Gereedschaps kistje

05 mei 2017 19:48 #21 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Gereedschaps kistje

Ben ook geen voorstander van PVC maar zwart ABS zou een optie kunnen zijn als iemand er aan zou kunnen komen. Ik heb ooit eens bij verschillende vakhandelzaken voor de bouw geinfomeerd maar dat ging direct over grote aantallen doppen en grote lengtes buis.


Voila: www.thetooltube.com/ToolTube.html

Ik heb zoeen, maar kan hem niet passend monteren. Pim, als ik hem voor je uitmeet kan je dan een een plaatje maken om hem te kunnen monteren op bestaande bevestiging?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 21:13 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ja dat kan wel, stuur maar even een berichtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2017 21:40 #23 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Gereedschaps kistje

Voila: www.thetooltube.com/ToolTube.html

Ik heb zoeen, maar kan hem niet passend monteren. Pim, als ik hem voor je uitmeet kan je dan een een plaatje maken om hem te kunnen monteren op bestaande bevestiging?


Heb je er een met slot?

(enne gewoon op Markplaats gooien en het mooi passend alu afsluitbaar kistje monteren Arjen, dit kost Pim alleen maar meer werk) :angel:

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 00:34 #24 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Gereedschaps kistje
Ik heb die tooltube voornamelijk gekocht zodat ik de brandstoffles voor mijn benzinebrander of spiritusbrander "geisoleerd" kan vervoeren. Die past niet in het vierkante doosje.

En nee... ik ben zuinig op mijn MSR brandertje, dus ik gooi er geen gewone benzine in. Heb er ook geen slotje op, zo waardevol is het nou ook weer niet wat erin zit. De dop losdraaien doe je ook niet in 2 seconden by the way, zit behoorlijk schroefdraadje op.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 00:43 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Gereedschaps kistje

Mijn MSR is 22 jaar oud en zo ziet die er ook uit. Dat ding heeft zelfs nafta gebrand  :)

Bandenlichters zijn zulke awkward dingen, ik stash ze vaak ergens op een eigen aparte plek. Dat scheelt een compromis.

Ik heb voor mijn reizen ook die ronde buis gebruikt (alu CV-pijp) met een gewone pvc dop. Tussen buis en dop een automotive sluitrubber (zoals voor je otoportier, maar kleiner).

Als vergrendeling aan weerszijden een beugelsluiting. De voorspanning als gevolg van het sluitrubber houdt de boel potdicht.


Geen advies en heb ook geen Alp. Gewoon hersenprikkels  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 07:59 #26 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Gereedschaps kistje

Ik heb die tooltube voornamelijk gekocht zodat ik de brandstoffles voor mijn benzinebrander of spiritusbrander "geisoleerd" kan vervoeren. Die past niet in het vierkante doosje.

En nee... ik ben zuinig op mijn MSR brandertje, dus ik gooi er geen gewone benzine in. Heb er ook geen slotje op, zo waardevol is het nou ook weer niet wat erin zit. De dop losdraaien doe je ook niet in 2 seconden by the way, zit behoorlijk schroefdraadje op.


Ah ok, het gaat niet om gereedschap maar om een flessenhouder!...

Ik heb graag het hele jaar mijn gereedschap bij me. Wanneer ik een keer met de alp op vakantie ben, hebben mijn softbags van 22Brothers een uitwendige flessenhouder.

Hoe neem jij dan nu je gereedschap mee?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 09:02 #27 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gereedschaps kistje
ik neem alleen het originele boordgereedschap nog mee op de plek waar het moet liggen en een leatherman, een rol ductape en kabel binders. En ik zorg van tevoren voor goed onderhoud, eigenlijk nog maar 1 keer echt gereedschap nodig gehad op vakantie na een valpartij en dan blijkt de camping ineens vol behulpzame mensen met bakken vol gereedschap dus ik sleep niks meer mee.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 10:57 - 06 mei 2017 11:08 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje

ik neem alleen het originele boordgereedschap nog mee op de plek waar het moet liggen en een leatherman, een rol ductape en kabel binders. En ik zorg van tevoren voor goed onderhoud, eigenlijk nog maar 1 keer echt gereedschap nodig gehad op vakantie na een valpartij en dan blijkt de camping ineens vol behulpzame mensen met bakken vol gereedschap dus ik sleep niks meer mee.


De Transalp heeft niet genoeg ruimte voor een extra Leatherman. Het originele setje is al lastig terug te prakken. Maar ik wil hier geen discussie ontketenen over wie wat wel/niet meeneemt want dat is m.i te persoonlijk.

Het idee is dus ook niet een derde zijkoffer aan de motor te hangen, maar net een beetje méér ruimte te creeeren zodat je je orginele setje makkelijk mee kunt nemen plus drie bandenlinchters/plaksetje bijvoorbeeld. Nu heeft deTransalp al een klein toolboxje maar die is echt klein, zonder gekke toeren uit te halen kun je op diezelfde plek prima wat anders hangen.

Ik vind die Tooltubes/ PVC/ABS buizen helemaal geen gekke oplossing, maar persoonlijk wil ik er graag een slot op (iets meer dan een schroefdop of klemsluiting) en aangezien dat al aan de motor zit, waarom er geen gebruik van maken.

Vandaar de keuze om eens te kijken of er iets te maken is dat er uit ziet als het origineel maar een slagje groter.  :)

Niet DE oplossing, maar EEN oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2017 16:51 #29 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Gereedschaps kistje
Ik vind het een leuk plan! En nieuwsgierig naar de definitieve uitwerking ervan  :) Ga dit topic dus volgen  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 11:15 #30 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Gereedschaps kistje
Pim Ben benieuwd naar het resultaat weet dat je mooi spul maakt idee is prima gr. Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 12:53 #31 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ik heb even gekeken wat zo ongeveer de maximale beschikbare ruimte is, vervolgens even snel een modelletje gemaakt. Het model is minder groot want volgens mij heb je het niet allemaal nodig (dat is even een aanname van mijn kant en niks ddefinitiefs).

Dit is als het goed is ( :angel: ) groot genoeg voor een setje 240mm lange bandenlichters, een handpomp en het standaard boordgereedschap. De toolbox volgt nu de lijn van de zijkap en steekt niet uit.

Word vervolgt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 13:11 #32 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Gereedschaps kistje
ziet er goed uit....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 13:30 #33 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Gereedschaps kistje
Idd, ziet er leuk uit zo  8) Enig idee wat de inhoud in ltrs word Pim?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 13:41 #34 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ik geloof dat dit 3D modelletje iets meer dan een liter groot is (exclusief deksel). Dat is wel een stukkie kleiner dan het karton modelletje.

Moet het weer even passen bij de motor en naar een mooi formaat opschalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 15:04 #35 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gereedschaps kistje
Als het model gemaakt wordt zoals afgebeeld op de tekening dan denk ik dat het een mooi ding wordt.
Het kartonnen modeltje wekt bij mij de indruk dat het box gedeelte klein is (kartel rand).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 15:42 #36 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ah nee kijk, mijn karton was op :)

Het kartonnetje is om een beeld te vormen van het volume, ik had geen zin omdat helemaal natuurgetrouw te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 15:49 #37 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gereedschaps kistje
Ikj had al zo'n donker bruin vermoeden. Ziet er goed uit, ik zeg doen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 18:30 #38 door zeno
Beantwoord door zeno in topic Gereedschaps kistje
Ziet er goed uit Pim!

Heb je al een idee hoe je het deurtje gaat fabriceren? Alles van alu?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 19:29 #39 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Gereedschaps kistje
Ik zit daar wel aan te denken, op het laatste plaatje kun je een onderdeeltje zien zweven met een rechthoekig kokertje. Ik was van plan om aan het deksel een asje te maken en die door een rechthoekig gootje te laten draaien dat aan de body van de toolbox vastzit.

In combinatie met misschien een rubber afdichting aan de binnenzijde en het slotje aan de bovenkant moet de boel dan goed op slot komen. Als alles goed uitgelijnd is staat er dan voldoende voorspanning op.

Maar hoe ik dat precies ga doen ben ik nog niet helemaal over uit :) Origineel haakt het deksel aan de bovenkant achter een randje en blijft hij ook zonder het slotje dicht. Maar eens even wat slims op verzinnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2017 19:44 #40 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gereedschaps kistje
Een klembeugeltje als waar Brombeer het over had is dat geen optie? In RVS of staal op meerdere plaatsen te koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden