zadeltas over uitlaat?

29 juni 2009 23:13 #1 door Patricia
zadeltas over uitlaat? werd gestart door Patricia
Hoi,

Paar maand geleden een transalp XL 600 V uit 1994 gekocht en straks mee op vakantie. Ik zit even met de bagage en zoek een antwoord op mijn vraag. (Ik heb het forum doorgespit maar kom er nog niet achter),

Ik wil twee textiele zadeltassen aanschaffen maar weet niet hoe ik het moet oplossen met de uitlaat. Ik lees hier en daar wel wat over zelf wat in mekaar zetten. Ik vraag me af of er niet iemand is die een andere goeie tip heeft. Bestaat er niet een rekje dat je boven je uitlaat kunt plaatsen waardoor je zadeltas van de uitlaat af blijft?

groeten,
Patricia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2009 23:23 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi Patricia,

Iets kant en klaars bestaat voorzover ik weet niet. Zélf heb ik ooit wel eens wat geknutseld van een stukkie PVC installatiebuis. Dat werkte redelijk (die buis blijft slap spul natuurlijk) maar het hield de tas wel vrij van de uitlaat. Pijpje ligt hier nog wel denk ik, dus bij interesse kun je het wel afhalen.

Wat je ook zou kunnen doen is gewoon een 2e hands kofferrek opscharrelen en dan alléén de uitlaatkant monteren, of beide kanten en dan de tassen daartegenaan binden, want vergeet niet dat een zadeltas ook het lakwerk van de zijkappen beschadigd.

Wil je écht low budget kun je ook een stukje van dat alu beplakte noppenfolie (dat spul wat gebruikt wordt voor isolatie achter radiatoren) tegen de tas plakken. Dat beschermt je tas + inhoud afdoende tegen de hitte, maar geeft wel wat alu vlekken op je uitlaat en zijkap.

Succes  8)
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2009 23:30 #3 door Patricia
Beantwoord door Patricia in topic zadeltas over uitlaat?
Ha Rene,

Bedankt voor je reactie. Pijpje PVC zou dus kunnen maar vind ik voor mijn gevoel niet echt een veilige oplossing. Ik ga het liefst voor iets stevigs,zoals bijvoorbeeld en rek waar jij het ook over hebt. Bedoel je dan specifiek voor een Transalp? Bestaan die? Als ik hier zo op het forum lees, komt het nogal nauw met welke je koopt.

groeten
Patricia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 10:11 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic zadeltas over uitlaat?
Hallo Patricia,
Ik heb een stelletje aluminium plaatjes achtergelaten bij BOKS MOTYRE in Duiven omdat ik er niks mee deed..Gewoon effe bellen naar hem, hij is clubdealer.
Evenals 2 zijtassen. Je kunt deze platen gewoon monteren door middel van een draadeind 8 mm.Je tassen zitten dan perfect.

Groetjes
M

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 10:27 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic zadeltas over uitlaat?
Hallo Patricia,

Er bestaan zo'n kofferrekken, echter zijn deze nieuw (naar mijn mening) vrij prijzig.

Eentje van Hepco & Becker bv heeft een nieuwprijs van om en bij de 220€...

Verder zijn er nog wel merken die zulke rekken maken, maar dan moet je even informeren. Ik heb zelf ook overwogen om zadeltassen te gebruiken, maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat het te omslachtig is.

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 10:30 #6 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic zadeltas over uitlaat?

Hallo Patricia,

Er bestaan zo'n kofferrekken, echter zijn deze nieuw (naar mijn mening) vrij prijzig.

Eentje van Hepco & Becker bv heeft een nieuwprijs van om en bij de 220€...

Verder zijn er nog wel merken die zulke rekken maken, maar dan moet je even informeren. Ik heb zelf ook overwogen om zadeltassen te gebruiken, maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat het te omslachtig is.

Groeten


immitatie modellen zijn er vanaf +/- € 75.00 (volgens mij bij www.robsacc.nl ) hebben wij ook op de alp gehad... voor givi-koffers

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 10:41 #7 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic zadeltas over uitlaat?
75€, da's wel een zeer mooie prijs

zeg me nou niet dat ze der ook voor H&B hadden :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 00:00 #8 door Patricia
Beantwoord door Patricia in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi Oldtimer,

Ga achter de plaatjes aan. Anders wordt het navragen bij robsacc.
Als ik er uit ben, laat ik het hier weten!

groet,
Patricia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 22:32 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi Patricia,

Een 2e hands kofferrek (specifiek voor de 600 Alp ja) is vast wel te scoren voor rond de 50,- a 75,- euri. Hou MP en dit forum in de gaten.
Zit misschien wat roest op dan, maar dat is met een roestborstel + spuitbussie zo weer verholpen  :D
Zélf heb ik zo ook 2 H&B kofferrekken weten te vinden. 220,- nieuw is idd. belachelijk duur voor de p*sbakken kwaliteit van H&B  ;)

Als alternatief, voor als je er niet uit komt met de plaatjes van Oldtimer  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2009 00:02 #10 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi Patricia,
Vorige week een Givi kofferrek gekocht bij Rad.eu voor 105.= en geen verzendkosten, binnen 2 dagen in huis. Monteren wel een beetje gepiel, vooral die bouten waarmee het achterspatbord ook mee vastzit, origineel zitten die bouten van binnen naar buiten gemonteerd, bij Givi in de gebruiksaanwijzing(hmm.. echt een Italo-chaos, maar met een beetje technisch inzicht wel te doen hoor) moeten er dan andere in gedraaid worden die niet passen, hierdoor zou het achterspatbord niet goed vast komen te zitten, zorg dus dat deze lang genoeg zijn! Bij montage van het rek kunnen ze van buiten naar binnen gemonteerd worden. Succes ermee!!! gr. Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2009 14:20 #11 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic zadeltas over uitlaat?
Ik heb zelf een stalen gegalvaniseerd plaatje gebogen en gezaagd en bevestigd in de twee boutopeningen vlak boven de uitlaat! Zo blijven mijn tassen netjes van de uitlaat af en gebeurt er niets! Wel wat geknutsel, een kofferrek staat een stuk netter maar na aankoop van de motor had ik daar even geen knaken meer voor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 13:29 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic zadeltas over uitlaat?
Hallo Patricia,
Was gewoon even benieuwd of het gelukt is ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 09:16 #13 door de bolle
Beantwoord door de bolle in topic zadeltas over uitlaat?
Ik wilde nog even kwijt dat ik mijn zadeltassen gewoon over het zadel heb hangen. De tas zit hooguit 1 cm. van de uitlaat af, maar aan het einde van de uitlaat is de uitlaat niet zo warm, daar kun je na een rit probleemloos je hand opleggen. De tassen smelten dus niet en het blijft zo lekker compact. Gewoon de tassen even passen op je fiets.

Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2009 16:54 #14 door Chris_TA
Beantwoord door Chris_TA in topic zadeltas over uitlaat?
Heb mijn zadeltassen ook gewoon over de uitlaat gelegd, zonder rek. Wel de onderkant van de tas met een soort aluminium-tape beplakt. Dat spul is een paar jaar mee gegaan. Ik weet niet meer hoe het heet, maar wordt bij instalatie van cv's gebruikt. Is gewoon te koop bij gamma's e.d.
Het voordeel is dat je de rest van het jaar geen rek aan je motor hebt hangen.

Chris_TA
Transalp PD06 '94 - Valbeugels, running lights, vario tourruit, handvatverwarming, middenbok, topkoffer, bagster tanktas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2009 15:44 #15 door Patricia
Beantwoord door Patricia in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi,

Even terug naar de zomer toen ik de vraag van dit topic stelde.
Oldtimer gaf aan dat hij nog aluminium plaatjes had laten liggen bij een motorzaak in Duiven. Ik heb daarheen gebeld. Ik mocht ze komen ophalen, maar afstand van 200 km leek mij iets te veel daarvoor.
Heb uiteindelijk bij Motozoom rekken van FiveStars gevonden die precies op de transalp moeten passen, voor 130 euro. De rekken kwamen veel te laat binnen, de tassen zijn in de verzending zoek geraakt en uiteindelijk ben ik zonder zijkoffers op vakantie gegaan. Alles in een roltas gestopt en achterop vastgebonden. Rekken en tassen heb ik na mijn vakantie binnengekregen. En kom er nu eindelijk toe ze te monteren. En dat is wel een klus zeg... Met een duitse handleiding erbij en alleen een tekening van de kant waar de uitlaat juist niet zit, vind ik het een heel gedoe om ze erop te krijgen.... ze zitter er dus nog steeds niet op. Heb op internet gezocht naar ervaringen van anderen maar die heb ik tot nu toe niet gevonden. Misschien toch beter een givi rek moeten kopen zoals Sandra deed...

Ga weer verder. Moet toch lukken met die dingen.

groet
Patricia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2009 16:42 #16 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic zadeltas over uitlaat?
Hi, hopelijk is het met die roltas nog aardig goed gegaan tijdens jouw vakantie. Dat givirek was ook wel even uitvogelen hoor! 'T blijft een italiaanse (chaos) gebruiksaanwijzing! Heb het er wel samen met Herbert opgezet, valbeugels is me zelf gelukt bij 36 graden pfff..
Als jij in de buurt van doetinchem woont of komt , dan kom maar hier met dat spulletje, dan helpen we je wel even , no problemo. De koffie staat klaar..doeii

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 20:23 #17 door Patricia
Beantwoord door Patricia in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi Sandra,

Roltas ging prima. Alles ging erin en had zelfs ruimte voor mijn hoofdkussen...een hele luxe met kamperen. Heb zondag geprobeerd de rekken erop te krijgen maar nu is een van de bouten afgebroken, kop eraf. Nu zit er nog een halve bout in en ik heb nog geen idee hoe ik die eruit kan draaien. Aan de achterkant steekt hij er nog uit maar er zit nog geen beweging in.  >:(
Lijkt me leuk om bij je langs te komen maar zolang die halve bout erin zit weet ik niet of dat veel zin heeft. Of ben jij zo handig dat ons dat samen ook wel lukt? :). Woon zelf in Noord-Groningen maar ben 18 november in Apeldoorn. Kan dan zo even doorrijden naar jou.

Is trouwens een duitstalige handleiding, woordenboek erbij...
www.motozoom.nl/pics/pdf/ANL/10022715.pdf

groetjes
Patricia

groetjes
Patricia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 22:48 #18 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic zadeltas over uitlaat?
Hi, die bout kan er misschien nog wel uit hoor. Spuit het overgebleven gedeelte maar wel gauw even in met kruipolie, dan wordt het makkelijker gangs.
We hebben ergens zo'n setje liggen, voor zulke gevalletjes. Zal eens vragen waar dat ligt, wij gebruiken dat (gelukkig) nagenoeg nooit. Anders hebben we hier ook nog wel een ander heftig tangetje liggen dat we er vanaf de achterkant op kunnen zetten als dat gaat.
Hoe laat zou je dan bij mij kunnen zijn? Reken vanaf apeldoorn ongeveer een klein uur naar doetinchem. Ik weet niet zeker of ik dan kan, even vragen op 't werk, ik wil je graag helpen als het kan.
Duits is geen probleem, ik hoor wel van je doeiii....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 23:08 #19 door Patricia
Beantwoord door Patricia in topic zadeltas over uitlaat?
Hoi,

Ik ga het even proberen met kruipolie en nog een keer die tang erop.
Als het niet lukken gaat, kom ik graag even bij je langs. Denk dat ik ongeveer om half 3 / 3 uur in Doetinchem kan zijn. Komt jou dat uit?

groetjes, Patricia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 23:24 #20 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic zadeltas over uitlaat?
Ha, zal even vragen vrijdag, vermoed dat het wel gaat lukken. Je hoort nog.
Ennehh..succes met het uitdraaien....of doordraaien...Groet San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden