- Berichten: 159
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik zou de luchtfilter en de carb rubbers even nakijken.
Er zijn meerdere oorzaken te noemen, maar zitten in het brandstof of in het lucht circuit.
Ook choke plunjers die niet helemaal terug komen kunnen dit veroorzaken.
Bij een open uitlaat heb je daar minder last van.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Met deo moet 't volgens mij ook wel lukken.
Het kan prima dat de carb anders is afgesteld of andere sproeiers heeft ivm die eedere open uitlaat.
In dat geval staat hij w.s. te rijk, ook gezien het gedrag bij gas geven.
Probeer eens een (kort) stukje zonder luchtfilter, of dat uitmaakt. Klein stukje kan geen kwaad. Hij ademt dan makkelijker.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..er zit een K&N filter in
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja je kunt aan carbs vanalles veranderen. Maar jij weet niet of zoiets ooit is gebeurd. De standaard aantal slagen open staan in je wph. Maar, dit is een afstelling waarmee de motor altijd zal lopen, maar daarna altijd een fijnafstelling behoeft. Dit is namelijk afhankelijk van sproeiermaten, slijtage en algemene atmosferische omstandigheden.
Onderin de venturi, aan de luchtfilterkant van de carb, zit een maat luchtsproeier die correspondeert met de maat brandstofsproeier in de vlotterkamer. De mengselschroef (waar jij aan hebt gedraaid nu net) regelt de hoeveelheid lucht die bij die brandstof wordt gevoegd.
Als je de schroef indraait, wordt hij uiteindelijk te rijk (te weinig lucht erbij) en slaat af. De andere kant op doet hij dat ook, namelijk wanneer te arm (teveel lucht) slaat hij óók af.
Jij geeft aan dat bij meer lucht (uitdraaien) hij beter gaat lopen. Doe dat. Als de sproeiermaten kloppen, zal de motor eerst beter gaan lopen (want blijkbaar beter mengsel) maar zal bij heel veel verder uitdraaien te arm worden en uiteindelijk af slaan.
Als de motor hoger dan 1500 tpm gaat lopen, draai dan de stationair stelschroef (de gasklep dus) terug naar 1100 of zoiets. Bij lagere toerentallen zijn verbetering/verslechtering veel duidelijker merkbaar.
Vind je het niks, zet je het gewoon weer terug. Je hebt de slagen geteld
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bij witte rook ga je al snel denken aan een lekke koppakking.hey Brombeer,
Bedankt voor je reactie weer. Het is witte rook en ik ruik opzich niets vreemds.
Ik ben bang dat ik aan verkeerde stelschroefjes heb lopen draaien inderdaad.
Is er misschien een foto op het forum of heeft iemand iets waarop ik duidelijk kan zien welk schroefje nou waar van is?
Groetjes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.