:09 #27 door RonQ48
Beantwoord door RonQ48 in topic transalp start niet
Benzine ? Ja je weet maar nooit.

Groetjes uit het zuiden des lands !!!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden